[outlook] inbox schoon houden van virus email

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Topicstarter
Ik heb nu iets waar ik redelijk gek van wordt en graag iets aan zou willen doen. wie weet heeft iemand een gouden tip voor me. ik heb het volgende:
- windows xp prof
- outlook xp
- norton anti virus 2003

Goed ik laat een stuk of 5 email adressen binnen komen in mijn inbox van outlook. nu met die nieuwe virussen krijg ik serieus op een dag een lading van 40 tot en met 80 virus emails binnen over totaal deze 5 adressen. Mijn virus scanner pikt ze er keurig uit en haalt de atachement weg en veranderd deze door "NortonAntiVirusDeletedFile.txt" erg prima wil het niet dat mijn inbox 1 grote ramp is.

Je vind niks meer terug en gaat dus die virus mail zitten deleten met risico als je 80 mails weg moet mikken dat je ook 1 niet virus email mee pikt en die weg klikt. ik heb toen een aantal regels gemaakt dat ie bestanden met bijvoorbeeld re: your document in het onderwerp en dan met een bijlage meteen in de map virus moet verplaatsen.

Deze truuk heeft 3 dagen gewerkt maar toen waren de virussen weer gemuteerd en stoomde de inbox weer helemaal vol. Ik bedacht toen dat ik eigenlijk een regel nodig had die keek of de naam van de atachment nortonantivirusdeletedfile.txt was en indien ja deze zou verplaatsen naar de map virus. echter die regel lijk je niet te kunnen maken in outlook.

Heeft iemand een idee om wel zo een regel te maken? of een andere oplossing te vinden om mijn mailbox schoon te houden.

Sommige mensen....

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 09:59

Nowhereman

Ygenweis

Je kunt wel alle berichten met een attachment in een aparte map laten donderen. Dat scheelt je in iedergeval en een stuk.

-Pwn the day-

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:10

J27

its your lucky day, ik heb hetzelfde probleem en na de nieuwe stortvloed van virussen deze week heb ik net vanmiddag een kleine macro gemaakt:
(menu->tools->macro->maak nieuwe macro genaamd 'deletenortons')

module 1:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Sub deletenortons()
    Dim myFolder As Outlook.MAPIFolder

For Each myFolder In Application.Session.Folders
        cleanupFolder myFolder
    Next

End Sub

Sub cleanupFolder(aFolder As Outlook.MAPIFolder)
    Dim myItem As Outlook.MailItem

If aFolder.DefaultItemType = olMailItem Then
        For Each myItem In aFolder.Items
            DoEvents
            If myItem.Attachments.Count > 0 Then
                If myItem.Attachments.Item(1).FileName = "Norton AntiVirus Deleted1.txt" Then
                    Debug.Print "DELETE FROM '" & aFolder.Name & "' SUBJECT '" & myItem.Subject & "'"
                    myItem.Delete
                End If
            End If
        Next
    End If

For Each myFolder In aFolder.Folders
        DoEvents
      cleanupFolder myFolder
    Next

End Sub

ThisOutlookSession:
code:
1
2
3
Private Sub Application_NewMail()
    Module1.deletenortons
End Sub

Het is versie 0.000001 dus het zou nog wat beter kunnen, maar bij mij scheelt het nu al een hoop frustratie...

Edit:
(ps ik heb de regel aanstaan dat alle berichten in de prullenbak worden verwijderd bij het afsluiten van outlook, als je dat niet heb dan worden de norton mails alsnog verwijdert de 2e keer dat de macro eroverheen gaat, omdat de macro ook de verwijderde items map doorspit op de gewraakte attachments, en daardoor ze 'hard' verwijderd dit keer)

[ Voor 21% gewijzigd door J27 op 24-03-2004 22:43 ]

• J27

J27

Volgende stap is om ook alle auto antivirus replys van de grotere bedrijven op deze manier te killen. Ik word per dag wel tig keer beschuldigd van het sturen van mails met virussen, wat vandaag de dag nergens op slaat sinds de meeste/ergste virussen de afzender vervalsen.

(Hopelijk snappen de anti-virus software makers en/of systeembeheerders bij de grotere bedrijven binnenkort ook dat ze hiermee extreem veel nutteloos dataverkeer het internet opsturen, en dat ze nauwelijks onderdoen voor spammers en viri qua irritatie in je inbox...)

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:59

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Als ik deze macro aanmaak in Outlook (Outlook 2000 onder Windows 2000) krijg ik een foutmelding terug:

fout -417316859 (e7204005) tijdens uitvoering:
kan de actie niet uitvoeren op dit type bijlage.

Ik heb de naam van het .txt bestand dat Norton plaatst aangepast. We werken hier met een NL versie. Ik heb verder niet genoeg verstand van VB om dit op te lossen.

Ik word ook helemaal gek van het constant aanpassen van Wizard Regels e.d.. Bovenstaande is eigenlijk precies wat ik wil, op basis van de naam van de bijlage email verwijderen. Het was mij ook al opgevallen dat hier dus altijd "Norton Antivirus is verwijderd1.txt" staat. Helaas kan je dat met de standaard Wizard Regels in Outlook niet voor elkaar krijgen.

Verwijderd

Kijk ook eens hier:
Anti-virus anders
Op deze manier heb ik voorkomen dat er 150 virus mails bij gebruikers in de mailbox terecht zijn gekomen (in de afgelopen anderhalve dag!)

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 20:14

Magic666

No one's neighbour!

mailwasher (of iets dergelijks) gebruiken?

• J27

J27

@Lucky-shirt:

als je

myItem.Delete

verandert in:

' myItem.Delete

krijg je dan nog steeds deze foutmelding ?
ht lijkt dan dat je op de 1 of andere manier geen geen rechten heb omde file te deleten. Ik heb helaas zelf ook geen verstand van macro's binnen office,
ik heb mn asp/vbscript kennis gebruikt om deze macro te maken dus ik weet helaas niet hoe je dat kan oplossen.

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

J27 schreef op 25 maart 2004 @ 14:47:
@Lucky-shirt:

als je

myItem.Delete

verandert in:

' myItem.Delete

krijg je dan nog steeds deze foutmelding ?
ht lijkt dan dat je op de 1 of andere manier geen geen rechten heb omde file te deleten. Ik heb helaas zelf ook geen verstand van macro's binnen office,
ik heb mn asp/vbscript kennis gebruikt om deze macro te maken dus ik weet helaas niet hoe je dat kan oplossen.
Ik kan die apostrof toevoegen, maar dan wordt de bewuste code groen op het moment dat ik deze wil uitvoeren. Verde blijft dezelfde melding terug komen.

Klik ik vervolgens op foutenopsporen, dat is de volgende regel van de code geel:

- If myItem.Attachments.Item(1).FileName = "Norton AntiVirus Deleted1.txt" Then -

Ik kan hier met de muis over gaan, maar ik krijg geen waardes o.i.d. te zijn.
Dezelfde myItem.Attachments die daarboven staat, geeft waarde = 1. Hij herkent de bijlage blijkbaar wel, maar kan hier verder niks mee.

Naar mijn idee zou ik gewoon alle rechten moeten hebben. Administrator, dat mag dus geen probleem zijn. Ik zal nog wel eens wat proberen, zou in ieder geval heel leuk zijn als dit wil werken.

Edit:

Sub cleanupFolder(aFolder As Outlook.MAPIFolder)
Dim myItem As Outlook.MailItem

Wanneer ik met de cursor op "myItem" ga staan, zie ik: myItem = "offerte"
Wanneer ik met de cursor op "myFolder" ga staan, zie ik: myFolder = "nothing"

[ Voor 12% gewijzigd door Lucky-Shirt op 25-03-2004 16:43 ]

• J27

J27

het kan zijn dat ie over bepaalde typen mapjes of mails struikelt in dat geval.

wat je kan proberen is

1. uitzoeken wat die attachment objecten precies zijn en kunnnen

of

2. als eerste regel in de funtie waar het misgaat de volgende code plaatsen:

'on error resume next'

Als de macro dan een mail tegenkomt waar hij nix van snapt dan zal die geen foutmelding geven, maar gewoon verder gaan met de volgende.

Beetje dirty oplossing, maar misschien heb je er wat aan...

• Lucky-Shirt

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

J27 schreef op 26 maart 2004 @ 10:41:
het kan zijn dat ie over bepaalde typen mapjes of mails struikelt in dat geval.

wat je kan proberen is

1. uitzoeken wat die attachment objecten precies zijn en kunnnen

of

2. als eerste regel in de funtie waar het misgaat de volgende code plaatsen:

'on error resume next'

Als de macro dan een mail tegenkomt waar hij nix van snapt dan zal die geen foutmelding geven, maar gewoon verder gaan met de volgende.

Beetje dirty oplossing, maar misschien heb je er wat aan...
Dirty oplossing of niet, het werkt in ieder geval wel. Super. Scheelt weer een hoop ellende in de mailbox.
Pagina: 1