Laptop hdd kabel kapot.

Pagina: 1
Acties:

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 16:23
Ik was bezig met een lapmod (oude p1 laptop) en toen is opeens mn hdd kabel (kwam ergens tegenaan volgens mij) een stukje uit gebrand.

Nou vroeg ik me af of deze kabels los worden verkocht, of dat ze echt heel moeilijk te verkopen zijn.

Het heeft 43 pinnen, en is gemaakt van papierdun plastic (oranje bij mij) met aan weerskanten een platte (lijkt op normaal ide, maar kleiner) stekker.
Verder heeft ie een soort "aderen" lopen.

Weet iemand waar dit word verkocht, zat zelf te denken aan radio rotor in Amsterdam, maar die vragen soms echt belachelijke prijzen. (laptop kostte 15,- met extra hdd's, dus wil niet teveel aan uitgeven.)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Los worden deze kabels niet echt verkocht omdat er zoveel verschillende modellen zijn. Je kan het best opzoek gaan naar een sloop-notebook. :)

Senile! Senile Oekaki

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor notebook hdds zijn deze kabels redelijk standaard. De kant van de hdd in elk geval (standaard IDE pinout met 4 pinnetjes extra voor stroom). De kant op het mobo is ook gelijk, misschien dat neit iedere connector past.
Maar gewoon uit oude notebooks halen is het makkelijkst (en het goedkoopst denk ik).

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

En wat voor laptop is dit? Ik heb nog een slopertje liggen.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Misschien is het handiger om eerst bij de leverancier te informeren voor je hier vragen stelt?

En dat het geld kost... tsja... vraag en aanbod he...

Maar het bestaan van de kabel of de kosten van de kabel lijken mij twee verschillende vragen

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 10:33 ]

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 16:23
Het is een Texas-Instruments travelmate 4000m (90mhz,24mb) was bedoelt voor lapmod. Maarja, kga er dus geen tientallen euro's meer aan uitgeven.
Pagina: 1