Toon posts:

USB printer op LPT1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een USB printer (HP Deskjet 845c) aansluiten op een Windows95 bak met een LPT1 aansluiting. zijn er dingen te verkrijgen waarmee je dus van

USB ---> LPT1

kan gaan?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je bent veel goedkoper uit met een PCI USB kaartje kopen. Ik ken namelijk geen 1 lpt -> USB aansluiting. Andersom wel.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

nee kan niet. (andersom wel btw)

je kunt proberen om er een pci-usb kaartje in te zetten en de win95(osr2)-usb support intstalleren, maar de kans dat dat lukt is minimaal.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Ja dan moet het sowieso usb 1.1 zijn en dan idd nog het geluk hebben dat je het in win95 aan de praat krijgt.
usb werkt pas goed vanaf win98se..

Verwijderd

Topicstarter
mmm... ik wil nl. deze machine kunnen gebruiken als een printserver. iemand nog andere tips?

Verwijderd

30 euro investeren in een printer die wel parallel ondersteunt :)

met het oog op de toekomst kun je er 1 kiezen die parallel en usb lust: bijv de deskjet 916c.

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 14:13
het lijkt mij dat die printen dan al heeft?
naja ik zou het iig eens proberen met die usbkaartje ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GoTAProblem schreef op 24 maart 2004 @ 19:50:
naja ik zou het iig eens proberen met die usbkaartje ;)
Zelfs al zou hij de laatste build van 95 hebben, dan nog werkt USB vaak slecht.

Een andere optie is een hardwarematige printserver kopen, alhoewel die al gauw 50 Euro zijn...

{signature}

Verwijderd

GoTAProblem schreef op 24 maart 2004 @ 19:50:
jawel, maar een nieuwe printer is nog altijd goedkoper dan een usb kaartje en een win 98se upgrade :)

Verwijderd

mag er ook linux op staan ipv. windows? Ik gebruik hier ClarkConnect op m'n servertje en sinds kort ook als printserver dmv. CUPS. Geen zorgen, het klinkt enger dan dat het is.
Als het goed is kan zowel Clarkconnect als CUPS overweg met usb printers (ik heb zelf een Laserjet 3, parallel dus, geen ervaring met USB printers onder CUPS)

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik denk dat ik dit idee maar moet laten varen...
heeft er iemand dan nog enige idee wat ik met deze pc kan doen?

- Win 95
- 200 mb HD
- floppy
- geen cdrom
- netwerkkaart
- 16 mb ram

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Die dingen gooi ik in m'n perscontainer.... })

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:25

w0w

heeft er iemand dan nog enige idee wat ik met deze pc kan doen?
MSN
videobewerken
Foto's op bekijken
Divx-speler
spelletjes op spelen
als onderzetter gebruiken
als asbak gebruiken
Door het raam gooien
Doneren
uit elkaar halen
..
...

[ Voor 6% gewijzigd door w0w op 24-03-2004 20:00 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:28
yojordi schreef op 24 maart 2004 @ 19:59:
[...]

MSN
videobewerken
Foto's op bekijken
Divx-speler
spelletjes op spelen
als onderzetter gebruiken
als asbak gebruiken
Door het raam gooien
Doneren
uit elkaar halen
..
...
hmm.. volgens mij wordt zelfs msn al moeilijk ;) laat staan videobewerken of divx :D

ik ga voor uit het raam gooien ;)

https://wren.co/join/Devian

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:47:
mmm... ik wil nl. deze machine kunnen gebruiken als een printserver. iemand nog andere tips?
Mocht je het al ooit aan de praat krijgen, dan vraag ik me af of de "print server" wel performant. Aangezien de printer in kwestie een GDI printer is en dus bijna geheel op Windows leunt voor rastering etc. zul je met je 16 MB RAM al snel in de problemen komen qua snelheid. Ik gok dat de machine aan je eigen bak hangen en die gedeeld beschikbaar stellen een stuk sneller is.

Vergeet ook de stroomkosten niet van zo'n "printserver" als ie 24x7 aanstaat.

Verwijderd

Ik zal gaan voor uit elkaar halen :P
Kan je de oude SIMM's verkopen voor een paar euro's, frisbee'en (of hoe je t ook schrijft :+) met de HDD en de CPU en t mobo bewaren voor als je keer echt boos bent, kan je rammen! :7

Verwijderd

Topicstarter
lol, maar ff terug naar de basis. daar was het probleem dat mijn pc aan moet staan als mijn bro wil printen :(

dan wordt het toch maar hardwarematig als ik dit probleem echt wil oplossen.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 23:47
Kijk of je óf je die pc kan upgraden (meer geheugen, grotere hd etc. het liefst zover dat Win98 er op draait.) of kijk naar een losse printserver, dan kan je hem ook in je netwerk hangen en is die niet meer pc afhankelijk. Volgens mij is het voor XP niet nodig om je pc in te loggen om te printen, als je je printer deelt kan je denk ik gewoon printen. Het is idd zoals eerder genoemd ook veel goedkoper vanwege het stroomverbruik. Het neemt ook minder ruimte in en het maakt geen herrie. Is het anders niet beter als je die printer aan de pc van je broer hangt, of gebruik je hem zelf ook vaak?

Whoop!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
LOL, daarom heb ik een printer met usb en paralel, paralel op PC1 en USB op PC2
nu kan ik vanaf beiden printenzonder enige hinder

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op 24 maart 2004 @ 20:28:
Kijk of je óf je die pc kan upgraden (meer geheugen, grotere hd etc. het liefst zover dat Win98 er op draait.) of kijk naar een losse printserver, dan kan je hem ook in je netwerk hangen en is die niet meer pc afhankelijk. Volgens mij is het voor XP niet nodig om je pc in te loggen om te printen, als je je printer deelt kan je denk ik gewoon printen. Het is idd zoals eerder genoemd ook veel goedkoper vanwege het stroomverbruik. Het neemt ook minder ruimte in en het maakt geen herrie. Is het anders niet beter als je die printer aan de pc van je broer hangt, of gebruik je hem zelf ook vaak?
wij printen allebei evenveel ivm school. alleen komt me broertje er vaker dan mij achter dattie de volgende dag nog iets in moet leveren. vervolgens moet dat om 11.00 uitgeprint worden als ik net in me bed lig.

over dat je pc niet aan hoef te staan; dat betwijfel ik omdat de drivers op mijn pc is geinstalleerd. de printer hangt op de usb van MIJN pc. als me pc uit is kun je de printer niet bereiken. correct?

• marccom
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:23:
[...]

wij printen allebei evenveel ivm school. alleen komt me broertje er vaker dan mij achter dattie de volgende dag nog iets in moet leveren. vervolgens moet dat om 11.00 uitgeprint worden als ik net in me bed lig.

over dat je pc niet aan hoef te staan; dat betwijfel ik omdat de drivers op mijn pc is geinstalleerd. de printer hangt op de usb van MIJN pc. als me pc uit is kun je de printer niet bereiken. correct?
offtopic; dus jij gaat om 11:00 naar bed?! wat doe jij 's nachts dan :+

ontopic;

de pc moet wel aanstaan, zonder aansturing zal die niet printen, dacht dat je bedoelde dat je eerst jou pc in moest loggen voordat hij kan printen. Als het goed is hoeft je pc alleen maar aan te staan. Is het trouwens niet mogelijk met zo'n usb bridge ding (geen idee hoe zoiets werkt) zoals hier;

http://www.pccables.com/30075.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.pccables.com/images/30075.jpg

Weet niet waar je zoiets kan krijgen maar hiermee zal het best werken. Staat je broertje's pc ver van jou pc/printer?

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic: idd, ik ben het soort dat snachts nog slaapt

ontopic: ik zal eens kijken of het wat is. mijn broertjes pc staat op zolder, die van mij 1 hoog.

• marccom
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:25:
offtopic: idd, ik ben het soort dat snachts nog slaapt

ontopic: ik zal eens kijken of het wat is. mijn broertjes pc staat op zolder, die van mij 1 hoog.
Ik bedoelde off-topic dat je om 11 uur 's ochtends ging slapen ;)

Maar terzake, de maximum kabel-lengte van usb gaat dan misschien meespelen.

ik quote;

Q3: How far away from a PC can I put a USB device?
A3: With the maximum of 5 hubs connected with 5m cables and a 5m cable going to your full speed device, this will give you 30m of cable (see section 7.1.19 for details). With a low speed device, you will be able to get a range up to 27m, depending on how long the device's cable is. With a straightforward cable route, you will probably be able to reach out 25m or so from the PC.

van http://www.usb.org/faq/ans5#q2

Dat zal dus door het plafond boren worden oid. Kan je broertje niet gewoon tijdig aan zn hw beginnen en dat dan tijdig printen ;)

Whoop!

Pagina: 1