Toon posts:

Netwerk Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier op een school waar we een server hebben draaien maar de werkstations kunnen er niet op komen.

Als ik naar Netwerkomgeving ga en dubbelklik op volledig netwerk zegt hij kan netwerk niet doorzoeken.

Maar als ik daar in de adresbalk gewoon \\server in typ dan vind hij de server wel wie weet wat het probleem kan zijn?

MVG.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Staan ze wel in de zelfde werkgroep ?;)

[ Voor 39% gewijzigd door HyperDevil op 25-03-2004 09:44 ]

• HyperDevil
Zelfde IP Range?
Geen Firewall op je server?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:24

Tachyon

pop the glock

Definieer 'een server' :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen firewall tussen en het is dezelfde ip range. Het heeft ook altijd gewerkt.

De server word gebruikt om bestanden op op te slaan.

Maar firewall kan het toch ook niet zijn want ik kan er wel op komen als ik gewoon \\server in typ.

• HyperDevil
Zou je wat meer informatie kunnen geven, mijn glaze bol is vandaag zo wazig >:)
Welk OS?
NIC Config?
enz enz enz

Verwijderd

Topicstarter
OS Server: Windows 2000 server
OS Clients: Windows 98 e Windows 2000

Nic Config moet goed zijn want het heeft altijd gewerkt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is hier eigenlijk PNS aan? :? En we missen wel een heleboel informatie... Misschien ligt de switch er wel uit... ;)

En is dit trouwens niet eerder een probleem van de systeembeheerder op de school ipv jouw probleem? :?

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 25-03-2004 10:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op 25 maart 2004 @ 10:04:
Wat is hier eigenlijk PNS aan? :? En we missen wel een heleboel informatie... Misschien ligt de switch er wel uit... ;)

En is dit trouwens niet eerder een probleem van de systeembeheerder op de school ipv jouw probleem? :?
Ja eigenlijk is het natuurlijk probleem van de systeembeheerder maar ik loop hier stage dus ik denk als het een eenvoudig probleem is kan ik het misschien zo oplossen en hoeft hij niet helemaal te komen. Maar als de switch of zoiets dergelijks eruit ligt moet je toch helemaal niet meer op de server kunnen komen?

Maar ik bel hem straks wel ff op. Want zo eenvoudig is het niet. Ik vind het namelijk wel vreemd dat je er wel op kan komen als je gewoon \\server in typt.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
GJ-tje schreef op 25 maart 2004 @ 10:04:
Niet als je een l33t h4x0r bent ;)

Verwijderd

-> Network Troubleshooting

Hoe zit het met de NetBIOS-ondersteuning op server en client? En heb je de server en je clients al eens gereboot? In principe moet een reboot van de masterbrowser helpen.
Pagina: 1