Monitor schiet op standby

Pagina: 1
Acties:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:51
Ik heb een vaag probleem.

Heb het volgende probleem
Ik heb nu al 2 keer rond de zelfde tijd dat mijn monitor op standby modus vliegt, en er zit er dan niets anders op om mijn PC opnieuw op testarten.

Dit had ik gisteren avond 2 a 3 keer vandag gebeurde het weer rond dit tijdstip.

(kan toeval wezen)

Systeem: AMD XP-A ,2153mhz ((XP3000+))
Asus A7V600
512 mb (pc3200 DDRram)
Radeon 9600pro
Windows XP nl pro

Weet iemand misschien wat het kan zijn?

(ps: pc staat hier bijna de hele dag aan )

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 24-03-2004 23:19 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Bij beeldschermeigenschappen > schermbeveiliging > energie van het beeldscherm kan je voorkomen dat hardware (zoals HD en monitor) standby gaan, je kan proberen dat uit te zetten. Het gebeurt wel eens dat een pc crashed als de schijven standby gaan.

Verwijderd

Alternatief zou je kunnen kijken naar je AGP/driver instellingen.
Zo kun je bij Ati kaarten VPU recovery inschakelen, de AGP.x een tandje lager zetten e.d. settings. Zo kan Smartdoctor uitschakelen een hoop stabiliteitsproblemen voorkomen bij 9600-serie kaartjes.

Eventueel zou het ook een instabiele voeding kunnen zijn die teveel inzakt tijdens het weer opnieuw 'wakker' worden van je systeem (waardoor teveel apparaten tegelijk inschakeld worden). Check hiervoor met een multimeter de spanningen (met name 5/12V) van je voeding.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 09:06 ]

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
wel is gehoord van een technische tik?? 8)7 :9 :*)

uhuuummm

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:51
Nee het op standby vliegen gebeurd niet als mijn Syteem op Standby gaat of zo , maar echt gewoon midden in een handeling.
Inetten of gewoon gamen :(

Maar ik zal even kijken wt ik kan doen met jullie tips . bedankt.
Maar eigelijk heb ik hier pas last van NA dat ik mijn nieuwe mobo er in had gegooid.
(Dit is gedaan door een bedrijf)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Revell485
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04 08:55
meschien een beetje laat maar ja..

Ik heb het zelfde probleem sinds ik de a7v600-x er in heb zitten :/

Heb je er inmiddels al een oplossing voor gevonden ???

Verwijderd

Ben je al aan de gang gegaan met de tips in dit topic?

Zet je resfreshrates bijv. eens goed (nadat je de drivers voor je mobo/videokaart/monitor hebt geinstalleerd).

Verwijderd

Misschien je Video-kaart brak?

Ik had dit ook enkele weken geleden met mijn 9800 Pro, nadat ik er een nieuwe video-kaart in heb gezet heb ik nergens last meer van.

Sorry voor 't slechte nieuws ;(

( Het kan natuurlijk altijd iets anders zijn ;) )

• Revell485
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-04 08:55
2 weken oude Geforce 6800le.... doet het in mijn 64 systeem perfect...

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik zit hier met precies hetzelfde probleem, net nieuw systeem. Het is trouwens alleen ingame, en dan ook weer sommige. Zoals counter-strike, kan ik uren spelen zonder dat er iets gebeurd, maar farcry, loopt na een paar minuten vast (soms seconden).

Heb al nieuwste drivers geprobeerd, en ook oudere, maar kan maar tot v61.76, ook de bijgeleverde drivers doen hetzelfde. De snelheid van mijn AGP terug gezet naar 4x, ook dit mocht niet helpen.

Heb gezocht in de search, maar daar staan geen echte oplossingen tussen. De een lost het op met een oudere driver, de ander door agp op 4x te zetten, maar dat helpt bij mij niet.
Pagina: 1