Toon posts:

Probleem met voeding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren hadden we een kleine stroomstoring hier in huis waardoor ook mijn fileserver uit is gevallen. vandaag besloot ik van me luie reet te komen en dat ding weer aan te zetten. Hij ging helaas niet aan. Zojuist heb ik geconcludeerd dat als ik me HDD's van de voeding afhaal hij wel normaal aangaat. ook met een CD rom speler gaat ie gewoon aan. die CD rom speler hing voorheen niet aan de fileserver.
Ik heb die HDD's al op elke molex connector proberen aan te sluiten. maar zodra ik de computer aanzet gaat die meteen weer uit. (alsof die HDD's kortsluiten ofzo :S)
Is dit een probleem met me voeding of zijn mijn HDD's fried dankzij die !@#$ stroomstoring?

P.S. ik weet niet of dit topic hier juist is, zo niet dan mogen jullie em moven :)

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Ik begrijp dat je meerdere HDD's hebt, probeer eens te achterhalen welke HDD de storing veroorzaakt. Het kan ook zijn dat je voeding kapot is gegaan en niet meer voldoende vermogen levert om je systeem te kunnen opstarten (HDD's gebruiken zeer veel stroom bij het opspinnen, misschien dat het met 1 HDD nog gaat maar 2 net te veel is). Ik gok er op dat je voeding kapot is, misschien door een spanningspiek vlak voor de stroomstoring.

Too many people, making too many problems

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook al geprobeert om er slechts 1 HDD tegelijk aan te hangen, zelfde resultaat. maar toch bedankt voor de tip! Ik heb nu toch nog een beetje hoop gekregen dat die HDD's nog werken, zal ze vanmiddag eens in een andere bak hangen om te checken.