Toon posts:

Headphone amplifiers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net op de een of andere vage hardware site een review van een headphone amp. Dit is dus een kastje dat je kan aansluiten tussen lets say je MD speler en je headphones. Aangezien mijn MD speler vanaf volume level 25+ (kan tot 30) de bas begint we te draaien lijkt me dit an sich wel een oplossing. Gewoon MD speler op 20 en dan met dat andere ding verder opvoeren. Alleen heb ik echt nog nooit die dingen te koop gezien in NL en heb ik ook echt geen flauw idee van de prijzen... Heeft iemand misschien enige info over wat een redelijke prijs is en/of waar ze te koop zijn? Thanks in advance :)

Edit: Portable dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 02:35 ]

Verwijderd

Ikzelf heb de HA4700 van behringer. Samen met mijn HDJ1000 koptelefoon gaat ie goed hard. iig harder dan dat op de lange duur goed is voor je oren.
Je kunt er 4 koptelefoons op aansluiten, en bij elke koptelefoon apart de toonregeling doen.
Hier hebben we met vier man elk een eigen sukje met onze naam erbij zodat je niet elkaars instellingen loopt te verknoeien :P

Ik heb hem voor 129 euro bij de Feedback gekocht.

info: http://www.behringer.com/HA4700/index.cfm?lang=ENG

edit: hmmZ, protable is ie dus niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 08:49 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ze zijn heel makkelijk zelf te maken in een snoepdoosje. Zoek naar de 'cmoy' amp bij www.headwize.com :) Ze zijn echt heel klein te maken ;)
Als je niet zo avontuurlijk bent, www.headphones.com heeft (andere) portable amps. Daar ben je dan wel wat meer aan kwijt ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 16:21

TheBorg

Resistance is futile.

Een headphone amp. is niet alleen bedoelt om te zorgen dat het geluid harder gaat. Zie het meer als een versterkertje speciaal ontworpen voor een hoofdtelefoon, waarbij onder andere rekening is gehouden met de impedanties. De kwaliteit van de ingebouwde hoofdtelefoon versterker in de gemiddelde reciever is niet zo hoog, terwijl een hoofdtelefoon bij uitstek in staat is details weer te geven. Ideaal is dus om het ding op de line-out van een CD speler aan te sluiten, zodat je optimaal van de kwaliteit kan genieten, dat is het belangrijkste.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34

Exirion

Gadgetfetisjist

TheBorg schreef op 25 maart 2004 @ 10:24:
Een headphone amp. is niet alleen bedoelt om te zorgen dat het geluid harder gaat. Zie het meer als een versterkertje speciaal ontworpen voor een hoofdtelefoon, waarbij onder andere rekening is gehouden met de impedanties. De kwaliteit van de ingebouwde hoofdtelefoon versterker in de gemiddelde reciever is niet zo hoog, terwijl een hoofdtelefoon bij uitstek in staat is details weer te geven. Ideaal is dus om het ding op de line-out van een CD speler aan te sluiten, zodat je optimaal van de kwaliteit kan genieten, dat is het belangrijkste.
Vooral buiten AV moet op GoT alles wat met geluid te maken heeft vooral HARD gaan en veel BASS hebben :z ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Exirion schreef op 25 maart 2004 @ 10:41:
[...]

Vooral buiten AV moet op GoT alles wat met geluid te maken heeft vooral HARD gaan en veel BASS hebben :z ;)
Ja maar.. Dat is toch kwaliteit? Muziek is toch kut als je er niet doof van wordt? Ik bedoel, wat heb je er dan aan :?

:+

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 25 maart 2004 @ 10:41:
[...]

Het probleem is gewoon dat mijn MD speler bij een nog redelijk laag volume de bas er al begint uit te draaien, daar word de muziek gewoon schel en lelijk van. Daarom ben ik op zoek naar een headphone amp. Het hoeft van mij niet per-se HARD en veel BASS maar ik wil wel een acceptabel volume met enige bass, en dat is serieus niet te bereiken met mijn huidige MD.

Overigens, nog even een andere vraag... Heeft iemand ervaring met de Fontopia dopjes van Sony? het princiepe achter deze dingen lijkt me prima, maar werkt 't ook echt zo goed?

Edit: Goooeeeedd, ik heb een bestelling geplaatst (direct 2x :P eentje voor collega) van de apple boostaroo :) 't zou je sound ongeveer 40% versterken, lijkt mij meer dan genoeg... Dingetje kreeg ook nog eens een redelijk review op een audiofielen site (kweenie meer welke :P)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 17:05 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 16:18:
Overigens, nog even een andere vraag... Heeft iemand ervaring met de Fontopia dopjes van Sony? het princiepe achter deze dingen lijkt me prima, maar werkt 't ook echt zo goed?
Alle dopjes van Sony heten Fontopia. Ik neem aan dat je Groove dopjes bedoelt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 25 maart 2004 @ 17:05:
[...]

Alle dopjes van Sony heten Fontopia. Ik neem aan dat je Groove dopjes bedoelt?
Ik bedoel die in ear mini dopjes :)

Fontopia® Headphones
MDR-EX71SL

Volgens de website :)

Edit: Heb ze inmiddels gekocht, en oningespeeld klinken ze iig een stuk beter dan de dopjes die ik eerst had (de meegeleverde dopjes bij mijn NetMD). Ik laat ze ff 48 uur inspelen en check dan wel verder. Wilde ze nog niet te hard zetten :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 20:40 ]

Pagina: 1