Toon posts:

lp opnemen met cooledit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik probeer al een poosje een lp op te nemen met cooledit 2000. Ik heb gewoon de versterker (met platenspeler) aangesloten op de line in. Als ik opneem, en dan afspeel krijg ik alleen een vaag geruis te horen. Opnemen van een cdtje cdromspeler wil ie wel. dus het ligt niet aan het programma.

dus opnemen wil wel en afspelen niet? :?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Platenspeler moet je via de versterker phono-in aansluiten. Vervolgens de rec-out of tape-out van de versterker verbinden met de line-in van de geluidskaart.
Dit alles in verband met de phono-voorversterker in de versterker.
Als je het heel serieus wil gaan doen en je wilt wat investeren, kun je de aanschaf van bijv. de PhonoPreAmp van Terratec overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles goed aangesloten, 'intern' opnemen lukt wel maar met die platenspeler niet

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je de geluidsmixerinstellingen wel goed ingesteld?
Dubbelklikken op het luidsprekericoontje in je systray, ga naar 'opties/eigenschappen/opnameinstellingen" en zorg ervoor dat je line-in hebt geselecteerd, regel het volumenieveau zodanig dat de maximale waarde niet bereikt wordt tijdens de opname.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je het geluid van de platenspelen wel live horen via de PC?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
live? nee maar met dat line in volume ik heb em op maximaal staan moet ie wat naar beneden??

Verwijderd

Je selecteer wel de opnameslider - en niet de weergaveslider van de line-in?
Pagina: 1