Toon posts:

Sony STR-790QS surround speakers klinken zacht

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me het meeste op tijdens het luisteren naar muziek via radio/CD als ik een van de Music of Surround standen kies. De achter speakers klinken vrij dof en hebben alleen wat achtergrond klanken.

Ik heb een opstelling van de volgende speakers:

Front L&R:
Sony 160W speakers aangesloten met dik speaker draad.

Center:
Sony 40W speakers aangesloten met dun stroom draad wat er al aan vast zat.

Surround speakers:
Sony 30W speakers aangeloten met stroom draad.

Ik heb ook geprobeerd om de 30W surround speakers aan te sluiten op de front kanalen met het dikke spreaker draad en dan klinken ze wel harder.

Kan het aan het speaker draad liggen, of hebben meer mensen het idee dat de surround speakers niet al te hard klinken.

Bij de audio instellingen in de receiver heb ik de afstand, hoogte en grootte van de speakers naar mijn weten wel goed ingesteld.

Graag andere ervaringen op dit gebied.

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 11:00
Volgens mij zeg je het zelf al.
ALs je ze aansluit met goed speaker draad zijn ze harder.
Ik zou ze dus so wie so met goed speaker draad vast maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze idd op de FRONT kanalen aangesloten met Speaker draad, maar eigenlijk nog niet op de surround ........ :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 13:01 ]

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 10:42:
Bij de audio instellingen in de receiver heb ik de afstand, hoogte en grootte van de speakers naar mijn weten wel goed ingesteld.

Graag andere ervaringen op dit gebied.
Dit probleem heb ik ook gehad, maar bij mij hielp het om bij de instellingen van de receiver de surroundkanalen wat db's harder te zetten!

Misschien een idee als dit kan?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Bij DPL (II) zijn de achter speakers altijd wat zachter. Met wat instellingen is dat idd nog wel een beetje te verhelpen. Maarja. Stereo bronnen horen over twee kanalen gespeelt te worden en niet over 5 of 6... tja, dat is mijn mening over al die DPL dingen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 25 maart 2004 @ 20:01:
.... Stereo bronnen horen over twee kanalen gespeelt te worden en niet over 5 of 6... tja, dat is mijn mening over al die DPL dingen!
Daar heb je natuurlijk wel enig gelijk in, maar het verbaaste me dat ik met mijn vorige reciever (Ook een sony met DPL) wel via mijn achter kanalen goed geluid had. Maar dan moet ik zeggen dat ik nu misschien veel critischer aan het luisteren ben, en dat die oude reciever meer van Cinema Sound opties had.

Ik ga denk in ieder geval meer speaker draad kopen om alles aan te sluiten.
Pagina: 1