Toon posts:

[Cisco PIX] End-of-Sale, vervangen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Klant van me heeft een pix 520 staan, en gevraagd of ik een performance test kon doen om te kijken of ze aan vervanging toe waren. Dit is gedaan, en de pix heeft genoeg capaciteiten over om de toekomstige veranderingen en uitbreidingen te verwerken.

Wat ik wel een beetje beangstigend vind is dat op de Cisco site wordt aangegeven dat de pix End-of-Sale is. Wat dit precies bij Cisco betekent is me niet helemaal duidelijk. Je kan namelijk nog wel nieuwe IOS versies en dergelijke installeren op de pix.

Mijn vraag: Wat betekend cisco End-of-Sale, en brengt dit bepaalde security risico's met zich mee?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
de 520 wordt idd niet meer gemaakt, zover ik weet is er weinig aan de hand als je de nieuwe ios installed

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:20

DJ

End Of Sale betekend alleen maar dat hij niet meer als nieuw verkocht wordt (behalve als iemand hem nog op voorraad heeft ;) ).

Hij wordt nog wel gesupport. Pas als hij uit de support loopt dan heb je een probleem en moet je gaan nadenken of je hem wilt vervangen.

Wat je kunt doen, is als je een account hebt bij Cisco, aangeven dat je op de hoogte gehouden wilt worden van deze PIX520. Op het moment dat ze stoppen met support dan krijg je een mailtje. Dan kun je meteen de klant op de hoogte stellen en voorstellen om deze PIX te vervangen ;)

Voorlopig dus niets aan de hand.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Volgens de site:
End-of-Sale Schedule
End of Sale: June 23, 2001 (No longer available for purchase)

End of Software Support: June 23, 2004

End of Hardware Support: June 23, 2006 (hardware repairs or exchanges are no longer available
:7

Ik zou dus wel redelijk snel gaan kijken naar vervanging (vanaf juni wordt er geen nieuwe software ontwikkeld)

[ Voor 19% gewijzigd door bibroni op 25-03-2004 10:40 ]

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10
End of Software support wil zeggen dat TAC geen calls meer aanneemt voor software op die modellen. Kleinere bugfixes zullen dus niet meer gedaan worden. Voor grotere, kritieke, bugs wil Cisco over het algemeen nog wel fixed uitbrengen, ook voor EoL apparatuur.

Ik zou de klant melden dat het platform een dead end is, melden wat een upgrade kost (inruil mogelijk?), en voorstellen dat uit te stellen totdat het echt nodig is, hetzij ivm een niet te fixen kritieke bug, danwel gewenste maar ontbrekende functionaliteit. Uiteraard in overeenstemming met eventuele policies op dat vlak.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...