Sony VAIO PCG-FRV26

Pagina: 1
Acties:

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Is iemand bekend met de Sony VAIO PCG-FRV26?

Op Nederlandse sites kan ik niks over deze laptop vinden.

Via google heb ik wat reviews gevonden, die waren niet allemaal even positief: traag opstarten, geluid niet super, grote laptop

Maar de specs staan me wel aan:

http://www.amazon.com/exe...=glance&s=pc&vi=tech-data

Als laptop n00b, maar wel hard op zoek en willing to learn hoop ik dat iemand met meer ervaring zijn oordeel erover kan geven!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan komen dus de bekende vragen :)

1) Wat wil je ermee doen?
2) Wat is je budget?
3) Zijn er nog persoonlijke voorkeuren qua scherm of andere dingen?

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
1] vooral studie doeleinden, dus verslagen maken en internetten, daarnaast goed kunnen gebruiken voor presentaties en webdesign zijn mn primaire voorwaarden. alles wat daarbij komt, dvd, goed voor spellen, relaxed en soepel voor grafische applicaties (= webdesign) is heel mooi meegenomen.
2] ik krijg deze via via (vriendens>vrienden>etc :)) in nieuwstaat met garantie aangeboden, ik betwijfel of het helemaal 100% & legaal is, want de prijs is zo'n 800 euro
3] nope

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Die eerste is een P4 processor en die VREET je accu echt in no-tome leeg.
Degene boven mijn post heeft een P3-M en dat is al een veel zuinigere maar wel maar 1.2GHz.
"Goed voor spellen" wat voor spellen moet het kunnen trekken?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

assass schreef op 24 maart 2004 @ 23:40:
1] vooral studie doeleinden, dus verslagen maken en internetten, daarnaast goed kunnen gebruiken voor presentaties en webdesign zijn mn primaire voorwaarden. alles wat daarbij komt, dvd, goed voor spellen, relaxed en soepel voor grafische applicaties (= webdesign) is heel mooi meegenomen.
2] ik krijg deze via via (vriendens>vrienden>etc :)) in nieuwstaat met garantie aangeboden, ik betwijfel of het helemaal 100% & legaal is, want de prijs is zo'n 800 euro
3] nope
Als het niet echt legaal is, hebje waarschijnlijk ook geen garantie. Ik denk dat hetvoor het geld zeker een leuke notebook is, maar zonder garantie zou ik persoonlijk het niet doen. Je wilt niet weten wat het kost als een notebook gerepareerd moet worden.

Verder wil je dat hij goed is voor spellen. Als je op een notebook fatsoenlijk spellen wilt spelen, de recente spellen van nu, en dat wat minder vereisende uit de toekomst, dan moet je toch zeker voor een goede videokaart in je noteboo gaan. dan komt eigenlijk alleen de ATI Mobile 9x00 serie voor in aanmerking.

Daarnaast wil je hem gebruiken voor grafische apps, en dan is in mijn optiek een XGA scherm (1024*768) te laag. dat werkt niet echt heel fijn. Het kan natuurlijk wel, maar ik zou gaan kijken naar een notebook met SXGA+ (1400*1050) scherm of WSGA+(1680*1050). Maar dan ben je dus wel weer wat duurder uit.

Naar centrino hoef je denk ik niet te kijken, omdat dat helemaal veel duurder wordt (factor 2), en je niet aangeeft dat het batterijduur heel belangrijk is.
Pagina: 1