Hercules Prophetview 920 PRO DVI - probleem

Pagina: 1
Acties:

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
Ik ben de gelukkige eigenaar van een Hercules Prophetview 920 PRO DVI (17") (sinds begin dit jaar), maar ik heb de laatse tijd een aantal problemen :/ :

- TFT kraakt, vooral als ie net uitstaat. Het is nogal moeilijk te omschrijven. Op zich niet zo'n heel goed probleem, maar ik ben bang dat dat gekraak niet zomaar is, en dat het tot een groter probleem kan leiden. Ik vertrouw het gewoon niet helemaal...

- Als ik de TFT in windows uitzet, kan ik hem niet meer aanzetten. Ja, dat kan wel, maar dan krijg ik: no-DVI output. Ik denk dat dit komt doordat m'n videokaart merkt dat er niets is aangesloten op de DVI, en daarom maar standaard op de analoog overgaat. Het is al een tijd geleden, maar volgensmij heb ik dat niet als ik 'm analoog aansluit, maar dat zal ik dadelijk eens proberen (niet dat dat m'n probleem oplost). Als ik 'm aanzet voor windows is opgestart is er echter geen probleem.

Weet iemand wat het probleem/de problemen zouden kunnen zijn, en een eventuele oplossing

Verder gewoon de perfecte monitor. Enige punt van kritiek zou de kijkhoek kunnen zijn (kleuren veranderen al heel snel als je van kijkhoek verandert).

Gegevens pc:
  • besturingssysteem: Windows XP
  • moederbord: asus a7v333
  • proc: AMD Athlon XP1700+ 1400@1600 mhz
  • videokaart: Hercules Radeon 8500 LE 64mb
  • monitor: Hercules Prophetview 920 pro DVI 17 inch
  • voeding: standaard 300 Watt voeding

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• inquestos
Niemand?

Probleem met aan/uitzetten, lijkt inmiddels zich zelf al opgelost te hebben, want op dit moment werkt het wel goed, al moet ik zeggen dat het wel een tijdje duurt voordat ie aanspringt. Maar dat geluid, wat zoud dat kunnen zijn? backlight of zoiets?? Ik heb verder geen verstand van tft's, maar waardoor zou dat kraken veroorzaakt kunnen worden??

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

j

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
inquestos schreef op 25 maart 2004 @ 22:00:
Maar dat geluid, wat zoud dat kunnen zijn? backlight of zoiets?? Ik heb verder geen verstand van tft's, maar waardoor zou dat kraken veroorzaakt kunnen worden??
Ik heb een paar lampen in huis, die langzaam warm worden als ze aanstaan - geen probleem, daar kunnen ze tegen. Zo ook mijn halogeen bureaulamp. Maar als ik ze uitzet, gaan ze na een minuut of wat af en toe een beetje kraken. Ook mijn spotjes in de gang doen dat, soms nog wel tot een half uur nadat ik ze uit heb gezet. Het is niet het lampje zelf, maar het kapje eromheen, dat bij het afkoelen wat kraakt. Die lampen heb ik al meer dan tien jaar, en ze doen het nog steeds uitstekend, dus een probleem zal het niet zijn.

TFT's genereren ook warmte, vandaar de ventilatiegaten in het achterpaneel. Ik vermoed dat jouw scherm ook de kast, of iets daarin, verwarmt waardoor het wat uitzet/vervormt. Als de boel dan afkoelt, kan het bij het teruggaan naar de oorspronkelijke vorm wat gaan kraken. Zou ik niet wakker van liggen.

• inquestos
..Appelsap schreef op 26 maart 2004 @ 11:10:
[...]

Ik heb een paar lampen in huis, die langzaam warm worden als ze aanstaan - geen probleem, daar kunnen ze tegen. Zo ook mijn halogeen bureaulamp. Maar als ik ze uitzet, gaan ze na een minuut of wat af en toe een beetje kraken. Ook mijn spotjes in de gang doen dat, soms nog wel tot een half uur nadat ik ze uit heb gezet. Het is niet het lampje zelf, maar het kapje eromheen, dat bij het afkoelen wat kraakt. Die lampen heb ik al meer dan tien jaar, en ze doen het nog steeds uitstekend, dus een probleem zal het niet zijn.

TFT's genereren ook warmte, vandaar de ventilatiegaten in het achterpaneel. Ik vermoed dat jouw scherm ook de kast, of iets daarin, verwarmt waardoor het wat uitzet/vervormt. Als de boel dan afkoelt, kan het bij het teruggaan naar de oorspronkelijke vorm wat gaan kraken. Zou ik niet wakker van liggen.
Had ik nog niet aan zitten denken, krimpen en uitzetten. Maar zelfs al zou dit zo zijn ben ik er nog niet helemaal gerust om. Iedereen moet er dan toch last van hebben? En dat 't bij een lamp ongevaarlijk is, ok, maar een tft is toch meteen weer een heel ander verhaal...

Echt ventilatiegaten heeft ie trouwens niet, de Prophetview... Wordt wel warm (minstens 30 graden).