Toon posts:

Hoe dvd zien op tv ???

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mede tweaker's

Mijn broer heeft een laptop met dvd speler en een
videokaart met tv-out (ATI 16MB). Dus die laptop wou ik graag op mijn TV aansluiten maar hoe ???? ik heb al wat gezoch (google,GoT,Grote tv-out faq) maar heb naar mijn idee niks kunnen vinden....
ow ja... Kan ik dan ook games spelen en dat dan zien op de TV.
ik heb ook wat gelezen over een "tv-tool" maar welke moet ik hebben voor mijn video kaart ??? (heb er namelijk niet zoveel verstand van)

deze adapter gebruik ik
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/FAQ/VB/adapter1.jpg

Zo heb ik het aangesloten op het scart "blokje"
Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/1.JPG

Dit geeft ie aan terwijl alles wel "goed" zit aangesloten
Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/4.JPG

hier heb ik het ook op geprobeerd aan te sluiten maar dat lukte ook niet
Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/5.JPG

Wat heb ik verkeerd gedaan??? als dit te onduidelijk is post ik nog wel wat pics of text :)

Verwijderd

Als je de pc opstart en de tv staat op 'AV', zie je dan je windows opstart scherm?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als het goed is kan je em gewoon aansluiten op die gele stekker op de onderste foto. Je moet btw wel de TV eerst aanzetten (of iig op stand-by), en op dat ( | ) power knopje klikken. Dan zou hij het gewoon moeten doen.

Je kan em ook gewoon via dat scartblok aansluiten, maar dan heb je een iets lagere kwaliteit, en moet je de TV op 'scart' (of 'video', weet niet hoe dat heet bij jouw tv) zetten.

Verwijderd

Als je het kabeltje in de laptop steekt dan moet je in de weergave-scherm van de ati-videokaart de optie van de oplichten. Dan zou je kunnen schakelen tussen of de lcd-scherm (of tft) van de laptop, of op de tv om o.a. de dvd te kunnen bekijken. Spelletjes zou ook kunnen, maar de vraag is of het goet te doen is.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 20:13
Je moet bij de instellingen van je desktop

rechtsklik op desktop => Eigenschappen => Instellingen

ook wat aanpassen, zodat de laptop weet dat hij beeld door de TV-Out moet sturen :)

daar zie ik je niets over zeggen, daar al aan gedacht?

of zoals Mad_erik zegt omschakelen tussen laptop-tft en externe display met Function + F5 (geloof ik)

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:24:
Als je de pc opstart en de tv staat op 'AV', zie je dan je windows opstart scherm?
nee

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Heb je dit al doorgelezen?: De grote tv-out FAQ

Verwijderd

1. De adapter verbinden met je video-out uitgang van je laptop.
2. Aan deze adapter een video-kabel verbinden en deze laten uitkomen aan het gele composiet kanaal van je scart convertor (waar video staat)
3. De audio kabels die al juist zitten op de tekening verbinden met de soundcard uitgang van je laptop.
4. In het programma selecteren dat je, je monitor niet wenst te gebruiken, maar je tv (Je scherm van je laptop zal wegvallen, maar wordt geprojecteerd op je tv).
5. AUX kanaal op je tv selecteren (meestal videokanaal), en SCART-convertor op OUTPUT zetten.
6. Start

Games spelen op je tv kan via bovenstaande methode maar is niet aan te raden omdat de refreshfrequentie en resolutie van je tv vele lager liggen dan van je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
ja als je goed hebt gelezen wat mijn probleem was moet je dat wel hebben gezien

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:28:

4. In het programma selecteren dat je, je monitor niet wenst te gebruiken, maar je tv (Je scherm van je laptop zal wegvallen, maar wordt geprojecteerd op je tv).

bedoel je dat ik het scherm van de laptop hier moet uit zetten?
[klik]

want dat wil namelijk niet

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:24

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Al een FUNCTIEKNOP+F5 geprobeerd terwijl alles aangesloten staat en tv op het juiste kanaal?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 09:23
Ik hier met mijn laptop ook, veel problemen gehad om die tv-out aan de gang te krijgen. Bij mij was het probleem dat als de web drivers installeerd je niet alles installeerd wat je nodig hebt... maja het was ook een sis videokaart.

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• ZGearloose
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 08:48
damn dat wou ik ook net zeggen:)

functietoets+F5

[ Voor 23% gewijzigd door ZGearloose op 25-03-2004 00:33 ]

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
probeer is inplaats van via die adapter van s-video naar composiet en dan het scart blok in, rechtstreeks vanaf je laptop s-video het scartblok in. Hiervoor heb je dus een S-video kabel nodig. Ik had dit probleem zelf ook en een s-video kabel was voor mij de oplossing.

offtopic:
FF een toevoeging nog:
TV-out is naar mijn mening een makkelijke manier om Divx enzo te kijken op je tv, je hoeft dan namelijk niks heen en weer te converteren, te branden, enzovoort. Je hebt wel wat kwaliteitsverlies maar dan is het voor mij in iedergeval waard. Voor het kijken van DVD kan je beter een super goedkope dvd speler kopen vind ik zelf. Die dingen kosten toch niks meer. Het hangt er natuurlijk vanaf hoevaak je die laptop als dvd speler wil gebruiken. Een keer een filmpje kijken gaat natuurlijk prima....

[ Voor 52% gewijzigd door Johny58 op 25-03-2004 00:43 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op 25 maart 2004 @ 00:28:
Al een FUNCTIEKNOP+F5 geprobeerd terwijl alles aangesloten staat en tv op het juiste kanaal?
Ja heb ik ook al geprobeerd

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:34

Wildfire

Joy to the world!

De recente Catalyst-drivers voor desktops hebben een functie om de TV-out te forceren, zit er geen dergelijke knop in de drivers voor de Mobility?

Oh, aan TV-Tool heb je helemaal niets. Werkt namelijk alleen maar op nVidia-kaarten...

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 25-03-2004 14:59 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht laat ik het nu is proberen via mijn eigen computer:
Geforce aeolus AOpen FX 5200 128 MB met TV-OUT

Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/6.JPG

Nu heb ik zwart beeld op mijn tv en af en toe schokt hij wat
dus toen keek ik in het grote De grote tv-out FAQ en daar stond:

Dan moet je de overlayfunctie gebruiken. Zoek bij je instellingen op 'overlay' en er gaat een wereld voor je open

Overigens : als je NetMeeting of een andere applicatie gebruikt die overlay's gebruikt, dan kan je je mediaplayer het beeld niet fullscreen weergeven op je TV omdat hiervoor de overlay gebruikt moet worden. Je doet er dus goed aan om alle applicaties die overlay's gebruiken af te sluiten en niet in de achtergrond te laten draaien.
--------------------------------------------------------------------------------------

Maar wat is nou precies een overlayfunctie :?
ow, ja en als ik al tv-tool nodig heb welke moet ik dan downloaden van de site ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

ten eerste moet de tv aan staan als je je pc boot.
ten tweede het overlay probleem heb je alleen als de film die je afspeelt alleen een zwart beeld geeft. eerst gewoon lekker laten staan.
overlay is van latere zorg.

je moet gewoon de desktop kunnen zien.
je kloont de boel, dus je ziet alles dubbel.
ook tijdens het boot moet je op de tv het bootscherm kunnen zien.
en het windows logo bij opstarten.

heb je dit niet, dan is er wat mis.
kijk in windows of de tv wel herkent wordt, forceer anders de tv, daar zit ook een optie bij bij het instellingen scherm.

als je films gaat afspelen moet je inderdaad de overlay aanzetten.
overlay aanzetten:
rechtermuisklik op monitor 2, op dat plaatje wat je dus boven hebt staan.
eigenschappen. ga naar de geforce tabblad
wacht totdat het uitschuifmenutje aan de linkerkant uit is geschoven.
en klik daar op overlay en zet overlay op automatisch

[ Voor 76% gewijzigd door job op 25-03-2004 17:30 ]

Pagina: 1