Toon posts:

[Lotus notes] Hoe Netsky e.d. e-mails autom. verwijderen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn virusscannertjes scannen netjes netsky/sobig etc. virusjes en hun bekende varianten. Het e-mailtje komt echter gewoon aan met attachment dat er een virusje gevonden is.
En dat wil ik nou net niet, ik wil dat die e-mail direct gedropt wordt, maar hoe.

Wat kunnen mijn Norton/Symantecscannertjes (SAVCE en SAV-SMTP).
Mail met bijv. ZIP-bijlage droppen, maar we krijgen zoveel zips binnen dat is dus geen optie.

Wat kan mijn e-mailprogramma: regels maken
Maar ik heb geen zin, om voor elk "onderwerp"een regel te maken, bovendien verschijnen elke dag nieuwe "subjects"
Of een regel voor de grootte van een bericht, dat is weer onbetrouwbaar, helaas kan ik geen regel maken voor de grootte van een bijlage.

Natuurlijk heb ik nog meer opties, maar geen heeft voor mij tot een toepasbare oplossing geleid.

Gooi eens wat in de groep of welk programma dropt genoemde mails wel direct.

Verwijderd

Over welke mailclient hebben we het?
Er is vandaag nog dit topic geopend: [rml][ outlook] inbox schoon houden van virus email[/rml]
Misschien heb je daar wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 23:36:
Over welke mailclient hebben we het?
Lotus notes 5

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:44

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Daar weet ik niet zoveel vanaf, maar volgens mij wordt dat tijd om te upgraden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Bumpje

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
De enige optie om virussen/attachments of een gehele mail te verwijderen voordat je ze met een mail client ophaalt is deze te verwijderen van de mailserver.

Als je zelf niet bij de mailserver kan o bepaalde rules in te stellen voor virussen is, lijkt mij de enige mogelijkheid om met een programma zoals mailwasher eerst te kijken wat de server staan voordat je de mail binnenhaalt.

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb de optie 'Repareren en automatisch verwijderen als dat niet lukt' aangevinkt; scheelt me een hoop overbodig geklik bij het binnenhalen van mijn mail. Een optie zoals 'besmette mail verwijderen' heeft ook mijn voorkeur, maar dat zit helaas niet in NAV.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
In Symantec Antivirus voor SMTP SAV-SMTP zit dus toch wel een mogelijkheid om virusmails direct te droppen.
Bij AntivirusPolicy/Antivirus Settings:
Handling infected files when virus is detected:
op "log only" of "repair" zetten maar NIET op "delete"
If unable to repair: op "log only"
When infected attachment..: op "drop message" zetten

Alle mails met virusjes worden nu gedropt en komen niet meer aan,
helaas als er iemand een regulier bericht heeft verstuurd waar nog een virus in zit..
Ik ben ze al in weken niet meer tegen gekomen.

@MOD Haal even [Lotus notes] uit de topic titel (ik heb het er niet in gezet) en maak er maar SAV-SMTP van .o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 23:37 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke versie van NAV heb je precies? Ik kan een dergelijke optie namelijk niet vinden.
@MOD Haal even [Lotus notes] uit de topic titel (ik heb het er niet in gezet) en maak er maar SAV-SMTP van .o.i.d.
offtopic:
Doe een report via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/icon_hand.gif. :Y)

[ Voor 61% gewijzigd door pven op 04-04-2004 00:09 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 04 april 2004 @ 00:05:
Welke versie van NAV heb je precies? Ik kan een dergelijke optie namelijk niet vinden.
Het betreft hier Symantec AntiVirus for SMTP Gateways 3.1.0.29 , deze zit dus internet en de mail-server, geen client-software dus
Pagina: 1