Toon posts:

[Acces] vraag over groepering gegevens in rapport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een rapport, waarbij een aantal clienten meerdere malen voorkomen maar elke keer met een andere rol. Zo zijn er bijvoorbeeld 2 regels waarbij op regel 1 de client A voorkomt met rol 1 en op regel 2 client A voorkomt met rol 2. Is het mogelijk dat op de tweede regel niet de naam getoond wordt maar alleen de rol. Ik neem aan dat dit iets met groupen moet zijn maar mij lukt het niet. Ik vraag daarom ook jullie hulp! _/-\o_

Verwijderd

Groepering is in dit geval niet eens nodig. je kunt ok het veld van de client instellen zodat duplicaten niet worden getoond. ( is een property, mag je zelfs zoeken )

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-09 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Groepring is wel nodig, want het zijn geen duplicaten (rol is namelijk 1 of 2).
Je zou dus een group kunnen aanmaken op het veld [client]. In de groeps-koptext zet je dan het veld client, en in het detail alleen het veld rol.

Beetje netjes lay-outen -> klaar!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
P&W -> SA
Dit heeft niets met P&W te maken.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Klinkt als iets wat je mooi in een matrix kan stoppen.
code:
1
2
3
client  rol1  rol2  rol3
 A        x     x
 B        x           x

Excel, draaitabel, handig ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-09 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

(draaitabellen kan je ook in Access maken, dan heet het een kruistabel-query. Is wat lastiger dan een normale queriy, maar als je het eenmaal door hebt kan je er een hoop mee!)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1