Toon posts:

[Win98] Videokaart steeds opnieuw herkend *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier een "franstalige" grrrr.... pc aan het cleanen, maar ik krijg hem niet deftig in gang !

Ten eerste: Bij iedere reboot detecteert hij steeds weer mijn grafische kaart, hij installeert deze, en vraagt om de pc opnieuw op te starten. Als ik dit doe, start hij opnieuw op zonder problemen en alles werkt. Van zodra ik dan mijn computer nogmaals opnieuw opstart, heb ik er weer van ! Hij zegt opnieuw dat hij nieuwe hardware heeft aangetroffen (PCI compatible VGA) en installeert opnieuw het boeltje.. !!?? Ik had de Cirrus drivers geinstalleerd omdat er zo'n chip opzat maar bij nazicht vond ik het FCC ID en die zegt dat het een kaart van het merk Lung Hwa of zoiets is. Kan dit aan de drivers liggen ?

Ten tweede: Ik installeer een Netwerkkaart van Genius, en als ik de pc opstart, detecteert win98 de kaart en zegt dat de kaart een RealTek ethernetkaart is !!!
Hoe kan ik dit oplossen ?
alvast bedankt !

Verwijderd

vraag 2: realtek maakt het chipje, genius heeft hem op een printplaatje gesoldeerd. gewoon als realtek kaart behandelen dus :)

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
1)
In veilige modus opstarten en je videokaart verwijderen uit apparaatbeheer en daarna de goede videodrivers installeren moet wel gaan werken.
(dan verwijder je de verkeerde drivers pas ECHT)

2)
Installeer de standaard realtek drivers :?

[ Voor 12% gewijzigd door arjants op 24-03-2004 23:56 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat ik vorige keer zelf Real Tek uit de lijst heb geselecteerd, en dat hij nu zelf zegt dat het een Real tek Kaart is ! Ik ben nochtans héél zeker van niet, want die kaart zat vroeger in mijn oude pc, en ik had de diskette met de Genius drivers erbij. héél raar !

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zoals hierboven al staat; realtek maakt de chip en genius schoeft/soldeert hem in elkaar... De chip is hetgene dat aangestuurd moet worden, en daar zijn de drivers dus voor gemaakt. Generic Realtek drivers zouden het dus gewoon moeten doen op jouw kaartje. En elk willekeurig ander kaartje met een realtek chip erop...
Wat ik mij trouwens afvraag is wat nu precies de connectie is met windows 98 kenners... Maargoed...
Voor de vga zou ik gewoon de standaard vga drivers proberen als de rest niet werkt... Meestal doet ie het dan prima... Als je niet zwaar gaat gamen tenminste ;)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ben nogal ne raren met mijn titels !
ik heb net opgestart in veilige modus, en er stond zeker 30 maal een cirrus vga kaart in de lijst !

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

geeft dat ding geen irq conflicten of iets in die richting ofzo? Tis een pci kaart neem ik aan? Zit ie toevallig op een pci slot dat dicht bij een (Gebruikt) isa slot zit? (jah, ik lul ook maar wat... je moet roeien met de riemen die je hebt...)

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik kunnen een nederlandstalige windows installeren, en daarna een update doen naar het frans of zo ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nee, zou ik niet doen. Meer werk, weinig nut (als je geen slechte CD hebt) en er blijven Franse resten acher :)

Ik zou zeggen, verwijder alle videokaarten :)
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 00:18:
Tja, ik ben nogal ne raren met mijn titels !
Dan is het misschien handig om de volgende keer even na te denken of
  • het de mensen die verstand hebben van dit probleem duidelijk is waar het om gaat zodat ze komen kijken
  • mensen die geen antwoord weten niet eens hoeven te kijken in het topic
  • het later in de search duidelijk is wat het onderwerp van de discussie was als ze alleen de titel zien
Misschien een beetje overdreven gesteld, maar iets maar dan "Windows 98 kenners" is toch zeker nodig ;)

Anhyhow. Oh ja, ik reageerde om te zeggen dat ik een kleine titeledit deed 8)7
Dat Realtek een bekende leverancier van NIC chips is, laat ik even achterwege in deze titel - dat lijkt me nu wel goed duidelijk :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de titel-edit ! Tja het was gisteren laat, en men zuiver verstand was al in slaap gevallen !.

Wat de videokaart betreft, ik heb in veilige modus alle videokaarten gewist, opnieuw opgestart, hij detecteerde toen opnieuw mijn videokaart, en alle onderdelen werden geinstalleerd, daarna ge-re-boot en alles werkte terug. Vervolgens mijn pc afgesloten, opnieuw opgestart, en terug hetzelfde probleem 8)7

Wat ik wel raar vind, is dat elke keer hij de hardware opnieuw detecteert, hij ook melding geeft dat er een plug n play monitor werd gedetecteerd. Dat zal wel normaal zijn zeker ?

Wat de ethernet kaart betreft, deze kan ik installeren, maar ik geraak maar niet op het net (DNSERROR.htm).

Verwijderd

misschien iets met plug en play instellingen in de bios? iig in moderne biossen kun je instellen of het operating system of het bios de apparaten moet detecteren en toewijzen. (al zou ik niet weten hoe dat allemaal in het frans heet :+ )

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig is de bios in het Engels !
Ik heb de instellingen in de bios gecheckt, maar niks gevonden die enigzins nut heeft om aan te passen.

Kan dit hardwarematig zijn ? misschien is de vga kaart gewoon defect of zo?? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Oef... opgelost. bleek dus toch de grafische kaart te zijn. Ik heb er een andere ingestoken, de drivers gedownload, en weg was ie !

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Voor je DNS error als dat nog nodig is. Verwijder alles van je netwerkkaart en installeer hem opnieuw. Lijkt erop alsof niet goed geinstalleerd is.
Pagina: 1