Toon posts:

SPDIF optical output Module los kopen *gelukt*

Pagina: 1
Acties:
  • 603 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een A7V8X-MX moederboerd en daar wil ik graag de optionele optical SPDIF out module bij hebben! Ik zoek dus een winkel die deze optional LOS verkoopt!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
www.alternate.nl heeft MSI brackets gewoon te koop, maar die passen op vrijwel elk merk moederbord. Soms moet je enkel even de stekkers wijzigen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
dank je!

Verwijderd

Topicstarter
op alternate vind ik alleen een msi bracket dat NIET op mijn moederbord past, dan moet ik de connector gaan veranderen enzo en daar heb ik geen zin in! ik zoek wel even verder.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:22

Harrie

NederVlaming

die van epox staat er ook. Net zo duur, weet niet of die past? Die lijkt me toch vrij standaad...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al in de PriceWatch gekeken en / of gezocht? Misschien dat een andere winkel heb wel heeft...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kan ze los krijgen voor ieder merk en dat werkt goed. Ik heb net ook met Center en Sub out en SPDIF Optical Out en nog een keer digitaal uit. Ik had ze gekocht voor mijn Gigabyte 8SINXP mb maar het werkt ook goed op de Asus P4G8X Deluxe.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch heb ik gezocht maar kan niks vinden! Die epox zou wel kunnen passen maar weer die stekkers komen niet overeen! dat kaartje wat ik zoek ziet er nog simpelere uit en heeft een stekker met maar 4 contacten waarvan 3 in gebruik.

Misschien dat ik die epox gewoon kan gebruiken met deze kabel :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

http://www.homeshop-productions.nl/ had die module ooit (paar maand geleden) te koop.
Maar ik kan hem nu niet meer zo snel vinden op die site

[ Voor 8% gewijzigd door job op 26-03-2004 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ga ik daar ff zoeken, bedankt iig.

daar staat ie igg niet meer op :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 23:59 ]

Verwijderd

dat kaartje wat ik zoek ziet er nog simpelere uit en heeft een stekker met maar 4 contacten waarvan 3 in gebruik.
Digitaal signaal, +5V, Ground
Elke digital-out bracket die er meer heeft, heeft afaik alleen een extra ground. Kortom, gewoon die pennen omzetten.
pricewatch: Shuttle CA10 SPDIF Card
de connector gaan veranderen enzo en daar heb ik geen zin in!
Even met een speld het weerhaakje wegtrekken en je kunt de stekker ompluggen. Kwestie van minder dan 1 minuut werk en je hoeft niet eens te solderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 01:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
hey thanks :)

je hebt gelijk, ik stel me aan zoveel werk kan die connector omzetten niet zijn ;)
Vanaf mijn moederbord komt het signaal in SPDIF formaat, dit kan ik aansluiten op een coax of optical output toch ? Of heb ik het hier mis. Ik maak liever een lange coax dan een optical namelijk :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2004 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
nouja, om dit topic maar even netjes af te sluiten:

Het is gelukt, niet met een add on kaart maar simpelweg met een RCA uitgang. je weet wel.. zo een tulp uitgang :)
Heb de draadjes op mijn moederbord gesoldeerd, krimpkousje er overheen en de uitgang in een vrij slot van mijn kast gemonteerd. Werkt prima goed. PCM en AC3 !

Wat wil ik nog meer ? :)

Verwijderd

Waarom maak je er zelf eentje? Kost je misschien nog geeneens 1 euro. Heb ik ook gedaan bij mijn NF7-S 2.0. Tulp vrouwtje voor chassis, e.a. connector( hoeft niet, kan ook recht op foetjes solderen met s39) en stukkie kabel.

Ik snap so'i'so niet waarom de fabrikanten bijna allemaal van die toslink optische uitgangen gebruiken, echt nutteloos dat optische. We zetten onze pc/ dvd/ cd toch niet enkele 100'den meters van de vesterker. Elektrisch is echt voldoende en zelfs een highend kabel hiervoor is echt onzin.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik snap so'i'so niet waarom de fabrikanten bijna allemaal van die toslink optische uitgangen gebruiken, echt nutteloos dat optische.
Daarin verschillen wij dan van mening. Optisch heeft namelijk als enorm voordeel dat het een galvanische scheiding tussen de twee apparaten biedt. Je hebt dus nooit last van aardlussen of andere (aardings)problemen.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-11 11:49

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 09:36:
Ik snap so'i'so niet waarom de fabrikanten bijna allemaal van die toslink optische uitgangen gebruiken, echt nutteloos dat optische. We zetten onze pc/ dvd/ cd toch niet enkele 100'den meters van de vesterker. Elektrisch is echt voldoende en zelfs een highend kabel hiervoor is echt onzin.
Uhm Ik heb juist Toslink nodig, en mijn ASUS A7N8X-deluxe heeft juist RCA. Dus bijna allemaal is wel erg overdreven naar mijn mening

Rampen bak 2004

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het er ook niet mee eens dat optisch onzin is. Je hebt het ook over het feit dat voor lange afstanden optisch wel handig is. Voor lange afstanden zou ik juist wel COAX gebruiken. Optisch is erg duur als je een lange kabel wilt hebben! Ik heb mijn digitale versterker ongeveer 15 meter van mijn pc afstaan. Deze versterker staat in een dolby digital met breedbeeld setup, omdat ik er niet zo van hou om films op mijn bureaustoel te kijken.
quote:
Waarom maak je er zelf eentje? Kost je misschien nog geeneens 1 euro. Heb ik ook gedaan bij mijn NF7-S 2.0. Tulp vrouwtje voor chassis, e.a. connector( hoeft niet, kan ook recht op foetjes solderen met s39) en stukkie kabel.
Heb ik al gedaan, zie 1 post voor die van jouw. Werkt nog steeds goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 09:44 ]

Pagina: 1