ik wil dus een USB printer (HP Deskjet 845c) aansluiten op een Windows95 bak met een LPT1 aansluiting. zijn er dingen te verkrijgen waarmee je dus van
USB ---> LPT1
kan gaan?
USB ---> LPT1
kan gaan?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Verwijderd
Verwijderd
Zelfs al zou hij de laatste build van 95 hebben, dan nog werkt USB vaak slecht.GoTAProblem schreef op 24 maart 2004 @ 19:50:
het lijkt mij dat die printen dan al heeft?
naja ik zou het iig eens proberen met die usbkaartje
{signature}
Verwijderd
jawel, maar een nieuwe printer is nog altijd goedkoper dan een usb kaartje en een win 98se upgradeGoTAProblem schreef op 24 maart 2004 @ 19:50:
het lijkt mij dat die printen dan al heeft?
Verwijderd
Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?
MSNheeft er iemand dan nog enige idee wat ik met deze pc kan doen?
[ Voor 6% gewijzigd door w0w op 24-03-2004 20:00 ]
hmm.. volgens mij wordt zelfs msn al moeilijkyojordi schreef op 24 maart 2004 @ 19:59:
[...]
MSN
videobewerken
Foto's op bekijken
Divx-speler
spelletjes op spelen
als onderzetter gebruiken
als asbak gebruiken
Door het raam gooien
Doneren
uit elkaar halen
..
...
https://wren.co/join/Devian
Mocht je het al ooit aan de praat krijgen, dan vraag ik me af of de "print server" wel performant. Aangezien de printer in kwestie een GDI printer is en dus bijna geheel op Windows leunt voor rastering etc. zul je met je 16 MB RAM al snel in de problemen komen qua snelheid. Ik gok dat de machine aan je eigen bak hangen en die gedeeld beschikbaar stellen een stuk sneller is.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:47:
mmm... ik wil nl. deze machine kunnen gebruiken als een printserver. iemand nog andere tips?
Verwijderd
Whoop!
wij printen allebei evenveel ivm school. alleen komt me broertje er vaker dan mij achter dattie de volgende dag nog iets in moet leveren. vervolgens moet dat om 11.00 uitgeprint worden als ik net in me bed lig.marccom schreef op 24 maart 2004 @ 20:28:
Kijk of je óf je die pc kan upgraden (meer geheugen, grotere hd etc. het liefst zover dat Win98 er op draait.) of kijk naar een losse printserver, dan kan je hem ook in je netwerk hangen en is die niet meer pc afhankelijk. Volgens mij is het voor XP niet nodig om je pc in te loggen om te printen, als je je printer deelt kan je denk ik gewoon printen. Het is idd zoals eerder genoemd ook veel goedkoper vanwege het stroomverbruik. Het neemt ook minder ruimte in en het maakt geen herrie. Is het anders niet beter als je die printer aan de pc van je broer hangt, of gebruik je hem zelf ook vaak?
offtopic; dus jij gaat om 11:00 naar bed?! wat doe jij 's nachts danVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:23:
[...]
wij printen allebei evenveel ivm school. alleen komt me broertje er vaker dan mij achter dattie de volgende dag nog iets in moet leveren. vervolgens moet dat om 11.00 uitgeprint worden als ik net in me bed lig.
over dat je pc niet aan hoef te staan; dat betwijfel ik omdat de drivers op mijn pc is geinstalleerd. de printer hangt op de usb van MIJN pc. als me pc uit is kun je de printer niet bereiken. correct?

Whoop!
Ik bedoelde off-topic dat je om 11 uur 's ochtends ging slapenVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:25:
offtopic: idd, ik ben het soort dat snachts nog slaapt
ontopic: ik zal eens kijken of het wat is. mijn broertjes pc staat op zolder, die van mij 1 hoog.
Whoop!