Toon posts:

Carkit over speakers mét versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Binnenkort krijg ik mijn andere autootje en deze is reeds voorzien van een Nokia carkit met zo'n kastje waarmee je de ander over de speakers van de autoradio hoort praten. Dit werkt prima als je hem achter de luidspreker uitgang van de radio knoopt.

Maar ik gebruik deze uitgangen niet omdat ik een versterker heb. Gebruik dus die 'tulp aansluiting' (heet vast anders ;)). Kan ik dat kastje nu ongestraft aan de luidspreker uitgang van m'n versterker hangen? Er komt nu wel wat meer vermogen op dat ding te staan. Heeft iemand hier ervaring mee??

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat kastje, dat is zeker zo'n ding wat je middels je ISO connectors tussen de radio en de aansluitingen in de auto prikt?

Lijkt mij op zich geen punt, alleen je zult natuurlijk creatief je speakerdraad gaan moeten verleggen om het door het kastje heen te sturen, dat kastje zal een eigen versterker hebben, aangezien hij het uitgaande geluid van je radio moet muten, om het geluid van je gesprek op de speakers te toveren, en hij zal ook geluid moeten geven als jij bijvoorbeeld je radio uit hebt.

Daarintegen, hij moet soms ook signaal doorlaten, dus hoe dat ding ermee omgaat als jij er 4X100W RMS doorheen jaagt is maar de vraag, gezien de kabeldikte van die kastjes zullen ze niet op heel veel vermogen berekent zijn, maar meer op "gangbare" autoradio vermogens, die tegenwoordig 4X50 Watt max zijn. (En dat is een optimistische berekening van de fabrikant...)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, het is een kastje wat je aansluit met ISO stekkers aanlsuit. Het probleem van te veel vermogen heb ik ook al aan zitten denken. Het is wel zo dat alleen de voorste speakers via dat kastje lopen.

Ik ga het dit weekend gewoon eens proberen.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 15:36
Laat na het weekend maar ff weten hoe het werkt.... ben ik ook wel benieuwd naar. Aangezien ik anders ook wel interesse heb ik zo'n kastje wat het signaal van de carkit doorgeeft aan de speakers achter een versterker.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
ga naar je lokale carhifi dealer. die heeft gewoon een omvormer die versterkt signaal naar aansturingssignaal omzet (= ca 8vlt naar 1 volt) anders blaas je je ingangen op. kost ca 15€ als ze me niet opgelicht hebben :+

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!! :D

Ik heb het kastje dus aan de front uitgang van de versterker geknoopt en deze schakelt netjes het geluid van de radio uit en de carkit aan. De speakers achter worden door de 'phone mute' van de radio uit gezet. Wel even afwachten of ie het blijft doen, want het dingetje is vast niet berekend op mijn versterker :P

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm, goed om te weten. :) Ik heb hier ook nog zo'n kastje liggen. :)

Alleen mijn versterker ligt in de kofferbak, dus moet ik daar eens een Phone-Mute draadje heen trekken. :P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 29 maart 2004 @ 12:53:
Hm, goed om te weten. :) Ik heb hier ook nog zo'n kastje liggen. :)

Alleen mijn versterker ligt in de kofferbak, dus moet ik daar eens een Phone-Mute draadje heen trekken. :P
Euh waarom? Je bekabeling loopt toch ook weer naar voren, ik heb em gewoon bij de radio aan dat kastje geknoopt...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 15:04:
[...]

Euh waarom? Je bekabeling loopt toch ook weer naar voren, ik heb em gewoon bij de radio aan dat kastje geknoopt...
Ja, maar bij mij gaat dat via de dorpels, niet via de middenconsole, waar het kastje dan zou komen. Tevens houd de ruimte in mijn dashboard niet over, kreeg al amper de radio erin met 3 tulpsnoeren, laat staan nog een keer zo'n kastje erbij. ;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1