Printer poort bezet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64231

Topicstarter
Hey luitjes,

Ik zit dus in een netwerk met 4 computers op een hub/printerserver, nou als ik soms wel is print, dan krijg ik de melding in windows dat het poort al in gebruik is op de printerserver. Dit komt voornamelijk als je ongeveer gelijktijdig print, iemand een oplossing?

groetjes,
}:O Badpinky }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

ehm logisch toch? die printserver is bezet, dus dan kun je niet printen.
wil je dat niet dan zal je een printserver met buffer moeten kopen (duur), of ff een oude pc als printserver inrichten.

je kunt het ook zo laten en op je gewone pc's instellen dat ze een job pas versturen als de printserver vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar ligt het dan aan de printerserver? of aan de printer? en als je een oude pc gebruikt als printerserver krijg je toch precies hetzelfde probleem...dan is ook de poort bezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-04 22:26

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Kun je dat niet oplossen met een wachtrij, dan verstuurd ie pas nadat ie klaar is met het andere document/opdracht printen

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naja "ligt aan" vind ik zo zwaar klinken. als een gloeilamp geen blauw licht geeft "ligt dat aan" die lamp :) je zoekt gewoon een feature die je printserver en printer niet hebben.

maar een pc als printserver heeft natuurlijk gewoon netjes een wachtrij :) , die vangt dus alle jobs af, en stuurt ze 1 voor 1 door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In theorie zou die printerserver dat ook moeten doen toch? netjes de wachtrij afwerken...

Heb wel instelling gewijzigd op de pc's, er stond eerst dat de documenten gelijk geprint werden...nu worden ze eerst volledig naar de printer gestuurd...maar dan moet denk ik de printer wel over voldoende geheugen beschikken lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64231 schreef op 25 maart 2004 @ 09:59:
In theorie zou die printerserver dat ook moeten doen toch? netjes de wachtrij afwerken...
als jouw printserver dat ondersteunt wel ja. maar omdat het niet zo was ging ik er vanuit dattie het niet ondersteunt.
probleem met een printserver zonder eigen buffer is dus dat hij moet samenwerken met de client pc's. maar dan kun je net zo goed gewoon op de clients instellen dat een job pas verstuurd wordt als de printserver vrij is (wat ik hierboven ook al zei)
Heb wel instelling gewijzigd op de pc's, er stond eerst dat de documenten gelijk geprint werden...nu worden ze eerst volledig naar de printer gestuurd...maar dan moet denk ik de printer wel over voldoende geheugen beschikken lijkt mij?
ehm ja, en hij moet het aankunnen. maar de meeste printers hebben niet eens genoeg geheugen voor 1 printje, de pc blijft continu gegevens versturen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 25-03-2004 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ah okay, gaat kijken of ik ergens kan instellen dat ie eerst de wachtrij moet printen voordat ie vestuurd, suggesties waar ik dat kan vinden?

tis trouwens een smc barricade hub...misschien zegt je dat wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64231 schreef op 25 maart 2004 @ 10:05:
ah okay, gaat kijken of ik ergens kan instellen dat ie eerst de wachtrij moet printen voordat ie vestuurd, suggesties waar ik dat kan vinden?
geen idee, ergens in het setup programma van je printer. in principe denkt je pc dat je een lokale printer hebt, dus het zal wel ff priegelen worden.
tis trouwens een smc barricade hub...misschien zegt je dat wat...
yupz, heb ik zelf ook. ondersteunt geen enkele wachtrij/management feature. het blijft goedkoop spul he?

bij mij ging het meteen goed; als de printserver bezig is gooit de software van de client de job in de lokale wachtrij. (hp deskjet 916c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat gebeurt bij mij dus ook, komt wel in de lokale wachtrij te staan...maar printen ho maar...op de ene pc krijg je dan melding, "PTR Port is occupied by other job". |:(

heb zelf dus een laserjet 5l eraan gehangen, maar met een deskjet 6122 psies hetzelfde probleem...

misschien wel driver probleem van de smc barricade ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zouden de problemen misschien verholpen zijn als ik de printer aan een van de pc's hang? en die altijd aan laat staan? en dan gewoon de printer deelt op die computer en via het netwerk kunne ze bij die printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64231 schreef op 25 maart 2004 @ 10:30:
Zouden de problemen misschien verholpen zijn als ik de printer aan een van de pc's hang? en die altijd aan laat staan? en dan gewoon de printer deelt op die computer en via het netwerk kunne ze bij die printer?
ja tuurlijk, dat werkt altijd.
de vraag is alleen of je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm dus vier opties,

- Printer aan computer hangen en altijd aan laten staan.
- Betere printerserver kopen?
- Nieuwe printer kopen met grotere buffer?
- Of printer met netwerk aansluiting en die dan in het netwerk hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

optie 1: kan
optie 2: printserver met geheugen: onbetaalbaar
optie 3: idemdito
optie 4: kan, maar ook die zal niet voldoende geheugen hebben.

je zal het gewoon vanaf de client pc's moeten fixen, en dat kan heel goed met je huidige printserver. de vraag is alleen hoe.

//maarreh, ik moet zo weg. succes ermee.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 25-03-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okay thanx! Ik gaat opzoek naar een oplossing, want inderdaad..geld uitgeven is noooit leuk en al helemaal niet veel hehe..

greets
Pagina: 1