Ik heb in mijn site een zooi foto's staan. Door op een thumbnail van een foto te klikken komt er een popup met de grote versie van de foto. Alle foto's hebben dezelfde maat (640 x 480), dus ik heb ik mijn script aangegeven dat het popup venster 660 x 510 moet zijn.
Dit werkt perfect in IE en in Opera, maar in Firefox wordt het venster te klein. Als ik een grotere maat aangeef past de foto er wel in bij Firefox, maar dan wordt het scherm in Opera en IE weer veel te groot.
Wat ik ff zeker wilde weten: ligt dit aan mijn code? Of zit er stiekem een foutje in FF?
Script:
url:
Screens
Internet Explorer
Opera
Firefox
Als ze niet werken, selecteer je de url in de adresbalk en ram je 1 keer op ENTER.
Zoals je kan zien wordt het Firefox venster maar 666 x 460 (wat dus te klein is voor mijn opgegeven maat), terwijl de andere twee netjes 670 x 546 worden.
En voordat iedereen "search!" begint te roepen. Ik ben een heleboel van dit soort scripts tegen gekomen, ze werken allemaal, maar ik heb nergens iets over dit probleem gelezen.
Dit werkt perfect in IE en in Opera, maar in Firefox wordt het venster te klein. Als ik een grotere maat aangeef past de foto er wel in bij Firefox, maar dan wordt het scherm in Opera en IE weer veel te groot.
Wat ik ff zeker wilde weten: ligt dit aan mijn code? Of zit er stiekem een foutje in FF?
Script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <script type="text/javascript">
function NewWindow(imgname, imgtitle) {
var winfeatures = "width=660,height=510";
n_win = window.open("","ShowImage",winfeatures);
n_win.document.write('<html>');
n_win.document.write('<head>');
n_win.document.write('<title>',imgtitle,'</title>');
n_win.document.write('<style type="text/css">');
n_win.document.write('body {background-color: #eee; text-align: center;}');
n_win.document.write('</style>');
n_win.document.write('</head>');
n_win.document.write('<body>');
n_win.document.write('[img]"',imgname,'"[/img]');
n_win.document.write('</body>');
n_win.document.write('</html>');
n_win.document.close();
}
</script> |
url:
code:
1
2
| <a href="#" onclick="javascript: NewWindow('plaatje.jpg','naam')">
[img]"plaatje.jpg"[/img]</a> |
Screens
Internet Explorer
Opera
Firefox
Als ze niet werken, selecteer je de url in de adresbalk en ram je 1 keer op ENTER.
Zoals je kan zien wordt het Firefox venster maar 666 x 460 (wat dus te klein is voor mijn opgegeven maat), terwijl de andere twee netjes 670 x 546 worden.
En voordat iedereen "search!" begint te roepen. Ik ben een heleboel van dit soort scripts tegen gekomen, ze werken allemaal, maar ik heb nergens iets over dit probleem gelezen.