Programma voor check of de server online is

Pagina: 1
Acties:

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hallo, ik ben op zoek naar een programma wat checkt of een server online is.
Dit programma moet dan draaien op een Windows PC en dan moet ik dus meerdere websites op kunnen geven om te checken.
Het liefst ook een MySQL check erbij.

Dit programma moet dus op een andere computer draaien als waar de website op gehost word.

Verwijderd

euh, ping ??
En hoe wou je de MySql check doen, als het goed is is je MySql alleen benaderbaar via localhost (wel aan te raden voor een webserver).

Verwijderd

Servers Alive is een zeer uitgebreide tool waarmee je zeer veel checks kan uitvoeren, zowel op de pc waar het programma op draait als naar andere pc's. mySQL is daar geloof ik ook een van. Het biedt ook tal van notificatiemogelijkheden (email, web, sms, ...)

Helaas is het niet gratis. Maar dat is ook wel begrijpbaar als je de functionaliteit ziet.

• Mexicanos
  • Niet online
Het is de bedoeling dat ik hier een soort van statistieken van gegenereerd moeten kunnen worden.

En van de MySQL server klopt wel. Maar je kunt wel proberen in te loggen. Je krijgt dan alleen een access denied.

Verwijderd

Je bedoeld met SA? Ik heb de mySQL check nooit geprobeerd.
Wat ik wel heb gebruikt is de meegeleverde export-tool, deze kan de resultaten van een serie checks (een cycle van de ingevoerde checks) invoeren in een database (ik geloof dBase IV). Maar je kunt na iedere checkcycle ook een eigen script of tool starten die de logs verwerkt en in een database stopt. Ik heb dit gebruikt in combinatie met WSH een ASP frontend.

/toevoeging: SA kan zelf voor zover ik weet geen tabellen of grafieken met statistieken genereren. Maar dat heb je zelf zo geschreven in welke taal danook als je je gegevens eenmaal in een database hebt staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 10:48 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-05 14:04
Je kan gewoon een FTP/HTTP server draaien en dan in een html file linken naar ftp://up:down@123.123.123.123:1234/updown/updown.jpg bijvoorbeeld, en dan krijg je een kruisje als de pagina niet kan worden weergegeven of een plaatje als hij up is ;)

Voor MySQL weet ik niets...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Mexicanos
  • Niet online
Ik ben nu even met Servers Alive aan het expirimenteren maar volgens mij kan die geen grafieken weergevenen met daarin tijd / online-offline.
Het gaat met dus echt om een overzicht zodat ik de hosting provideren erop kan aanspreken dat de server offline is.

Verwijderd

Scripting doet wonderen. Met een vrij klein vb(s) scriptje kun je eenvoudig een html pagina genereren met het overzicht van een afgelopen periode.

Maar als je toch aan het scripten gaat, dan kun je je server-status ook low-budget oplossen door met een script
- ping-commando's uit toe voeren om te kijken of de server nog op up
- met bv. wget een webpagina (evt een speciale met extra weinig info) ophalen om te kijken of de webserver het nog doet, daar kun je dan ook een pagina bij maken die status output genereert van de (my)sql database
- met ftp controleren of de ftpserver up is
- enzovoort...

• rig0r
  • Laatst online: 11-03-2025
http://bb4.com even bekijken.
Pagina: 1