fireworks design probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:36

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Hi all!

Ik ben bezig met in macromedia fireworks een websiteje (vast geen van dale woord) te ontwerpen. Nu wil ik (uiteraard) weer iets wat best lastig is (als je het mij vraagt), ik ben nog niet zo heel lang met fireworks bezig dus niet meteen gaan schelden ;)

Kijk voor een voorbeeldje van mijn site probeersel even hier http://home.hccnet.nl/j.gerrits/sitedesign.htm (internet explorer werkt het beste)

Ik heb voor het snelle ontwerp even microsoft visio gebruikt, en die kan een heel mooi html file van je tekening exporteren ;)

Links boven zie je hoe ik de site gesliced heb, onder ze je de 4 knop statussen van bijv home. Het probleem is dus dat als je op een knop klinkt dat alle andere knop plaatjes vervangen moeten worden. Dmv een 'on click' behavior vervang ik de plaatjes vanuit een ander frame maar dit lukt niet goed, als ik dan op een knop klik worden de andere knoppen witte vlakken. Een ander probleem is dat de mouse over dus niets aan het plaatje mag veranderen (want die is elke keer anders), de mouse over behavior is gelocked....

Als iemand een ander idee heeft hoe het makkelijker kan, ik sta open voor goede ideen en opbouwend commentaar (en uiteraard lof betuigingen ;) )

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane

Verwijderd

Kun je niet kunstmatig slices door over je plaatjes een transparante pagina te plaatsen met daarop je linkjes ?

Dan blijft de onderliggende geslicede foto on aan getast.

Daarnaast eigenlijk onnodig te zeggen dat Fireworks niet echt het programma is om een hele website in te maken , maar enkel de knoppen of andere figuren :)

Miischien kun je dreamweaver of coffee dinges ( uh ) ohja coffeecup gebruiken
ik geloof dat coffeecup vrij te downloaden was op het net

m ik ben abuis , zie nu dat de knoppen ook moeten veranderen , dan wordt het toch echt een andere programmaatje :) zoals coffeecup of dreamweaver.
Fireworks is niet (echt) geschikt

suc6 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 20:04 ]

• Boxed
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 14:36

Boxed

Is een vliegtuig...

Topicstarter
Dreamweaver heb ik ook liggen, bij het even snel kijken in dreamweaver (daar heb ik echt heel weinig ervaring in) zag ik bijna dezelfde instelmogelijkheden als ik fireworks. Ik denk dat ik er wat beter naar ga kijken.

Er zijn zeker niet heel toevallig mooie voorbeelden/tutorials van dit soort situaties?

A good landing is one from which you can walk away. A great landing is one after which you can still use your airplane