Toon posts:

Mappen beveiligen met een wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraagje.
Is het mogelijk om in Windows 2000 Professional(zonder netwerk verbinding, dus een stand-alone pc) een willekeurig map een wachtwoord te geven als je er in wilt?
Dus bijv. ik maak een map aan met "Games" en alleen door het invullen van een wachtwoord kom ik er in. En kan dit toevallig ook met bestanden? Word-bestanden. Zip-bestanden, Mp3-bestand?, film-bestanden? enz. Is dit mogelijk?
Ik heb de search al gebruikt, maar kon niet echt iets vinden wat op mijn vraag lijkt.

Alvast bedankt.

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
der zijn wel van deze programmatjes te krijgen, k heb dvd-locker al is gebruikt, tenminste k geloofde dat het zo hete

windows 2000 heeft toch ntfs?? waarom gebruik je dat niet?

[ Voor 21% gewijzigd door Bargemanos op 25-03-2004 08:30 ]

uhuuummm

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:53
als je harde schijf ntfs geformateerd is kan je als je meerdere accounts gebruikt rechten op mappen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hd is al ntfs en dat van die rechten en accounts weet ik ook al, maar het gaat mij puur om wat ik daarboven heb gepost.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 08:32 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Naar mijn weten kun je alleen rechten toewijzen voor verschillende gebruikers. Met zip-bestanden kan het overigens wel, met bijvoorbeeld winrar of winzip kun je er een wachtwoord op zetten.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Double J schreef op 25 maart 2004 @ 08:31:
Naar mijn weten kun je alleen rechten toewijzen voor verschillende gebruikers. Met zip-bestanden kan het overigens wel, met bijvoorbeeld winrar of winzip kun je er een wachtwoord op zetten.
Kan ook bij MS Office bestanden...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Je hebt genoeg programma's die dit kunnen. Zoek maar eens met google of in dit forum.

Verwijderd

Hangt van je instellingen van de gebruikers af , je kan passwords invullen zoveel je wil maar als alle gebruikers locale admin zijn gaat dat niet veel uithalen

Ik had hier vroeger een programmatje voor , dan moest je dat opstarten en je id/pass ingeven en dan pas was die map zichtbaar . weet de naam wel niet juist maar ik zal er even over nadenken en misschien heb je straks een antwoord

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Als het een n00b beveiliging is kun je ook in windows naar de map toe bladeren en dan kies je menu beeld->deze map aanpassen. Dan maakt windows een folder.htt waarin je met JS om een wachtwoord kan vragen.

code:
1
2
3
wachtwoord = window.prompt("Geef het wachtwoord: ","");
if (wachtwoord != "mijn wachtwoord") history.go(-1) 
of zoiets

[ Voor 8% gewijzigd door TXC op 25-03-2004 08:52 . Reden: typo ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Even een kleine cursus zoeken omdat het volgens mij toch echt zelf is te vinden O-)
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 08:19:
Ik heb de search al gebruikt, maar kon niet echt iets vinden wat op mijn vraag lijkt.
Is het mogelijk om in Windows 2000 Professional(zonder netwerk verbinding, dus een stand-alone pc) een willekeurig map een wachtwoord te geven als je er in wilt?
Zoeken op 'wachtwoord map'. 'directory' ipv 'map' kan natuurlijk ook, idem 'password' ipv 'wachtwoord' :)
Dus bijv. ik maak een map aan met "Games" en alleen door het invullen van een wachtwoord kom ik er in. En kan dit toevallig ook met bestanden? Word-bestanden. Zip-bestanden, Mp3-bestand?, film-bestanden? enz. Is dit mogelijk?
F1 in Word -> 'wachtwoord'
F1 in WinZip (of in mijn geval WinRAR) en dan 'password'.
Film: nee. Maar je kunt natuurlijk naar DRM kijken.

Omdat dit toch echt genoeg zou moeten zijn (en je duidelijk niet naar WOS Policy of de huidige topictitels in WOS hebt gekeken om een patroon in de topictitels te zien), sluit ik het topic.

Hmm, klinkt misschien wat cru. Klopt, ik heb een ochtendhumeur :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.