Toon posts:

nieuwe pc werkte perfect, nu crashed alles. Pc om zeep

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb me een maand geleden een nieuwe pc gekocht.

een hele hele goeie, don't ask...

heb me wat gewaagd aan overclocken maar ben er terug vanaf gestapt.
na een tijd begonnen steeds meer programma's te crashen.
vorige week startte er zelfs geen enkel programma meer (hij vond nooit de nodige dll-files, van geen enkel prog!)
alles geprobeerd, gezocht, anti-virus, ad-aware, en op den duur draaide zelfs NAVirus niet meer en ook "verwijder software" niet! daarna crashte en herstarte mijn pc steeds, en hij hield het steeds minder en minder lang vol.
laatste hoop, heel geduldig alle zeer nodige bestanden op een aparte externe harde schijf gekregen.

volledige format gedaan, van mijn beide schijven.
toen ik windows wou herinstalleren (en heb het met 4 verschillende versies geprobeerd) lukte dit niet. Hij kon namelijk geen .dll files op geen van beide harde schijven zetten !!!!!

ik ben echt radeloos, heb alles geprobeerd behalve bios-flash (en dat is wel het allerlaatste wat ik wil doen)

kent er iemand dit en kan iemand me helpen?

Verwijderd

errrrrr, naar probleem.
al geprobeert te underclocken, en direct daarna te formatteren en reinstallen ?

Verwijderd

Specs?

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27
Doe eens een geheugentest, en draai eens een harde schijf test progseltje, en geef idd eens wat specs van je systeem :)

..:: ::..

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
memtest draaien, daarna Knoppix cdtje opstarten en pc verder testen.

Als dat gelukt is, heb je een beter beeld van je systeem ; en misschien kun je dan ontdekken wat er aan de hand is. Het zou namelijk best een hardware probleem kunnen zijn.

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

denk dat je last hebt van file corruption dat kan soms gebeuren met overclocken.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

denk dat ie de boel weer standaard heeft gezet, file-corruption zou dan over moeten zijn. Maarre, waarom geen bios-flash ? Die kan nml. behoorlijk wat oplossen voor je, en als je ff rustig de instructies leest en opvolgt kan het bijna niet fout.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
ik kon geen enkel prog meer draaien, ik wou nog alle bestaande memory- harde schijf- (en zoveel meer) testen draaien, maar kon zelf windows niet meer opstarten...

format gedaan.

niks helpt nog hoor, enkel bios flashen (maar dan vervalt mijn waarborg)

/oftopic vervalt je waarborg ook als je overclockt?

/ontopic dus ik ga denk ik gewoon morgen naar de winkel waar ik de stukken gekocht heb en zeggen, red dit....

en als ze mij niet kunnen helpen zonder mijn bios te flashen, dan moet dat maar...

alvast bedankt.

Verwijderd

jah de waarborg vervalt als je overclockt, en vaak zelfs als je je systeem-kast openmaakt. Maar dan zit er een stikker op een van de schroevjes.

En als zelfs een format niet helpt, dan is er iets mis met je hardschijf of geheugen. probeer eens een oude hardschijf? als je die heb

Verwijderd

De meeste winkels flashen niet de bios,

Ik denk eerder aan een warmte probleem, dat een van je onderdelen te warm is geworden en dan brand het gewoon door.

En ja je garantie vervalt als ze er achter komen dat je het overgeklokt hebt.

succes
en geef effe wat specs misschien kunne we helpen met een verse bios en die effe in flashen wil inderdaad wel is helpen.
;) ;) ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar zijn jouw specs :?
Wat dan :?

Daarnaast kan ik echt niet uit je topicstart opmaken of je het Beleid van dit subforum überhaupt ook maar hebt doorgenomen eer je dit topic opende. Lees voortaan ook eens de tekst bovenaan de New Topic. Daarin wordt dat ook duidelijk van je gevraagd.

Anyway, neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dus aandachtig door (BIOS reset? geheugen? harddisks? etc..) en mocht je een nieuw topic willen openen, neem dan de startpost van het PMG Beleid aandachtig door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.