Toon posts:

Workgroup Problem [WIN XP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een router tussen mij twee pc's gelegd.

Nu heb ik ze beide in WORKGROUP gezet.. Nadat ik dat had gedaan kon ik op beide pc's de ander zien in netwerkomgeving- zoeken naar computers in workgroup.

Vervolgens heb ik op 1 van mijn pc's een partitie op sharen gezet. Deze was echter al hidden gesharded ($D:)

Nadat ik deze had geshared (dus niet hidden) kwam deze met een melding dat dit een administratieve share was en dat deze weer geheractiveerd zou worden na reboot. Na dat ik had gereboot kan ik ineens niet meer op de bewuste pc kijken via netwerkomgeving - zoeken naar computers in workgroup... Ik krijg een melding dat ik niet genoeg rechten zou hebben. Dus ik heb ingelogd als local admin.. Werkt het nog niet...

Hoe kan dit... Dit betreft 2 Win XP computers met FAT32 als FS...

ps. Via de andere pc zie ik em wel via netwerkomgeving maar kan er niet ik komen..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 21:15 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat de gast account niet op disabled? je kunt het gemakkelijkst je administratieve share behouden (die is std alleen voor admins toegankelijk) en een nieuwe share voor dezelfde map erbij maken (ja, dat kan).

Verwijderd

Zet eenvoudig sharen eens uit. Kan je kijken of de rechten precies goed ingesteld zijn. Vreemd trouwens dat je moest rebooten na het heractiveren van die share... nooit iets van opgemerkt. Wellicht dat het met fat te maken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:31:
Zet eenvoudig sharen eens uit. Kan je kijken of de rechten precies goed ingesteld zijn. Vreemd trouwens dat je moest rebooten na het heractiveren van die share... nooit iets van opgemerkt. Wellicht dat het met fat te maken heeft.
Ik kan eenvoudig sharen niet uitzetten aangezien het Fat 32 is. Dit kan alleen met NTFS. Maar ik zal de partities vananvond ff converten naar NTFS.

De gast account staat inderdaad uit. Maar wat heeft dat ermee te maken want ik ben ingelogd onder een aangemaakte account met volle admin rechten (dus geen beperkte toegang)..

Zal het helpen om deze pc ff uit de workgroup te gooien..bv in een andere workgroup of in een zogenaamd "domein" en vervolgens er weer in. Dan moeten de settings toch ook weer goed staan of heb ik dat mis?

Verwijderd

Je moet, zoals Skaah zegt, een nieuwe share voor die map aanmaken. Als het goed is zul je nooit gebruik kunnen maken van C$/D$. Daar moet je dan ook niet mee gaan klooien.

Edit: en zorg dat je op beide computers "Enable NetBIOS over TCP/IP" aan hebt staan bij tabblad WINS onder de knop "Advanced" bij de eigenschappen van de TCP/IP-service, die op zijn beurt te vinden is onder de eigenschappen van je Local Area Connection ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 15:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt ik zal vanavond kijken of het werkt ik heb er nog geen tijd voor gehad (werk werk.pff..)
Pagina: 1