Toon posts:

TFT: resolutie wisselen (voor games) lukt niet fullscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb wat rond gezocht op het forum maar kan niks vinden wat mijn probleem kan verhelpen.

Mijn probleem is als volgt, ik heb een Hercules Prophetview 920 Pro DVI.
Native resolutie 1280x1024. Dus daar staat hij ook op in windows.
Maar als ik nu games ga spelen, vooral bij counter-strike, op een lagere resolutie dan start hij het spel wel op die lage resolutie, maar in het midden van me scherm. Zeg maar soort windowed-mode (alleen dan zonder window). Maar hij schakelt dus niet over. Het beeld wordt wel ff 1 sec zwart als ik het spel start, dus hij probeert wel over te schakelen, maar hij pakt die reso steeds niet.

Iemand hier ervaring mee, of hoe ik dit kan verhelpen...?

Info:
Ja, heb me monitor drivers geinstalleerd en ook niet geinstalleerd gehad.
Ik heb een 9800 XT, 4.3 cat drivers. (ook alle cat drivers geprobeerd)
Reforce aan, reforce uit, hertz fix aan, hertz fix uit.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 20:20

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je al met die ronde checkboxen onder je TFT screen properties (dat Advanced properties scherm waar een VGA scherm, een TV en een TFT scherm staan). Volgens mij kun je daar zoiets instellen. Echter standaard staat dit zo dat hij altijd full screen is.

Verder kan het (helaas ) je TFT scerm zelf zijn dat geen andere native resoluties ondersteund. gaat het wel goed met een VGA kabel ipv een DVI kabel?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Daar ligt het nietaan. Als ik net in windows zit, dat doet hij CS wel fullscreen, maar na ongeveer 2 a 3 keer cs te hebben gestart komt hij ineens midden in mijn scherm op een lagere resolutie, vet irritant. :(

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op mijn tft (Iiyama E431S) doet hij dit (tot nu toe wel goed), Maar hij krijg ik het andersom. Dus als ik een spel op 1280x960 wil spelen, dat 't scherm gewoon 1 zwarte balken aan de zijkant geeft.
Ook hierzo cat 4.3, WinXP pro & 9600XT

[ Voor 6% gewijzigd door SlinkingAnt op 30-03-2004 11:49 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij is het gewoon een driversetting. Ik neem aan dat je je TFT op dvi aangesloten heb? Op standaard Sub-D rekt hij hierzo de resolutie gewoon op. Op DVI echter kun je hieruit kiezen. Mijn methode om dit aan (of uit) te zetten:
Eigenschappen van Beelscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> Weergaves (Ati) -> FPD (staat bij mij rechtsonderin van de 4 mogelijkheden) -> Formaat van beeld en paneelgrootte aanpassen aanvinken.

Suc6 ermee, laat even horen of het gelukt is....

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geformat, en nu is het wel goed. Ik denk dat 1 van die hertz proggie het gewoon had verkracht.
Pagina: 1