Heb een 486 dx266 met 8 mb ram. Heb een aantal mp3players geprobeerd, waaronder mpxplay, de mp3's worden niet vloeiend afgespeeld, iemand nog suggesties?
De beste oplossing is om het te downsamplen.
Verwijderd
of de pc te upgadenOp zaterdag 16 december 2000 21:08 schreef RuNnaH het volgende:
De beste oplossing is om het te downsamplen.
Verwijderd
Misschien kan je het in Linux proberen, je kan namelijk met RedHat onder de normale prompt (dus niet X) gewoon mp3 afspelen, op mijn oude pc ging dat slecht maar die van jouw is al weer iets sneller.
Grtz Mikkel
Grtz Mikkel
Ik weleens op internet gelezen, dat je zelf goedkoop een hardwarematige decoder kan bouwen voor aan de parallele poort. Dan hoeft je systeem alleen maar een paar Kb aan data per sec. te leveren. Je proc. is dan niet zo heel belangrijk. Werkt vast wel met jou systeem.
Ik weet niet meer waar ik het las. Je moet dus maar ff zoeken.
Ik weet niet meer waar ik het las. Je moet dus maar ff zoeken.
Verwijderd
Volgens mij moet je op de site van Computer Techniek kijken
(http://www.fnl.nl/ct-nl/a...stracts_index.htm#142-152)
Daar heeft ooit een hardwarematige oplossing gestaan om van je 486 een MP3 player te maken.
Ik weet alleen niet of dit precies is wat je wil.
Anders moet je upgraden naar minimaal een P100.
(http://www.fnl.nl/ct-nl/a...stracts_index.htm#142-152)
Daar heeft ooit een hardwarematige oplossing gestaan om van je 486 een MP3 player te maken.
Ik weet alleen niet of dit precies is wat je wil.
Anders moet je upgraden naar minimaal een P100.
Je test ze onder windows? Ik ben wel eens een DOS MP3-player tegengekomen. Misschien dat eea onder DOS wat sneller gaat..
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Bij mijn weten is mp3 de enige toepassing die je nooit op een 486 van de grond krijgt. Teweinig performance.
Een uitgeoptimaliseerde 486-160 (tweaker hé) bij mij thuis kon een mp3 net niet zonder haperen afdraaien, dus bij een 486-66... Ik geef je geen schijn van kans.
Een uitgeoptimaliseerde 486-160 (tweaker hé) bij mij thuis kon een mp3 net niet zonder haperen afdraaien, dus bij een 486-66... Ik geef je geen schijn van kans.
DivX draait ook niet op een 486Op zaterdag 16 december 2000 23:29 schreef ecteinascidin het volgende:
Bij mijn weten is mp3 de enige toepassing die je nooit op een 486 van de grond krijgt. Teweinig performance.
Ik geef hem wel een skans, zelfs een Palmtop kan MP3tjes draaien, en dan ook nog vloeiend (128kbps)
Ik geloof dat MS ook nog een lite player had, die bijna geen resources in beslag nam..
Misschien moet je daar even naar kijken, of anders DOS/Linux idd..
Misschien kan je met een proggie een mb bufferen ofzo????
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Jepz, gwoon cubicplayer downen, en meteen booten naar dos, evetueel nog me zown QEMM of hihem progje ofzow, en dan draaje maar, mot werke, heppik oowk op 486 @100....
I see dead pixels...
Verwijderd
heb altijd mp3's af kunnen spelen op DEZE computer. en nee, dit is geen grapje of wat dan ook
486 DX2-66
16 MB Geheugen
800 MB HD
15 inch monitor
SB awe 64
is altijd goed gegaan! Je moet gewoon bij winamp ff wat settings veranderen (Bufferen enzo), dan draaid het prima!
Heb zelfs daarnaast nog kunnen internetten enzo.
meen ik serieus!
Johny
486 DX2-66
16 MB Geheugen
800 MB HD
15 inch monitor
SB awe 64
is altijd goed gegaan! Je moet gewoon bij winamp ff wat settings veranderen (Bufferen enzo), dan draaid het prima!
Heb zelfs daarnaast nog kunnen internetten enzo.
meen ik serieus!
Johny
Verwijderd
DOSAMP of een 16 bits player voor Win3.x kan nog een uitkomst bieden...
Indien er een cdromspeler in zit, sloop die eruit en plaats hem in zo'n stand-alone mp3 speler die je als kit cdrom-loos kan bestellen bij de Conrad voor iets meer dan 300 piek...
Indien er een cdromspeler in zit, sloop die eruit en plaats hem in zo'n stand-alone mp3 speler die je als kit cdrom-loos kan bestellen bij de Conrad voor iets meer dan 300 piek...
Als je een beetje meer ram er mept. Iets van 24 ofzo is zijn voldoende, 16 waarschijnlijk ook wel, kan je met MPXPlay de MP3 in je RAM laden, dan speelt het volgens mij best wel goed. Mijn 100 mhz 486 met 32 mb ram had er in ieder geval absoluut geen probleem mee, ging echt goed
Pagina: 1