MSBlaster binnen 2 min op internet na fresh install?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-11 08:59
WTF. Net clean XP install gedaan, ben always connected, heb alleen microsoft.com bezocht, en wil SP1 ff van cd installen.

En ja hoor, ben ik SP1 aan het installen, RPC shutdown :|
Vervolgens boot m'n pc niet meer.

nu kan ik FFS weer gaan formatten :@

Binnen een paar minuten na enablen van m'n netwerkkaart heb ik msblaster...
Hoe kan dit dan?

Ik heb het al eerder meegemaakt zo'n 4 maanden terug.. paar min op internet en die worm staat op je pc..

Verwijderd

Kun je niets aan doen...
Als ie weer af gaat sluiten:
Start, uitvoeren shutdown /a
en dan die patch installeren

Topic hoort trouwens in Beveiliging en virussen

edit:
Tip van MeIsTwisted opvolgen, daarna pas netwerkkabel erin doen, gaat gegarandeerd goed ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 20:48 ]

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

firewall misschien aanzetten een goed id?

Multimonitor is relax :P

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 17:55
dat virus stuurd zichzelf als een gek om zich heen.

je kan zodra je de shutdown melding door "shutdown -a" uit te voeren het afsluiten afbreken, dan kan je de fix gewoon downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door eXcyle op 24-03-2004 20:48 . Reden: moet echt sneller leren tikken :P ]

Verwijderd

Ja, echt niet normaal meer... Dat die worm nog steeds rondwaart... :)

Maar goed, je zou op een andere PC een CD kunnen branden met de broodnodige patches, scheelt ook weer downen.

Verwijderd

ok

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 20:48 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:48:
Maar goed, je zou op een andere PC een CD kunnen branden met de broodnodige patches, scheelt ook weer downen.
Ook handig:
De gratis MS cd met alles patches t/m okt 2003, daar zitten toch al de meeste dingen in (zoals deze).

{signature}

Verwijderd

je hoeft er geen site voor te bezoeken, slechts verbonden te zijn met het internet.

download gelijk even de blaster-fix dan.
1)WinXP,
2)SP1,
3)Blaster-fix,
4)netwerkkabel inpluggen

als je een Engelstalig XP hebt kun je proberen ServicePack2 release candidate 1 erin te "slipstreamen" (integreren) zodat je vanaf een zelfgemaakte cd/dvd WinXp SP2 kunt installeren.
hoef je ook niet meer DirectX9, ServicePack of MS-Blaster fix te installeren.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
MS Security Bulletin MS03-26
est practices recommend blocking all TCP/IP ports that are not actually being used, and most firewalls including the Windows Internet Connection Firewall (ICF) block those ports by default.
Gewoon even de ingebouwde firewall aanzetten dus..
Hetzelfde dus als MeIsTwisted, maar met linkje :9

[edit: Foutieve link/quote gecorrigeerd :X ]

[ Voor 46% gewijzigd door Henk007 op 24-03-2004 20:57 ]

• JQR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 19:17

JQR

Je moet ALTIJD EERST een firewall installeren voordat je je pc aan het netwerk / internet hangt.. En daarna een virusscanner.. dan pas kun je voorzichtig je netwerkaansluiting maken.. Als je een Firewall op je pc hebt, ben je niet vatbaar voor dingen als blaster.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
probleem heb ik mij ook over verbaast, ik hier PC fresh install, 100% clean en norton up to date de deur uit, kennis sluit em thuis aan............ nog geen 5 min later aan de telefoon...... blaster.... WTF

PC weer hier, en no problemo, lijkt wel of hij standaard op bepaalde IP range zit i.p.v. dat het een virus is die op de PC moet staan

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Omdat een hoop computers, zonder dat de eigenaar dit doorhebben, simpelweg nog altijd geïnfecteerd zijn met Blaster. Ik geloof dat de ingbouwde firewall van XP aanzetten al genoeg is om de porten die worden aangevallen te sluiten.

Daarna de patch van http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/MS03-039.mspx (niet vergeten om hierna nog eens de andere updates van Windows Update te scoren) binnen halen en een removal tool erover heen, zoals http://securityresponse.s...er.worm.removal.tool.html of http://vil.nai.com/vil/stinger/

Virussen en verwante zaken horen overigens in Beveiliging & Virussen, daar gaat deze dan ook heen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Rafe op 24-03-2004 20:54 ]

Verwijderd

Ik heb al gezien dat het binnen drie seconden was.
Niet echt nuttig topic imho, genoeg over te vinden in de search.

Alsnog dicht. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.