[WinXP Pro] Verbieden wijzigen wachtwoord andere gebruiker *

Pagina: 1
Acties:

• Ynst2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 11:43
he,

ik zit hier met het volgende probleem
We hebben hier 4 afzonderlijke gebruikers en een administrator als gebruikersaccount. Alle 4 de gebruikers hebben de volledige rechten over de computer, dit wil ik ook zo houden, alleen wil ik niet hebben dat het kan dat ze van elkaar het wachtwoord kunnen veranderen..
Hoe kan ik dit verbieden (ik ben ook administrator)?

Ynst

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08
Dan moeten ze toch eerst de gebruikersnaam en het wachtwoord van de ander weten? Als jij het wachtwoord van de ander niet weet, kan je het ook niet veranderen.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:54
Het makkelijkste zou wezen om de gewone gebruikers in de "power user" group te zetten ipv in de "administrator group" waardoor dan enkel de Administrator zelf de accounts kan wijzigen.

hier dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/26434/thumb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Teckna op 25-03-2004 09:33 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Beatman schreef op 25 maart 2004 @ 09:20:
Dan moeten ze toch eerst de gebruikersnaam en het wachtwoord van de ander weten? Als jij het wachtwoord van de ander niet weet, kan je het ook niet veranderen.
Als admin wel, anders heb je een groot probleem als een gebruiker z'n wachtwoord weeeer eens vergeet ;)

Maar volgens mij is dat niet met een (standaard) policy uit te schakelen als iemand admin is. Mensen die je er niet mee vertrouwt moet je ook geen admin maken ;)
Inderdaad superuser, dan kunnen ze nog redelijk wat aanpassen en installeren, zeker als je eventueel wat extra zaken ook schrijfbaar maakt voor deze groep.

edit:
overigens verplaats ik je vraag naar Windows Operated Systems. Heel erg relevant: ik gok XP maar over welk OS hebben we het eigenlijk (en als XP, Pro of Home)? Ik pas de topictitel zo dan nog even aan, zie ook WOS Policy :)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 25-03-2004 09:27 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Gewoon naar user management > set password klaar. Je hoeft het oude password niet eens te weten.
Omdat de andere gebruikers ook local administrators zijn kun je dit niet tegen houden ook niet met policies.

• Ynst2003
schijnbaar niet :(
ik kan gewoon het password veranderen van een andere gebruiker (zonder dat ik als administrator ben ik gelogd)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ynst2003 schreef op 25 maart 2004 @ 09:35:
schijnbaar niet :(
ik kan gewoon het password veranderen van een andere gebruiker (zonder dat ik als administrator ben ik gelogd)
:?

Dus nogmaals: welk OS heb je? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Ynst2003
F_J_K schreef op 25 maart 2004 @ 09:39:
[...]

:?

Dus nogmaals: welk OS heb je? :)
windows xp prof.

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:54
Zoals ik al melde, als je de gebruikers in de Power User group zet dan zullen ze nog steeds in staat zijn de meeste software te instaleren en beheren maar zullen ze niet in staat zijn om een wachtwoord van andermans accounts te resetten. Wellicht toch iets om naar te kijken? Zolang een persoon namelijk administrator is zal deze alles kunnen doen op een machine, dat is nu juist het ding van een admin account.
Pagina: 1