Toon posts:

5v printserver met 4.5 v voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude HP printserver (J2382B) zonder voeding kunnen bemachtigen. Het servertje heeft een +5V DC / 1.0 Amp voeding nodig. Nu heb ik thuis een 350 mA multi-adapter, die ik op 4,5 kan inschakelen. Gaat dit problemen opleveren? Weet iemand hoe ik de adapter moet polen? Buitenste busje + of -?

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:35

_Ernst_

Mark It Zero!

Dat gaat niet lukken omdat zowel de spanning als de stroom die de adapter kan leveren lager is dan die printserver nodig heeft.
Een 5 volt apparaat op 4,5 V zou nog wel kunnen soms, maar omdat hij 1 A vraagt en die adapter maar 350mA kan leveren gaat dat voor problemen zorgen.

Gewoon een andere adapter kopen of er zelf een bouwen.

Last.fm

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:05:
Ik heb een oude HP printserver (J2382B) zonder voeding kunnen bemachtigen. Het servertje heeft een +5V DC / 1.0 Amp voeding nodig. Nu heb ik thuis een 350 mA multi-adapter, die ik op 4,5 kan inschakelen. Gaat dit problemen opleveren? Weet iemand hoe ik de adapter moet polen? Buitenste busje + of -?
Je kan het beste zoeken naar een adapter van HP zelf, voor het apparaat, dit omdat die multi-adapters vaak wisselspanning zijn en dus een effect kunnen hebben (kan hem ff niet beschrijven, en weet de benaming ook niet), op apparaten die gelijk stroom vragen, discmans bijvoorbeeld, die kunnen ook niet goed tegen die multi-adapters...

Plus dat het zowiezo niet zal lukken, omdat de adapter te weinig stroom geeft 350mA ipv 1A

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 24-03-2004 19:19 ]