Toon posts:

[Win2000] Windows enorm traag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb mijn Windows XP vervangen door Windows 2000, schone installatie (de boel fomateren etc....)
Nu is het geval dat alles heel traag is, muziek afspelen hapert bijvoorbeeld om de 10 seconden wat, start ik ondertussen iets, dan hapert de muziek al helemaal, onder haperen versta ik dan heeel langzaam en vervormd afspelen.
ook de muis beweegt dan niet meer hoe het moet, ook heel traag.

Mijn systeem specs zijn verder:
Amd Athlon 1 GHz
512 MB RAM
Geforce FX5200 128MB
Maxtor 60 Gig HD (verdere details weet ik ff niet)
Windows 2000
Verder heb ik de laatste bios van mijn Soltek SL75-KAV

Ik heb op google gezocht en op de GOT search, maar ik kon verder niks vinden om dit op te lossen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 21:55
Heb je de apparaateigenschappen en het geheugengebruik gechecked? Verder heb je de specs van je systeem gepost en niet de eisen: een eis is alleen dat je het sneller wilt hebben ;)

Verwijderd

Topicstarter
De apparaateigenschappen heb ik gechecked en nu blijkt.. alles zit op IRQ 11, wat insteekkaarten betreft. Dit had ik eerst dus ook in XP, maar dit was verdwenen na die bios update.

Het geheugenverbruik is wel normaal.

Maar hoe ga ik dat oplossen met die IRQ's?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, IRQ probleem opgelost..... Maaaar.. nogsteeds geluidshaperingen! vooral als ik een toepassing afsluit (internet explorer bijv.) wel 5 sec dat de muziek echt hapert, sloom loopt... :(
Ook de muis vertragingen zijn er nog!

Verder zijn er geen conflicten meer: IRQ en DMA etc..

Wie kan me helpen!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 22:33 ]

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 10:34

Cis

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:28:
OK, IRQ probleem opgelost..... Maaaar.. nogsteeds geluidshaperingen! vooral als ik een toepassing afsluit (internet explorer bijv.) wel 5 sec dat de muziek echt hapert, sloom loopt... :(
Ook de muis vertragingen zijn er nog!

Verder zijn er geen conflicten meer: IRQ en DMA etc..

Wie kan me helpen!
Hoe heb je het IRQ probleem opgelost? :)

Heb je alle drivers geinstalleerd enzo? Ook vooral de chipset drivers van je mammabord.

Winamp 3 of winamp 5? Winamp 3 is erg langzaam, zoals al heel lang bekend is :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Problem: You install Windows 2000 and all or most devices are on IRQ 9 or IRQ 11.

Reason: Windows 2000 has been installed in ACPI mode and that is how it assigns its plug and play resources. Usually it's all assigned to IRQ9, sometimes IRQ11. This single IRQ is used as a gateway to 255 virtual IRQs above IRQ 15.

Solution: You can do this procedure from a Windows 2000 CD install or from boot disks, they say you can not do this from bootdisks but I have tested this and there is no issues.

Installation of Windows 2000:

1. During the first phase of Setup, at the Setup is inspecting your computer's hardware configuration screen, press the F5 key. You will be prompted with new screen shortly asking about your system type.
2. Select the Standard PC Option
3. Continue with setup to complete the installation.

nou dit dus gedaan...en kan ik dus alles in de bios instellen kwa irq's, maar ik vraag me af of ik nu ACPI weer aan kan zetten? want hij gaat nu niet meer automatisch uit.

Verder maakt het niet uit waarin het geluid wordt afgespeeld, bij een fout (din.wav) hapert de pc soms al...

Greetz..!

Verwijderd

Topicstarter
PROBLEEM OPGELOST!
Na het installeren van de windows 2000 service pack, zijn de problemen verholpen!

Greetz!
Pagina: 1