Toon posts:

Battlefield vietnam Traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren battlefield vietnam gekocht, maar tijdens het spelen loopt ie erg traag (de instellingen staan op normal).
Een vriend van mij heeft ook het spel en die heeft een minder goeie pc maar kan alles op High spelen heeft iemand raad voor mij plz

Mijn systeem is
Amd Athlon 2800 xp 2.08ghz
512 mb ddr corsair
Asus Radeon 9600 XT

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-02 17:26
Waarop staan je instellingen in je catalyst control panel, ofwel je 3d settings voor direct3d etc. ??
Op quality of op performance bijv ??

Stel dat eens in op High Performance.

Welke Driver versie gebruik je ?
Probeer eens iets in de 4.x, of anders 3.9.

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je de videokaart driver?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-02 17:26
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:39:
Bedoel je de videokaart driver?
Daar heb ik het over ja :)
Dus je Catalyst driver versie ja :D

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ati CATALYST 4.3

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
a) probeer de omega drivers eens
b) heb je wel een echte geluidskaart? (niet zo'n onboard onding, want die vertragen de boel enorm) zoja, welke?
c) heb je dit probleem ook in andere nieuwe spellen?

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Creative SoundBlaster Live! 5.1 Play geluidskaart
Heb niet echt nieuwe spellen had wel demo far cry en liep ook niet echt soepel

Verwijderd

http://gathering.tweakers...messages/616131/9?limit=1 gelezen?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 00:36 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hem sinds gisteren, maar ik ben ook niet erg te spreken over de prestaties. Ongetwijfeld ligt het aan mijn instellingen.

Mijn systeem is een Athlon XP 1700+ (1,4Ghz), 512Mb en een ATI Radeon 9700. Lijkt me dat dit toch voldoende moet zijn om het een beetje redelijk te kunnen spelen.

Ik heb de bovenstaande link gezien (en gelezen) en dat ga ik even proberen. Alleen: wat zijn precies die Omega-drivers ? Waar haal ik die en waar zijn ze voor ?

Thanks,

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
RocketKoen schreef op 24 maart 2004 @ 23:21:
b) heb je wel een echte geluidskaart? (niet zo'n onboard onding, want die vertragen de boel enorm) zoja, welke?
Ik heb soms ook framerate problemen, vooral als ik inzoom met een sniper, dan zit ik opeens te spelen met een framerate van 10 :( terwijl ik toch een 9800 pro in mijn pc heb hangen.

Heb alles op high staan en de resolutie op 1280 x 1024, maar dit moet zeker haalbaar zijn vanwege mijn videokaart lijkt me.

3d instellingen van 9800 pro staan gewoon op default, verdere specs:

Athlon XP 3000
1024 MB PC3200 DDR
Giga-byte GA-7N400 PR0 2
Hercules 3d prophet 9800 pro
Catalyst 4.3
AC'97 onboard audio

Zou het dan dus ook aan mijn onboard audio kunnen liggen dat ik zo veel framerate drops heb?

(offtopic: heb er namelijk over zitten denken om een soundblaster aan te schaffen, zou dit het probleem enigszins verhelpen? En zou de kwaliteit van het geluid ook hoger zijn op een Creative I-trigue 2.1 setje of merk ik daar maar heel weinig van?)

Verwijderd

Hoe zit dat met zo'n die onboard-audio ? Kan dat werkelijk een bottle-neck zijn qua performance ?

Verwijderd

Hier ook onstabiele Framerate
op 2 systemen, 3ghz p4 met een 5900xt en audigy. En een 2500+ met een 9700pro ook met een audigy.
Bij mij ligt het aan de Audigy kaartjes |:( , als ik me soundsettings op low set Loopt het spel beter 8)7 In ieder geval een acceptabele framerate maar nog steeds niet goed genoeg.

Word dus weer wachten op Updates.
Bah... :r DOet me denken aan het begin van BF1942

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
slechte soundcard kan 20% fps schelen in games die 3D audio gebruiken...
vandaar

TheS4ndm4n#1919

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Onbourd sound KAN je performance volledig doen instorten (niet uit ervaring, maar van horen zeggen).

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
Vrijdag heb ik een Audigy 2 ZS in mijn computer gegooid en ik merk dat het gewoon allemaal een stuk beter draait. Zelfs met single player en veel bots heb ik nog steeds framerates boven de 35, dus ik heb totaal geen spijt van die nieuwe geluidskaart :)

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Ik gebruik de NVIDIA soundstorm on-board en heb echt nergens problemen mee. Algemeen 'het is onboard sound' roepen is dus wel erg kort door de bocht. Ik weet uit eigen ervaring ook wel dat goedkopere onboard oplossingen inderdaad slechtere prestaties kunnen leveren, maar ik wil het toch graag nuanceren.

...Als het maar werkt

Verwijderd

pentium4 3.2GHZ

1024 mb pc3200

9800 pro

asus p4p800 deluxe mobo

laatste omega drivers.

Windows XP

En het spel draait gewoon zwaar bout, 1024-768 in 16bit is het net te doen met 40fps met drops naar 15fps.

Spel ligt alweer in de kast, ben weer terug naar good old 1942 gegaan, bij de eerste update ga ik het weer eens een keer instaleren :(
Pagina: 1