Toon posts:

vpn via adsl(welke router)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in de volgende situatie

1 2003 server waarop ras geconfigureerd is staat achter een adsl connectie. Lokaal kan ik al wel aanmelden maar momenteel zit er een alcatel speedtouch adsl modem tussen en een e-tech router. Als ik een dmz host gebruik kan ik de server wel zien maar ik kom niet door de wachtwoordvalidatie heen. Heb het idee omdat hij dus niet alles doorstuurt. Nu open ik liever sowieso alleen de te gebruiken poorten maar ik was nu eigenlijk op zoek naar een adsl modem/router ineen die wel de mogelijkheid biedt om een interne vpn te hebben waarop men van buiten kan connecten.
Soort van office@home door een mxstream connectie van kpn.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij doe je iets fout want de meeste modens & routers kunnen VPN gewoon doorlaten. Weet je zeker dat je je poorten wel goed hebt geforward!?

Verwijderd

heb ongeveer hetzelfde gehad. Neem aan dat je software gebruikt voor de VPN?
Het probleem zit hem waarschijnlijk daarin dat je een inbelverbinding open hebt staan. De VPN software werkt niet samen met de inbelverbinding.
Wat je in principe nodig hebt is een ADSL modem welk zelf inbelt. Dus gebruikersnaam en wachtwoord in de modem.
Indien je een enkelvoudig modem hebt (neem ik wel aan daar je een aparte router hebt) is dit in principe niet mogelijk.
ik zeg bewust in principe. De Alcatel voor enkelvoudige verbindingen is intern identiek aan Alcatel geschikt voor meervoudige verbindingen. Het enige wat verschilt is de Firmware. Met enige handigheid is het mogelijik de firmware aan te passen. Heb ik gedaan en de VPN werkt nu perfect.
kijk eens op http://www.bruring.com/nu...&req=listarticles&secid=2 voor de handleiding.
Werkt echt, mijn VPN naar kantoor werkt prima, daarnaast kan ik met de overige PC's tegelikjertijd op internet.

Succes

Leon