Toon posts:

WiFi spectrum overbevolkt, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ons nieuw kantoor zit in het centrum van Den Bosch. We hebben al langer een WiFi netwerk voor modem gebruikers, dat zelfde netwerk is dus nu ook mee verhuisd. Als we nu WiFi willen gebruiken dan kunnen we het vergeten want het is traag, de WLAN kaarten loggen in op verkeerde netwerken, etc...

Nou vroeg ik me af of er een manier is om ons signaal te boosten en zo ja hoe? Hoe ver mag je gaan voordat het illegaal wordt en zijn er misschien nog andere oplossingen?

btw: Tip voor alle mensen die in het centrum van Den Bosch wonen. Als je gratis supersnel internet wilt koop dan een WLAN kaartje. Het is ongelovelijk hoeveel kantoor netwerken onbeveiligd in de lucht zijn.

Verwijderd

kun je niet gewoon al je kaartjes en je AP vastzetten op een ongebruikt kanaal?

minder legale oplossing: log ff in op de ongetwijfeld wachtwoord-loze wifi-routers/AP's daar in de buurt in block je eigen mac-adres.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 14:48
Kijk of je 802.11a apparatuur kan vinden..

De B en G versies werken op 2.4Ghz, de A op 5.8Ghz (veel rustiger)

Nadeel is wel dat het bereik minder is, maar je hebt iig een veeeeel rustigere frequentie ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Signaal boosten los je het probleem niet mee op. Daarmee bezorg je anderen ook alleen maar last.
Probeer dus een andere frequentie. Hetzij door een ander kanaal op de 802.11B-vastegestelde frequenties, hetzij met andere (5Ghz bijv) apparatuur.

Logged in op verkeerde netwerken: Config je software op de juiste manier...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah ik dacht dat 5.8GHz hier in Europa toch niet vrij was?

Het lullige is dat de software van de WLAN kaartjes eerst probeert in te loggen op het bekende netwerk, en als hij dat netwerk niet kan vinden, omdat het te overbevolkt is, dan pakt hij gewoon het sterkste signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik ben er uit. Je mag in de EU het signaal boosten tot 100mW, alles wat daar boven komt moet je een vergurning voor hebben. Er zijn booster antenna's an booster blokken beschikbaar maar die zijn nogal kostbaar. De goedkoopste die ik heb kunnen vinden kost 350 euro.

100mW vind ik nogal veel, vooral aangezien een standard WLAN router "maar" +/- 12mW uitstraalt. Het gaat mij erom dat het signaal lokaal sterker wordt en dat ik binnen bepaalde perken niet verder kom. Mjah ik wil ook een Ferrari, veel geld en een model als vriendin...

Ik ga eens kijken wat het resultaat is als ik er een andere (zgn. betere) antenne op de router set, als dat niet werkt zet ik er een blok op van 30mW.

Ohjah ik moet er ook even bij zeggen dat meeste boosters gemaakt zijn voor buiten gebruik. Hier op kantoor zitten we er nogal dicht op dus het kan misschien wel eens zijn dat met een 100mW booster de WLAN kaartjes overloaded raken. De antenne's die bij de 100mW blokken horen zijn ook nogal groot.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 02:20 ]

Verwijderd

Mag ik weten welk kantoor in het centerum van Den Bosch dat is? Ik weet dat bv iswitch.nl een wlan netwerk heeft voor internet op de parade (bij de sint jan). Mischien dat dit storing veroorzaakt.

/me is geboren en getogen in Den Bosch ;)
Pagina: 1