Toon posts:

Bios flashen lukt niet echt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik erg als een beginneling overkom. Maar ik heb echt problemen met het flashen van mijn bios. Ik heb een amd athlon 3000+ en een msi kt4a moederbord. Ik wil nu de nieuwste bios anders draait mijn atlhon processor niet lekker. Maar ik heb alles geprobeerd. Via de msi update(werkt voor geen meter) naar de site gegaan. Maar daar staat dat er geen nieuw bios is. Nu zie ik op deze site dat wel staan. En deze wil ik instaleren. Nu heb ik diverse dingen geprobeerd.verschillende opstart diskettes, dat progje draaien vanaf mijn cd rom niets helpt.

Maar ik moet het op de c schijf zetten onder test. Opstart diskette. Dan opnieuw opstarten en naar c:\test gaan en dan dat programmatje gebruiken. Om de een of andere reden kom ik niet naar c: Ik denk dat ik daar de reden wel van weet en dat komt omdat ik ntfs heb. Ik wil dit best ongedaan maken, maar hoe en kan ik het ook als ik gewoon ntfs behoud. Wie kan me helpen met het flashen van mijn bios.

Alvast heel erg bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zet de BIOS en het flastooltje gewoon op een flop en flash vanuit A:\ :)
Klopt, MSI raadt het flashen vanuit een floppy af, maar het werkt gewoon :z

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

BalusC schreef op 25 maart 2004 @ 06:40:
Even terzijde: waarom zouden ze dat afraden? Is dat opeens erg riskant geworden ofzo? Werken vanaf een floppy wordt tegenwoordig nog steeds door de meeste mobo-fabrikanten aangeraden, hooguit met de uitzondering dat ze flashen via Windows erg leuk vinden... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zou het ook niet weten. Wellicht omdat het flashen vanuit een HDD sneller gaat en je zodoende de kans kunt verkleinen dat een instabiele PC midden in een flash gaat crashen :? 8)7

• Nesto
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09-2021

Nesto

Chef du production

BalusC schreef op 25 maart 2004 @ 06:40:
Met een brakke flop heb ik toch wel mooi m'n MSI KT6 Delta kunnen weggooien :(

Yes - OEM

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

BalusC schreef op 25 maart 2004 @ 13:38:
Ik zou het ook niet weten. Wellicht omdat het flashen vanuit een HDD sneller gaat en je zodoende de kans kunt verkleinen dat een instabiele PC midden in een flash gaat crashen :? 8)7
Tsja, de kans dat je flop niet goed leesbaar is, is natuurlijk veel groter dan de kans dat je HD niet leesbaar is. Floppies zijn nou eenmaal erg storingsgevoelig, nogal lullig dat je door een foute flop een corrupt BIOS krijgt... of dat het flashen opeens afbreekt.

Ik heb zojuist nog eens gekeken bij mijn mobo-fabrikant, Soltek, die raad nog gewoon flashen via flop aan... :)

Topicstarter: geef eens aan hoe je een opstartflop maakt... en probeer eens de flashspulletjes op flop te zetten en gewoon vanaf flop te flashen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 25-03-2004 13:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat bestand wat dus op deze site staat op een floppy zet doet hij het simpelweg niet, heb dat ookal geprobeerd. Volgens de replys bij die plaatsing. Kan het ook gewoon niet anders. En zo staat het ook in de handleiding(readme) van dat bestand. Dus wie weet hoe ik dit kan oplossen, of hoe ik een ntfs hd naar een fat omzet?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Je moet eerst in verkenner je diskette formateren als ms-dos opstart diskette (aanvinken). Vervolgens je MSI bestandjes erbij plaatsen. Daarna start je opnieuw op vanaf je verse diskette.

Als je op de prompt staat, type je eerst de naam van het programma (meestal een aantal letters van de naam van de biosontwikkelaar plus de versie), dan een spatie en als laatste de naam van het juiste bios (over het algemeen ook een letter/cijfer combi). Vergeet vooral de extentie niet.

Nu zou hij echt moeten gaan flashen

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, het is niet helemaal zo gegaan als jullie gezegd hebben. Maar door jou tip, heb ik wel via het progje dat je eerst moet starten het zover gekregen dat mijn pc op en top loopt! Nogmaals dank.

Nu ga ik eens babbelen met de winkel waar ik hem gekocht heb. Vind het aardig dat ze dit (niet)gemeld hebben bij de verkoop.
Pagina: 1