Ik probeer een simpel scriptje te maken dat posts in een gastenboek kan 'opvouwen' en 'uitklappen'. Gaat allemaal perfect in FireFox, maar IE lijkt niet zo tevreden met mijn code.
Het probleem is zo: ik begin met een lege div. De gebruiker klikt op het plusje voor uitvouwen en de post komt tevoorschijn. Werkt gelukkig perfect. Maar als je dan de rommel weer dichtklapt zet IE er een enter achter/in, wat niet de bedoeling is. Zoals ik al zei doet Mozilla dit wel goed.
Dit is mijn (duidelijk niet geoptimaliseerde) javascript functie:
Zoals je ziet zet ie, als er niets in de div staat, de inhoud van 'waarde' erin, en anders maakt ie hem leeg. Lijkt me logisch toch? Maja, dat vindt MS dus niet. Zijn er andere manieren om het op te lossen? Ik heb Google geprobeerd maar zou niet weten waar ik op moet zoeken.
Overigens doet Mozilla het ook niet helemaal goed. Zo komen er in mijn tabel rare vakjes links en rechts in mijn tabel, terwijl die verder volgens mij goed in elkaar zit. Verder staat de bovenste post in het gastenboek standaard iets te hoog afgedrukt, terwijl IE dit allebei goed laat zien.
Je kunt op de link hiernaast kijken wat ik probeer te doen: http://217.121.96.76
(server op mijn eigen pc, dus trage upload en alleen 's avonds te bekijken, sorry)
Het probleem is zo: ik begin met een lege div. De gebruiker klikt op het plusje voor uitvouwen en de post komt tevoorschijn. Werkt gelukkig perfect. Maar als je dan de rommel weer dichtklapt zet IE er een enter achter/in, wat niet de bedoeling is. Zoals ik al zei doet Mozilla dit wel goed.
Dit is mijn (duidelijk niet geoptimaliseerde) javascript functie:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| function klapInUit(id_in, waarde) { id = "gb" + id_in; klapid = "klap" + id_in; if (document.getElementById) { if (document.getElementById(id).innerHTML == "") document.getElementById(id).innerHTML = waarde; else document.getElementById(id).innerHTML = ""; if (document.getElementById(klapid).innerHTML == "+") document.getElementById(klapid).innerHTML = "-"; else document.getElementById(klapid).innerHTML = "+"; } else if (document.all) { if (document.all[id].innerHTML == "") document.all[id].innerHTML = waarde; else document.all[id].innerHTML = ""; if (document.all[klapid].innerHTML == "+") document.all[klapid].innerHTML = "-"; else document.all[klapid].innerHTML = "+"; } else if (document.layers) { if (document.layers[id].innerHTML == "") document.layers[id].innerHTML = waarde; else document.layers[id].innerHTML = ""; if (document.layers[klapid].innerHTML == "+") document.layers[klapid].innerHTML = "-"; else document.layers[klapid].innerHTML = "+"; } } |
Zoals je ziet zet ie, als er niets in de div staat, de inhoud van 'waarde' erin, en anders maakt ie hem leeg. Lijkt me logisch toch? Maja, dat vindt MS dus niet. Zijn er andere manieren om het op te lossen? Ik heb Google geprobeerd maar zou niet weten waar ik op moet zoeken.
Overigens doet Mozilla het ook niet helemaal goed. Zo komen er in mijn tabel rare vakjes links en rechts in mijn tabel, terwijl die verder volgens mij goed in elkaar zit. Verder staat de bovenste post in het gastenboek standaard iets te hoog afgedrukt, terwijl IE dit allebei goed laat zien.
Je kunt op de link hiernaast kijken wat ik probeer te doen: http://217.121.96.76
(server op mijn eigen pc, dus trage upload en alleen 's avonds te bekijken, sorry)
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.