Hosting Providers.. het begin

Pagina: 1
Acties:

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:23
Ik wil een hosting provider gaan beginnen, heb al een paar klanten, maar hoe zijn jullie allemaal begonnen? Met de belasting enzo, Kamer van Koophandel.
Allemaal zo veel gehannes, maar hoe hebben jullie dit opgelost??

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als je het nu al zoveel gehannes vind dan moet je je afvragen of je er wel aan moet beginnen.....

Verwijderd

Ik vind dat Tom wel een betje gelijk heeft....ik ben zelf ook hosting provider geworden (www.regiohosting.net) en heb behoorlijk al wat klanten....mede omdat we zeer goedkoop hosten met een eigens server in NL.

Ik zou er nog maar eens goed over nadenken..wat bijv. als er problemen zijn met je systeem en je host het hele hapje bij een provider in VS ? Mensen gaan je bellen en mailen met de vraag wat er loos is..ect. als je afhankelijk ben van iemand anders kan het wel eens heel erg lastig voor je worden.
Ik ken een hoop verhalen van mensen die zelf wat zijn begonnen..dat is natuurlijk helemaal niet verkeerd..maargoed als er wat mis is geven ze geen thuis..prettig geregeld.

Als ik jouw was zal ik zelf een systeem de lucht in gooien maar dan wel een goede. Ons systeem is nu al een paar maandjes in de lucht en werkt perfect en is gebouwd door Rick :) ...ja die Rick ja...
Voordelen van een eigen systeem zijn dat als er problemen zijn dat je het wel zelf direct kan aanpakken en dus niet afhankelijk bent van andere personen want dat scheelt je een hoop ellende...maar je moet wel wat kennis in huis hebben of mensen kennen die voor je aan de slag willen gaan met een eigen systeem..

Veel succes

• Weppel
Ik heb een hele goeie deal met een niet nader te noemen provider, ken de mensen persoonlijk daar, en wil (om te beginnen) eerst hosten op een van hun machines, om dan daarna een eigen server te kopen, en die daar neer te zetten, de servers staan in nl, en ze reageren heel snel op problemen, dus dat is het probleem niet..
maar waar ik me meer "zorgen" om maak, is hoe doe ik dat met de KvK enzo.. het hosten opzich is helemaal geen probleem, kan binnen 5 min geregeld worden, maar die belasting enzo, vind ik gewoon heel moeilijk..

Verwijderd

Laat me raden het is trueserver! De genen waarvoor je eerst dit hele forum hebt lopen vol te spammen.

Maareh wat denk jij extra te kunnen leveren wat andere hosts niet kunnen? De markt begint namelijk al aardig vol te raken en ik persoonlijk heb het idee, dat je of iets nieuws moet gaan leveren, of alles zo goedkoop dat je bijna verliesdraait en dan uiteraard met de service die men van je verwacht (zo uitstekend als wat dus!).

Dus mijn idee, denk er goed over na en dan hoef je op een forum ook niet te vreagen hoe wij zijn begonnen. Want dat brengt meteen een hoop twijfels met zich mee. (zoals kan je het eigenlijk wel?!? etc. etc.)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

bang voor concurrentie?

maarja, ik ben bezig (pril) met Webhosting in combinatie met Linux shells, erg veel vraag.. kan het alleen niet allemaal aannemen.. maar als ik geld had gehad voor een goeie lijn wist ik het wel hoor :)

Verwijderd

Nee hoor niet bang voor concurentie, dat is juist goed. Want zo haal je snel de rotte appels uit deze bedrijfstak eruit!!

En aan rotte appels heb je niks!

Wat ik duidelijk wou maken is alleen dat het mij niet echt slim lijkt, om aan andere te gaan vragen hoe je een webhosting bedrijf(je) moet opstarten. Althans het geeft mij niet de indruk dat je kennis van zaken hebt, maar dat is mijn mening :)

[EDIT]
3 typos GVD :(:(

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 december 2000 22:16 schreef Weppel het volgende:
maar waar ik me meer "zorgen" om maak, is hoe doe ik dat met de KvK enzo.. het hosten 5 min geregeld worden, maar die belasting enzo, vind ik gewoon heel moeilijk..
Ga dan eerst eens gewoon naar je regionale KvK daar kunnen ze je heel goed voorlichten over hoe en wat. Dat inschrijven is niet zo veel hoor ;-) dat steld niet voor. Je geeft gewoon je naw-gegevens op, en de naam van onderneming, rechtsvorm (in jou geval waarschijnlijk eenmanszaak of bv) en "core"activiteit".

Wat die belasting betreft is het nog makkelijker. Nadat je je ingeschreven hebt krijg je vanzelf stapels met brieven accountenskantoren (ok dat staat er verkeerd maar toch, je weer wie/wat ik bedoel) die je als klant willen. Die regelen dan je hele adminstratie. Het enige wat jij in 9 van de 10 gevallen hoeft te doen is 4 ordners bij houden. 1 met kasbewijzen (bonnen van dingen die je cash betaald), 1 met openstaande facturen, 1 met bank afschriften en 1 met verkoop nota's. Dan moet je samen met je ordner kasbewijzen ook een geschreven of digitaal kasboek bij houden, daar staan alle cash transacties in op geschreven.

Als je BTW aangifte moet doen, of andere "ingewikkelde" adminstratieve procedures neem je het hele zooitje mee naar je accountant en die maakt het allemaal in orde. Kost je wel iets (ga uit van max E 80 per uur, voor starters wordt vaak een ander tarief gehandeerd) maar dat zijn ze waard.

Sucses

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Weppel
Ik heb zeker wel iets te bieden: Goedkopere prijzen dan bijna iedereen op internet, tegen een wel zeer goede service (en dit is zeker zo)
Verder, ik wou alleen even iets weten over de KvK en belanstingdienst, niet over hoe ik zelf een bedrijf moet gaan regelen enzo, want dat is het probleem niet, ik heb me alleen even verdiept in dat boek van de belastingdienst/KvK over eigen bedrijf opstarten, en da vond ik nogal moeilijk ;)

Maar bedankt, k ga wel naar de KvK, en schrijf me wel in enzo, en dan zie ik wel verder :)

Verwijderd

Op de sites van de KvK en de Belastingdienst is ontzettend veel info te vinden. Sinds kort vind je op de KvK-site ook een forum waar je je vraag kunt dumpen.

# www.kvk.nl
# www.belastingdienst.nl

• Weppel
bedankt! zal eens gaan kijken.

• twixx
  • Niet online
Op zondag 17 december 2000 11:33 schreef Weppel het volgende:
Ik heb zeker wel iets te bieden: Goedkopere prijzen dan bijna iedereen op internet, tegen een wel zeer goede service (en dit is zeker zo)
Zijn jullie 24u/7d bereikbaar (want je bent hosting provider 24u/7d of niet)? Heb je een auto om naar je NOC te rijden of heb je een > 2mbit lijn @ the office? Zorg dat je goed op de hoogte bent van omzet- en inkomsten belasting (veel kleine bedrijfjes gaat daarop onderuit). En goedkoper dan bijna iedereen is niet altijd een voordeel. Of wil je dat hosting ook gratis wordt? Helaas krijgt een content provider geen vergoeding voor tikken van de kpn.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• mavink
  • Laatst online: 06-05 09:52
Op zondag 17 december 2000 11:33 schreef Weppel het volgende:
Zorg dat je wel een beetje professioneel overkomt... Het is lagere prijzen, of goedkopere produkten.

Verwijderd

Het oprichten van je bedrijfje en de administratie is makkelijker dan het 24u/7d per week up houden van je systeem. Ook kan het voor je nog al kut worden als je wan betalers hebt en dergelijke maar de standaard administratie is vrij simpel :)

Als je nederlandse klanten hebt moet je er aan denken dat je BTW moet vragen. Want je moet ieder kwartaal dat bedrag overdragen aan de belastingdienst. Okay, je mag van de BTW de BTW af trekken die jezelf betaald hebt aan je hostprovider.

Dus stel je hebt 25klanten op virtuele servers van 50piek per maand. Dan moeten ze jou 58,75 pieken per maand betalen incl BTW. Dan vang jij iedere 3 maanden dus 3*25*8,75=656,25 BTW en als je zelf een server huurt van 500piek per maand. En daar 87,5 BTW betaalt dan moet je dus iedere 3 maanden 393,75 betalen.

Dit is gewoon een puntje die je niet moet vergeten als je van te voren al een kosten-baten analyse hebt gedaan.

En je moet als het goed gaat lopen en je 5.000piek per maand winst maakt. Niet gaam leven alsof je 5.000piek per maand schoon krijgt. Heb je een gewone baan dan word bijna alle belasting door je werkgever gewoon ingehouden en merk je niet zo veel van belasting betalen. Maar heb je een eigen bedrijfje dan moet je zelf in 1 keer de belasting betalen :( En als je 100.000 piek hebt verdient dan moet je straks in april in eens 40.000piek aan de belasting dienst overmaken. THAT SUCKS :r

• twixx
  • Niet online
Zorg dat je op de hoogte bent van het belasting verhaal. Als de belasting dient b.v. merkt dat je faktuur nummers niet kloppen of dat je in 2001 17,5% btw heb vermeld ben je zuur. Overigens betaal je over je winst in de laagste belasting schaal (tot 40.000 brutowinst) zo'n 37% inkomstenbelasting. Vergeet ook niet dat je als je 500 piek inkomsten hebt en een webserver van 500 piek dat je er dan niet bent. Een gezonde deb. stand is 8 a 10% van je omzet.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Pagina: 1