Toon posts:

BAD Sectors Repairen - successful!

Pagina: 1
Acties:
  • 8.939 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
naar aanleiding van [rml][ XP & Mandrake 10] Opstartprobleem na installeren Mandrake[/rml]

dusss...

na het kopen van een nieuwe HDD en het vervolgens redden van de data die te redden viel heb k de gehele oude schijf geformatteerd en alle partitites verwijderd.

- er was een BAD MBR; dus FDISK /MBR gedaan
- er waren veel bad sectors op de harde schijf dus daar dacht ik niets aan te
kunnen doen. Dit blijkt niet waar.

beetje lopen rondstruinen op internet en kwam op http://dposoft.net/ het programma "HDD Regenerator 1.41" tegen.
Met behulp van dit programma heb ik alle bad sectors op mijn oud HDD gerepareerd!! :D Echt heel relaxed dus!

Wat de maker ook al zelf beweerd: "HDD Regenerator is unique software program for regeneration of physically damaged hard disk drives. It does not hide bad sectors, it really restores them!"

THNX Dmitriy Primochenko !! _/-\o_

Verder met partition magic weer partities gemaakt.

(btw: je kan "HDD Regenerator 1.41" het best met de boot disk draaien.. de kans op data-loss is dan het kleinst)

RIP Juliana

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-12 23:47
Ik vraag me serieus af hoe een stukje software een fysiek beschadigde harde schijf kan repareren?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Verwijderd

Topicstarter
stukje README:

Introduction
-----------------------------------------------------------------------------------------
Welcome to HDD Regenerator - the unique software program for regeneration of hard
disk drives. The program eliminates physical damages (bad sectors) from hard disk
drive surface. It does not hide bad sectors, it really restores them!

How it works
-----------------------------------------------------------------------------------------
Almost 60 % of all damaged by bad sectors hard drives have incorrectly magnetized
disk surface. Our researches have been fruitful and we have found algorithm which
is special sequence of high and low level signals. These signals are generated by
the software and they switch damaged surface. Even low level formatting is not
able to handle this task!

Main benefits of HDD Regenerator
HDD Regenerator regenerates bad sectors by magnetic reversal. If your hard drive
is damaged by bad sectors, the disk not only becomes unfit for use, but also you
risk losing information stored on the disk. HDD Regenerator will regenerate your
hard disk (almost 60 % of damaged hard disks are subject to regeneration). As a
result, not readable damaged information will be restored. With all this going on
the existing information will not be affected!

Supported file systems
The product works exclusively at physical level. It ignores file system
and can be used with FAT, NTFS or any other file system, and also with
unformatted or unpartitioned disks. During regeneration, the disk structure
will not be changed and the existing data will not be affected.

As the product does not change the logical structure of hard disk drive, the
file system may contain marked earlier bad sector labels, even if your hard
disk is already regenerated and not damaged by bad sectors. If you want to
remove these marks, repartition your hard disk drive or take advantage of
PowerQuest PartitionMagic (Bad Sectors Retest option)

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Normaal worden bad sectors gerepareerd volgens het principe dat je hd nog een reserveruimte heeft. Het enige dat er gebeurd is dat er een verwijzing zit naar een reserve stukje ipv naar een bad sector.
Als je meer info wil moet je maar eens zoeken naar het stukje overlaatst over de hd's waarvan je de ruimte kon verdubbelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Denhomer op 24-03-2004 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Denhomer schreef op 24 maart 2004 @ 23:20:
et enige dat er gebeurd is dat er een verwijzing zit naar een reserve stukje ipv naar een bad sector.
en waar zit dat reserve stukje dan?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 23:31 ]

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Mijn ervaring is dat een harde schijf die slechte sectoren vertoont zeer snel ten dode opgeschreven is. Een sector is niet zomaar kapot, en het repareren is naar mijn ervaring maar een tijdelijke fix. Bad sectors zijn vaak net roestplekken... als ze er eenmaal zijn kun je poetsen wat je wil, maar ze komen terug en worden vaak groter

1 + 1 = 3

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 16:46

Madrox

Oh, Pharaoh!

volgens mij was dit ook gelukt met een Lowlevel-format tool van je HDD-fabrikant.

Zo "repareer" ik ze meestal, de ene keer met meer suc6 dan de andere... (een echt brakke schrijf blijft brak).

Waar dat stukje zit? Nou da's een redelijk stuk die je niet ziet, maar de controller/logica van je hdd wel. Is harstikke standaard, alle fabrikanten doen dat. Anders zou je schrijf al snel "kapot" zijn ....

ps: zie die link en bedenk dat ik hier nog een Seagate 4 gig heb liggen, die ik met de Seagate recoverydisk niet kan redden. Die schrijf is dus redelijk kaduuk. Kijken wat regenerate er van bakt ;)

to be continued....

[ Voor 63% gewijzigd door Madrox op 25-03-2004 05:36 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:45

Wildfire

Joy to the world!

Dat verhaal van die auteur is gewoon bullshit. It's as simple as that... bad sectors zijn fysiek kaduuk en daar kan software echt niets aan veranderen...

Soms heb je nog wel bad sectors die in een soort grijs gebied zitten en zich soms goed en soms slecht gedragen. Dus dan kan het af en toe nog lijken alsof er iets is gefixed. Maar meer niet.

Kortom, bad sectors op je schijf? Forget it, die schijf kun je afschrijven. Redden wat er te redden valt...

Ipv dat stomme Regenator-proggie kun je gewoon de DOS-format gebruiken met de switch om bad sectors te hertesten. Maar meer kun je echt niet doen, kapot is kapot.

Maar dat heb ik nu al wel weer genoeg gezegd... :)

[ Voor 71% gewijzigd door Wildfire op 25-03-2004 14:50 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

een low-level format i shet enige wat nog kan! werken, da's nog net ff wat fijner dan een dos format.....

Idd heb ik hier btw. ook weinig vertrouwen in.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:58
Bij mij werkte het prog dus wel.
Ik heb een IBM DTLA 30 gig die opeens begon te kraken bij het opstarten en na een paar keer de geest gaf.
Vervolgens kreeg ik in Drive Fitness Test een rood scherm en dat prog kon er niets meer mee.
Toen heb ik het geprobeerd met HDD Regenerator,die zag allemaal bad sectors en begon die te repareren,dat duurde wel een paar uur touwens.
Toen het prog hier mee klaar was(de volgende dag) kon ik de schijf weer gewoon benaderen en heb ik mijn data veilig gesteld,Drive Fitness Test gedraaid en die vond geen fouten meer.
De schijf draait nu alweer een paar maanden zonder fouten of rare geluiden. :) :) :) :) :)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Verwijderd

Topicstarter
kijkkk!!! dat willen we horen :D

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

ja, d-super. Maar heb je ook een low-level formatering gedaan ?

De Maxtor Powermax tool zei ook (toet ik teste) dat er fouten waren en ik de leverancier ofzo moest bellen.

Niks bellen!
Low -leve format erover (zit in zelfde menu) en de test daarna was geslaagd.

Verwijderd

Die low level format werkt overigens niet altijd. Bij mij pas geleden iig niet, maar ik kon gelukkig nog wel een nieuwe harddisk van fabrikant krijgen. Dat is wel fijner om weer een jaar garantie erbij te krijgen :)

• d-super
[quote]Madrox schreef op 26 maart 2004 @ 03:45:

Nee ik heb geen low levelformat gedaan,ik heb DFT de schijf laten checken en er waren geen fouten meer en dat was voor mij voldoende.
De harddisk hangt nu het systeem van mijn zoon,die speelt er spellen mee (GTA,FIFA 2004 enz) en er zijn nog steeds geen problemen mee.
Wat mij betreft werkt het prog goed. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb er ook niets dan goeie ervaring mee.
Een IBM 40 GB die op niets meer reageerde en vol met bad sectors zat is ook weer compleet in orde. Draait nu in een mobile disk omdat ik het zelf nooit zo 100% vertrouw, maar nog geen problemen meer tegengekomen terwijl hij wel al redelijk wat gebruikt is.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

[quote]d-super schreef op 26 maart 2004 @ 17:20:
Madrox schreef op 26 maart 2004 @ 03:45:

Nee ik heb geen low levelformat gedaan,ik heb DFT de schijf laten checken en er waren geen fouten meer en dat was voor mij voldoende.
Wat mij betreft werkt het prog goed.
Tja, dan hebben we nog geen bewijs dat dit tooltje het beter zou doen dan een low-level format tooltje van de hdd-fabrikant. Jammer.

kijk, je wel met DFT getest en fouten gevonden (logisch; de disk was immers gaar) maar er toen niet een low-level format over gegooid met datzelfde of ander tooltje van de hdd-fabrikant. Je hebt gelijk HDD Regenerator erop los gelaten, wat idd zou kunnen werken; dat bestrijd ik niet. Maar wat ik vermoed is is dat HDD Regenerator hetzelfde doet wat een low-level format ook al doet.

Verschil? zo'n 40 euro. Hdd-tooltjes haal je gratis , HDD Regenerator mag je betalen.

(in de guide van HDD-regenerator leggen ze bijv, uit dat alle bitjes een kant op laten wijzen; correct me if i am wrong maar da's precies wat een low-level formattering ook doet)

• d-super
[quote]Madrox schreef op 26 maart 2004 @ 18:20:
d-super schreef op 26 maart 2004 @ 17:20:

[...]

Tja, dan hebben we nog geen bewijs dat dit tooltje het beter zou doen dan een low-level format tooltje van de hdd-fabrikant. Jammer.

kijk, je wel met DFT getest en fouten gevonden (logisch; de disk was immers gaar) maar er toen niet een low-level format over gegooid met datzelfde of ander tooltje van de hdd-fabrikant. Je hebt gelijk HDD Regenerator erop los gelaten, wat idd zou kunnen werken; dat bestrijd ik niet. Maar wat ik vermoed is is dat HDD Regenerator hetzelfde doet wat een low-level format ook al doet.

Verschil? zo'n 40 euro. Hdd-tooltjes haal je gratis , HDD Regenerator mag je betalen.

(in de guide van HDD-regenerator leggen ze bijv, uit dat alle bitjes een kant op laten wijzen; correct me if i am wrong maar da's precies wat een low-level formattering ook doet)
als je goed had gelezen had je kunnen zien dat ik DFT wel degelijk heb gebruikt maar dat DFT er niets mee kon, het rode scherm wat ik al vermelde .
Die 40 uro van HDD Regenerator mag dan wel duurder zijn dan de gratis tooltjes van de fabrikanten maar in mijn geval goedkoper dan een nieuwe harddisk.
Nogmaals in tegenstelling tot DFT werkte HDD Regenerator WEL en doet de harddisk het zonder lowlevel format weer als vanouds,gewoon goed dus. :) :) :) :)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Vervolgens kreeg ik in Drive Fitness Test een rood scherm en dat prog kon er niets meer mee.
Bedoel je dit? Als dat tijdens de "reparatie" gebeurde heb je gelijk, ik ging er vanuit dat je alleen een "scan" draaide. De korte of de lange....

Prima tooltje dus als ik het zo hoor, nou nog ff afwachten hoe lang je diskje overleeft :+

• d-super
Madrox schreef op 27 maart 2004 @ 06:10:
[...]

Bedoel je dit? Als dat tijdens de "reparatie" gebeurde heb je gelijk, ik ging er vanuit dat je alleen een "scan" draaide. De korte of de lange....

Prima tooltje dus als ik het zo hoor, nou nog ff afwachten hoe lang je diskje overleeft :+
Ja dit bedoel ik,melding was zoiets van defective disk-need replacement (oid,is alweer ruim een half jaar terug) rood scherm,DFT deed niets meer.

ps harddisk werkt alweer ruim een half jaar probleemloos,smart is ook goed volgens speedfan :) :) :) :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
tja als je deathstars hiermee kan repareren, en je vervolgens die firmware update die ze hiervoor hebben erop knalt, blijft het wellicht nog lang goed werken..!?

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-12 17:14
Hmm, dus als je bad sectors op je schijf hebt dan is er iets iets mis met je schijf? Kan je pc daardoor ook wel spontaan vastlopen?

Heb je ook garantie op bad sector fouten?

• chielsen
Ai! Waar ik al bang voor was is zo. Ik heb die PowerMax test gedaan en mijn schijf was failing. Ik moest een backup maken en support zoeken. Met deze schijf (in deze conditie waarschijnlijk) zit ik dus al 3/4 jaar te klooien. 8)7

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ heeft ook een brakke schijf in z'n server hangen.

Morgen ga ik eerste een mid-week CenterParcs onveilig maken, en zal dit progsel volgend weekend eens over die disk heen rossen.

M'n netwerk speed is van 9000kb/sec naar 800kb/sec gegaan. Heb de Shared Folder van m'n werkstation naar de server gemikt, en de downloads failen nog wel eens om die disk erg aan't tikken is.

Als ik het goed begrijp, doet dit progsel soort van het zelfde als een low-level format, maar dan dat de data er gewoon nog op blijft staan. (Correct me if I'm wrong)

Ey!! Macarena \o/

• chielsen
Mijn hd doet het dus nog wel. Wel duurt het soms lang om de inhoud van d: weer te geven. Ook sommige bestanden kan ik niet verwijderen. Als ik wat uit de map van dc++ wil openen/verplaatsen/verwijderen duurt dat vaak ook wel lang of wil helemaal niet. Zo zijn er nog een paar bestanden die ik niet kan verwijderen.

Soms blijft mijn pc zomaar hangen (alleen de uit knop doet het dan soms nog wel, dus kan wel gewoon via xp afsluiten :? ), of hij reboot zomaar. Aangezien ik net een nieuwe voeding erin heb kan het daar niet aan liggen. Voltages en temperaturen lijken ook goed. Kan het dan aan mijn hd liggen (snelheidstest met sisandra is ook vrij laag)?? De test van powermax geeft aan dat ie 'failing' is. Hij doet het echt nog wel. Nemen ze hem dan wel terug? En wat moet ik als ik de hd opstuur in de tussentijd? Een nieuwe hd kopen?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ben nu ff een 4 GB Seagate aan het "reviven" , tot nu toe 116 bad sectors gerepareerd. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

• d-super
Madrox schreef op 30 maart 2004 @ 06:05:
Ben nu ff een 4 GB Seagate aan het "reviven" , tot nu toe 116 bad sectors gerepareerd. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Het zal een tijdje duren maar het gaat lukken. :) :) :) :)

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Viel me nog reuze mee, al ging het na 70% wel ff wat langzamer (de bad sector blokken). Wat de SEatools niet konden, lukt met HDD regerator iig wel. Al de bad sectors zijn "gerepareerd" al weet ik niet hoe betrouwbaar die schrijf nog is. Maar het lijkt weer te werken en de format met PQmagic ging als een speer. Nu nog de stresstest: gebruiken als IE-cache en dan ff lekker defraggen >:)

Verwijderd

Topicstarter
chillend!
dan gaak ook ff wat ouwe harddisks uit de kast halen :)

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12 07:48
Heb vandaag ook even een schijf door dat programma laten maken, het betreft een 4,5 jaar oude maxtor 10,5 GB 5400 tpm, hij vond 10 bad sectors en herstelde die vervolgens, daarna stond alle data er nog gewoon op :)

Verwijderd

Topicstarter
k kwam op dse handig tooltje tegen om alle bad sectors in 1 keer te repairen met de nieuwste versie van HDD Regenerator 1.41

op: www.dse.nl/~sjoef/hddregenerator141.exe

tip: kopieer het adres naar de adresbalk

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb gister een zeer oude Seagate HDD rerepareert :D
vraag me alleen af wanneer ie letterlijk uit mekaar valt ;)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-12 12:27

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmmm ik was ten eiiiinde raad met m’n bad sectors tot ik deze topic tegenkwam.
Ik heb ’m net aangezet en nu is het ff afwachten (120GB RAID 0 :S) (fingers crossed B))

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 18:14
Zeer interessante tool, als mijn 80gb badsectors vertoont (gaat nog lang duren :+ ) dan gebruik ik dit ding wel.

En oh ja, mijn ervaring vertelt me dat harddisks met bad sectors heeeeeel lang leven, ik heb hier een 15gb van '99, elke dag werd dat ding aangevallen met films, kazaa, games, internet, spyware enz. enz. hij heeft heel veel formats overleevd, heeft best veel bad sectors (allemaal gehide met scandisk dus), en het beestje leeft nog steeds op full power... En ik heb nog een paar van zulke harddisks met veel bad sectors die perfect werken...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Roflmao schreef op 15 april 2004 @ 21:17:
Zeer interessante tool, als mijn 80gb badsectors vertoont (gaat nog lang duren :+ ) dan gebruik ik dit ding wel.

En oh ja, mijn ervaring vertelt me dat harddisks met bad sectors heeeeeel lang leven, ik heb hier een 15gb van '99, elke dag werd dat ding aangevallen met films, kazaa, games, internet, spyware enz. enz. hij heeft heel veel formats overleevd, heeft best veel bad sectors (allemaal gehide met scandisk dus), en het beestje leeft nog steeds op full power... En ik heb nog een paar van zulke harddisks met veel bad sectors die perfect werken...
ik heb hier een 80 GB maxtor die mag ook wel eens raar doen, en badsectors bedenken, even regenerator dr over heen ( v 1.31 heb ik hier nog :/ ) en hij is weer werkend :)

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
stuur me een mailtje en ik stuur HDD Regenerator 1.41 (DOS) naar je toe deze zomer!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Sorry voor het kicken, maar is beter dan een nieuw topic te openen.

Ik wil nu een WD 40gb hdd gaan proberen te reviven met v1.41 van dat programma, maar klopt het dat het heel lang kan duren? Hij is nu zo'n uur bezig, en heeft 0MB gedaan en 31 sectoren (geeft hij aan). Lijkt me dat dit wel extreem lang duurt of klopt dat?

iStockphoto

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Markieman schreef op woensdag 24 maart 2004 @ 23:16:
Ik vraag me serieus af hoe een stukje software een fysiek beschadigde harde schijf kan repareren?
Dat doet het eigenlijk ook niet of nauwlijks. De bad sectors zijn in no - time weer terug hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• d-super
Bor_de_Wollef schreef op woensdag 17 november 2004 @ 15:56:
[...]

Dat doet het eigenlijk ook niet of nauwlijks. De bad sectors zijn in no - time weer terug hoor.
Ben ik niet met je eens, de IBM die bij mij problemen gaf werkt nu al bijna een jaar zonder bad sectors of andere kuren op de game pc van mijn zoon.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:50

DDX

ook maar eens proberen dan op een disk disk die niet helemaal 100% is
60 dollar is alleen wel een hoop geld, koop je zowat nieuwe hd voor...
iemand enig idee wat de trial versie wel/niet kan ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Maar klopt het nou dat dit zo lang kan duren?

iStockphoto

• d-super
Ja, het kan wel een behoorlijke tijd duren, bij mij 30 gig schijf een uur of 5 a 6.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12 11:52
Ik ben heel benieuwd.
Laats een 20 gb laptop hdd gekocht en die bleek bad sectors te hebben,
ik baalde als een stekker, ik hoop echt dat dit werkt !
Alhoewel ik nu nog me bedenkingen erbij hebt, maar de reacties van mensen dat het zou werken hebben me overgehaald.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ja mijne heb ik vanaf gister 9 uur aan gezet, en vanochtend om 9 uur had hij 0Mb gedaan en iets van 160 sectoren :?

Lijkt me dat dr geen PIEP van klopt?

iStockphoto

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12 11:52
BlizzarD schreef op donderdag 18 november 2004 @ 10:01:
Ja mijne heb ik vanaf gister 9 uur aan gezet, en vanochtend om 9 uur had hij 0Mb gedaan en iets van 160 sectoren :?

Lijkt me dat dr geen PIEP van klopt?
Bij meeft ie al 13520 mb van de 20 gb hd gedaan
Maar hij hangt al heel lang vanaf begin 13000 mb.
Daar beginnen de badsectors bij mij, op jouw hdd misschien in het begin.
Anyway, hij heeft 929 bad sectors gevonden en er 898 gerepareerd momenteel

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Mijne heeft er nu 225 gevonden en 6 gerepareerd :?
Werkt voor geen meter lijkt me

iStockphoto

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2004 @ 23:19:
How it works
---------------------------------------------------------------------------
Almost 60 % of all damaged by bad sectors hard drives have incorrectly magnetized disk surface. Our researches have been fruitful and we have found algorithm which is special sequence of high and low level signals. These signals are generated by the software and they switch damaged surface. Even low level formatting is not able to handle this task!
Ik ben ook sceptisch hierover, maar er staat duidelijk 60%, ze garanderen dus niks. Als je een fysieke bad sector hebt, dan kan dit er ook niks meer aan doen. Maar volgens de auteur is het lang niet altijd fysiek maar een kwestie van verkeerde magnetisering en in dat geval kan dit programmaatje er blijkbaar dus wel wat aan doen. En aan de hoeveelheid positieve reacties hier, werkt het in die gevallen dus blijkbaar wel.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12 20:44
Heb nog een 40GB Seagate liggen met bad sectors, maar es ff testen :P

edit:
Hij is bezig, ben benieuwd :P

edit2:
Gheh, werkt ook nog :P Zat maar 1 bad sector op. Die heeft ie gerecovered. Daarna Seatools er overheen gegooid en die gaf aan dat de disk goed was. Dat deed ie voorheen niet :P

[ Voor 70% gewijzigd door Dualdude op 18-11-2004 20:16 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12 15:13

n00bs

Het is weer Zomer!

Raak je data kwijt door deze tool te gebruiken?

Verwijderd

dit programma heeft ook bij mij al gewerkt

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12 15:13

n00bs

Het is weer Zomer!

Werkt het nou goed ook al is de tool Demo? of heb je meer opties bij een geregistreerde versie?

• d-super
n00bs schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:46:
Werkt het nou goed ook al is de tool Demo? of heb je meer opties bij een geregistreerde versie?
Bij de demo kan je als ik het goed heb maar 1 badsector repareren, bij de geregistreerde versie doet het prog alle bad sectors.

Verwijderd

na,

kzit ook met een "defecte" schijf. Het betreft een western digital 80gb,
Ik ben nu die hdd regenerator 1.51 aan het draaien, alleen is hij nu al een
week bezig....

Tot nu toe 27330 bad sectors gerepareerd, enkel staat er dat er nog maar
103mb gescand is... Aangezien het een schijf is van 78.000mb is, zou dit dan
maanden moeten duren???? Of is het aannemelijker, dat niet de hele schijf
"bad" is, en dat hij strak over de goede sectoren "schiet'?

Kan iemand dit bevestigen?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-12 16:12
Denk dat ie gewoon helemaal brak is. Je kan een low level format proberen en kijken hoe lang dat duurt. Als dat meer dan een dag duurt, is je schijf echt kapot, spint ie misschien niet goed meer ofzo. Want zolang zou niet mogen. En ook al zou ie dan de slechte sectoren eruit halen, dan kan ie alsnog ontzettend traag zijn. Misschien in een ander systeem proberen, kan nog het proberen waard zijn.

Verwijderd

Kheb m toch maar even ge-reboot, en het diagnostisch proggie
van wd gestart. De poging gewaagd om nullen naar de hd te schrijven,
leek aanvankelijk goed te gaan. Toch na 20 minuten foutmelding.

Denk dat ik m maar uit zijn lijden help..

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
mijn externe western digital (mybook essential) schijf wil het niet meer doen.
na onderstaande te hebben gelezen.
Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie

heb ik de volgende dingen al geprobeerd:
zo'n herstel programma data doctor gedraaid.
hem in verschillende externe behuizingen gedouwd
in de vriezer gehad.
de harddisk wordt nog wel gezien in windows maar wanneer ik disk managment open wil hij de hd initializen maar dit lukt niet.

nu wil ik HDD regenerator gaan draaien maar toen ik hem opstarte vond het programma alleen de interne schijf.

nu vroeg ik mij af of hdd regenerator uberhaupt met externe hdd over weg kan of dat ik hem beter even in een desktop die ik hier heb staan kan duwen ??
moet ik nog opletten hoe ik de jumper set ?? of is dat onrelevant in dit verhaal ??

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
even in je PC bouwen idd :)

ik heb laatst nog even een 40GB 2.5" diskje er door gehaald.. heeft wel een week of 3 geduurd aan mn test setup.. ( vind je t raar met bijna 10GB aan bad sectors :X ) maar hij doet t nu wel weer prima ? als of er nooit wat mis mee geweest is..? :D

en ach.. als die kuren krijgt scan ik heb gewoon nog een keer :9.. ( en als die in de beyond repair state komt pleurt ik hem wel weg :+ hij was toch gratiz )

404 Signature not found

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
hmz als ik hem aansluit in de pc dan wordt hij niet herkend door het programma. ik heb hem als master aangesloten in de dell waarin ik hem aansloot zat niet nog een 2de aansluit punt voor slave.

maakt dat heel veel uit ??

[ Voor 48% gewijzigd door djwb op 06-10-2008 13:27 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-12 12:13
De schijf moet natuurlijk wel herkend worden door het BIOS, anders detecteert het programma ook niets :)

Aan jou dus de keuze: een andere kabel gebruiken, of de jumpers op de schijf verzetten.

Overigens kun je voor je eigen problemen vaker een eigen topic starten, ook al is de situatie gelijkend. Vaak is het toch net even wat anders, en 3 (!) verschillende mensen met problemen is erg onoverzichtelijk in één topic.
Pagina: 1