Welke geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09-2025
Hoi beste mensen

Een vriend van mij wilt extra geheugen bij kopen.Maar kan hij beter kiezen voor een corsair ddr 400 256mb(dual channel) of een GEIL ddr 433 256mb(dual channel)?

Alvast Bedank

Verder bestaat zijn pc uit :

P4 2.6ghz 800fsb
Msi 865pe lsr
80gb maxtor
1x no name 256mb
(PS: hij wilt ook een klein beetje overklokken)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 20:23
Corsair is goed om mee over te clocken, maar GEIL loopt al op een wat hogere snelheid. Als er al te veel verschil in prijs zit zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan, het zijn allebei goede merken :)

The devil is in the details.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:10
Niet echt een vraag zoals die hier op het forum graag gepost moet worden :)

Die noname zal de snelheid waarschijnlijk toch wat naar beneden trekken, dus maakt het niet zoveel uit wat erbij komt. :D

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zolang hij naast het nieuw aan te schaffen paar die ene huidige module ook laat zitten, gaat het zaakje niet op Dual-Channel draaien...
Bovendien is de huidige module waarschijnlijk (het is een no-name) de zwakste schakel als je betere bankjes ernaast zet.

{signature}

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 14:36

BLN

Voutloos schreef op 24 maart 2004 @ 23:23:
Zolang hij naast het nieuw aan te schaffen paar die ene huidige module ook laat zitten, gaat het zaakje niet op Dual-Channel draaien...
Das dus onzin. t gaat wel op dual channel draaien met alle voordelen van dien, je hoeft niet dezelfde mem reepjes te hebben draaien om dual channel te draaien. In sommige gevallen is het allleen sneller. Aangezien het een p4 is zou ik voor het geil gaan. T corsair ram draait in dit geval wat strakkere timings en daar heeft een p4 niezo veel aan. Jammer van dat no name 256mb ram trouwens, dat vernaggelt de boel wel, als je er toch geld in gaat steken koop dan een 512 mb dual channel setje ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door BLN op 24-03-2004 23:30 ]

If it ain't broken, don't fix it

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BiX schreef op 24 maart 2004 @ 23:29:
[...]

Das dus onzin. t gaat wel op dual channel draaien met alle voordelen van dien, je hoeft niet dezelfde mem reepjes te hebben draaien om dual channel te draaien. In sommige gevallen is het allleen sneller. Aangezien het een p4 is zou ik voor het geil gaan. T corsair ram draait in dit geval wat strakkere timings en daar heeft een p4 niezo veel aan. Jammer van dat no name 256mb ram trouwens, dat vernaggelt de boel wel, als je er toch geld in gaat steken koop dan een 512 mb dual channel setje ofzo.
offtopic:
Volgens mij doelt de TS erop om een dual-channel setje aan te schaffen, dit omdat hij zo nadrukkelijk dual-channel zegt. En dan zitten er dus 3 modules in.
Dat modules niet identiek hoeven te zijn weet ik. Heb zelf een P4c800 met verschillende modules.
TTD schreef op 24 maart 2004 @ 23:32:
ik ben vergeten te zeggen dat hij de oude geheugen weg doet en 2 nieuwe reepjes geheugen koopt.
In dat geval is alles ook al gezegd hier. Met die 433 geheugenpaar heb je gewoon meer zekerheid bij het OC'en. Bovendien zou je toch helemaal zelf de keuze moeten maken en heeft Corsair een heleboel verschillende typen DDR400 geheugen...

[ Voor 30% gewijzigd door Voutloos op 24-03-2004 23:35 ]

{signature}

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09-2025
ik ben vergeten te zeggen dat hij de oude geheugen weg doet en 2 nieuwe reepjes geheugen koopt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welk merk geheugen moet ik nemen?" :)

In ieder geval is het hier op GoT de bedoeling dat je vooronderzoek doet door o.a. de FAQ's te doornemen. Lees voortaan eens de tekst bovenaan New Topic. Daar staat een duidelijke samenvatting van hetgeen van je wordt verwacht eer je een topic opent B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.