Toon posts:

[Java] RMI en toString

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een RMI-applicatie en na een bijna ontelbare hoeveelheid problemen op te hebben gelost (codebase, serialisatie etc etc) zit ik nu met een probleem waar ik echt niet uit kom.

Ik wil namelijk een array van Rekening-objecten wat van de server afkomt in een JComboBox plaatsen dmv een DefaultComboBoxModel, en deze roept op al z'n elementen toString() aan. Hier gaat het dus fout, want ik krijg nu dus (per Rekening) de toString() van de stub van de Rekening te zien :'(

Ik heb gegoogled en de got-search ook al veelvuldig misbruikt maar ik kom er echt niet meer uit. Het enige wat me een beetje in de richting leek was deze link

http://archives.java.sun....2&L=rmi-users&F=&S=&P=233

Maar zoals het daar staat kan ik ook niet veel mee :( Iets met remoteToString() :?

Heeft hier iemand ervaring met RMI en dit probleempje, ik heb namelijk niet zo'n zin om mijn eigen ComboBoxModel te schrijven (wat mij de enige andere oplossing lijkt)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 23:14
Waarom wil je in vredesnaam remote objecten in een GUI stoppen? Dat is vragen om (performance) problemen. Als je het per se wil doen; dan is de oplossing die in dat mailtje wordt gesuggereerd misschien het beste wat mogelijk is (al is het niet echt netjes). Wat begreep je daar precies niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
quote]Soultaker schreef op 24 maart 2004 @ 20:10:
Waarom wil je in vredesnaam remote objecten in een GUI stoppen? Dat is vragen om (performance) problemen. Als je het per se wil doen; dan is de oplossing die in dat mailtje wordt gesuggereerd misschien het beste wat mogelijk is (al is het niet echt netjes). Wat begreep je daar precies niet aan?[/quote]

Het is alleen voor een simpele combo-doos om een naampje weer te geven, maar zoals ik er nu idd over denk is het misschien (behoorlijk) logischer om de waarden locaal te mappen in een Vector oid

(vijf minuten later) |:( What was i thinking? het is misschien ook nog wel leerzaam om te weten hoe een ComboBoxModel werkt :Z