Eind december heb ik een pc gebouwd.
MSI K7N2-L met 1na nieuwste bios)
XP 2600+ Barton & Aero7+
2X 256 DDR400 A-data Cl-2.5
Dit had ik in een kast gebouwd met std 300W voeding (sweex
)
Oude onderdelen nog gebruikt:
- 20.4 Gig Seagate 7200
- DVD-speler
- Cd-brander
- GF4 ti4200
Hij draaide perfect met Windows Xp erop..
Toen ik een paar weken daarna een Maxtor 80 gig 7200 8mb cache kocht en windows erop wilde zetten, kreeg ik echter elke keer error loading os (engelse MBR)/Fout bij het laten besturingssysteem (NL).
Na heel veel proberen heb ik hem terug gebracht en me geld terug gekregen..
Vervolgens een Q-tec 550W gekocht.
Hiermee kon ik mijn systeem namelijker stabieler krijgen.
Mijn XP2600+ loopt vanaf dit moment (op std Vcore!) op 200X11.5 = 2300 mhz
Mijn A-data geheugen liep synchroom op DDR400 2.5-3-3-11 (Std volt)
Dit heb ik MEERDER malen getest..
Memtest-86 8uur laten draaien zonder fouten.
Prime95 24 uur X2 laten draaien stabiel.
Etcetc
Idle 39 graden
Stressed max 53 graden.
Niks aan het hadje verder dus, behalve een beperkte HDDruimte.
Nu zat mijn schijf al een aantal weken vol, en werd mijn systeem merkbaar slomer, dus had defragmentatie van windows aangezet.
Echter gaf deze aan een aantal bestanden niet te kunnen defragmenteren, en besloot ik de trail versie van diskkeeper te gebruiken.
Deze zonder problemen geinstalleerd en gerund --> problemen opgelost.
Ik had geen zin om het geld voor de full versie te betalen, dus gedeinstalleerd via het sofware lijstje.
Vervolgens heb ik mijn videokaart overgeclocked (naar waarden die ik al VELE malen had getest) omdat ik een 3dmark test wilde uitvoeren.
Mijn pc even uitgezet, en weer aan (dan scoort 3dmark hoger)
Krijg ik ineens in beeld:
NTLDR is missing, press CTRL-ALT-DELETE to restart.
Op dit probleem heb ik heel google afgezocht, en natuurlijk De GOT.
ALLE mogelijke oplossingen heb ik uitgeprobeerd.
Op een bepaald moment ben ik zover gekomen dat missing files van de Win XP cdrom te kopieren naar de schijf.
Toen ik echter de pc opnieuw opstartte kreeg ik een dossmilie te zien?
Deze was rood met groen. Ook zag ik nog 2 andere vage vormpjes.
Gelijk mijn pc uitgezet en van de router gehaald.
Dit zal dus wel een virus zijn d8 ik.
Er staan alleen belangrijke files op deze schijf, en formateren is geen mogelijkheid.
De virusscanner kreeg er echter geen virus uit, en of het een virus is of niet heb ik nog geen antwoord op. (In de library van virussen kwam ik wel een aantal virussen met mijn symptonen tegen, maar deze waren behoorlijk oud, en dan zou mijn virusscanner Mcafee hem er wel uit hebben gehaald)
Dus heb ik besloten om een andere harddisk te kopen (ditmaal een WesternDigital 120Gig 8 mb cache, om te voorkomen dat het een confict zou kunnen worden tussen maxtor en mijn mobo)
Zodra ik deze perfect geinstalleerd zou hebben (incl uptodate virusscanner) wilde ik mijn oude schijf erbij hangen, en de bestanden overzetten.
Deze in mijn pc geinstalleerd, en de jumpers 1000% zeker goed gezet. Ook de kabel vernieuwd voor de zekerheid.
De windows setup startte. Echter kreeg ik weer hetzelfde probleem als met de maxtor.
Na de 1e restart kreeg ik in beeld:
Fout bij laden besturingssysteem.
Nu heb ik daarop het volgende al geprobeerd:
*ALLE mogelijk jumper installingen.
*default bios instellingen (dus NON Oc')
* Andere Cd van Winxp
* Nogmaals gememtest-86 --> 0 fouten
Tot nu toe helpt niks.
Ik ben direct van plan om nogmaals Xp trachten te installeren, op een aangemaakte partitie van 5 gig.
Als dit niet lukt zal ik Windows ME proberen te installeren.
Misschien kan ik de dvdspeler loskoppelen, en de installatie proberen met een ander cd-station? (De HDD zit op primaire master, de CD op secundaire master)
Iemand iedeeen?
Mod --> Kun jij eventueel beter passende titel bedenken?
Ben echt te einde raad, mijn pc is hard nodig, en zo kan ik niks meer
Me = wanhopig
MSI K7N2-L met 1na nieuwste bios)
XP 2600+ Barton & Aero7+
2X 256 DDR400 A-data Cl-2.5
Dit had ik in een kast gebouwd met std 300W voeding (sweex
Oude onderdelen nog gebruikt:
- 20.4 Gig Seagate 7200
- DVD-speler
- Cd-brander
- GF4 ti4200
Hij draaide perfect met Windows Xp erop..
Toen ik een paar weken daarna een Maxtor 80 gig 7200 8mb cache kocht en windows erop wilde zetten, kreeg ik echter elke keer error loading os (engelse MBR)/Fout bij het laten besturingssysteem (NL).
Na heel veel proberen heb ik hem terug gebracht en me geld terug gekregen..
Vervolgens een Q-tec 550W gekocht.
Hiermee kon ik mijn systeem namelijker stabieler krijgen.
Mijn XP2600+ loopt vanaf dit moment (op std Vcore!) op 200X11.5 = 2300 mhz
Mijn A-data geheugen liep synchroom op DDR400 2.5-3-3-11 (Std volt)
Dit heb ik MEERDER malen getest..
Memtest-86 8uur laten draaien zonder fouten.
Prime95 24 uur X2 laten draaien stabiel.
Etcetc
Idle 39 graden
Stressed max 53 graden.
Niks aan het hadje verder dus, behalve een beperkte HDDruimte.
Nu zat mijn schijf al een aantal weken vol, en werd mijn systeem merkbaar slomer, dus had defragmentatie van windows aangezet.
Echter gaf deze aan een aantal bestanden niet te kunnen defragmenteren, en besloot ik de trail versie van diskkeeper te gebruiken.
Deze zonder problemen geinstalleerd en gerund --> problemen opgelost.
Ik had geen zin om het geld voor de full versie te betalen, dus gedeinstalleerd via het sofware lijstje.
Vervolgens heb ik mijn videokaart overgeclocked (naar waarden die ik al VELE malen had getest) omdat ik een 3dmark test wilde uitvoeren.
Mijn pc even uitgezet, en weer aan (dan scoort 3dmark hoger)
Krijg ik ineens in beeld:
NTLDR is missing, press CTRL-ALT-DELETE to restart.
Op dit probleem heb ik heel google afgezocht, en natuurlijk De GOT.
ALLE mogelijke oplossingen heb ik uitgeprobeerd.
Op een bepaald moment ben ik zover gekomen dat missing files van de Win XP cdrom te kopieren naar de schijf.
Toen ik echter de pc opnieuw opstartte kreeg ik een dossmilie te zien?
Deze was rood met groen. Ook zag ik nog 2 andere vage vormpjes.
Gelijk mijn pc uitgezet en van de router gehaald.
Dit zal dus wel een virus zijn d8 ik.
Er staan alleen belangrijke files op deze schijf, en formateren is geen mogelijkheid.
De virusscanner kreeg er echter geen virus uit, en of het een virus is of niet heb ik nog geen antwoord op. (In de library van virussen kwam ik wel een aantal virussen met mijn symptonen tegen, maar deze waren behoorlijk oud, en dan zou mijn virusscanner Mcafee hem er wel uit hebben gehaald)
Dus heb ik besloten om een andere harddisk te kopen (ditmaal een WesternDigital 120Gig 8 mb cache, om te voorkomen dat het een confict zou kunnen worden tussen maxtor en mijn mobo)
Zodra ik deze perfect geinstalleerd zou hebben (incl uptodate virusscanner) wilde ik mijn oude schijf erbij hangen, en de bestanden overzetten.
Deze in mijn pc geinstalleerd, en de jumpers 1000% zeker goed gezet. Ook de kabel vernieuwd voor de zekerheid.
De windows setup startte. Echter kreeg ik weer hetzelfde probleem als met de maxtor.
Na de 1e restart kreeg ik in beeld:
Fout bij laden besturingssysteem.
Nu heb ik daarop het volgende al geprobeerd:
*ALLE mogelijk jumper installingen.
*default bios instellingen (dus NON Oc')
* Andere Cd van Winxp
* Nogmaals gememtest-86 --> 0 fouten
Tot nu toe helpt niks.
Ik ben direct van plan om nogmaals Xp trachten te installeren, op een aangemaakte partitie van 5 gig.
Als dit niet lukt zal ik Windows ME proberen te installeren.
Misschien kan ik de dvdspeler loskoppelen, en de installatie proberen met een ander cd-station? (De HDD zit op primaire master, de CD op secundaire master)
Iemand iedeeen?
Mod --> Kun jij eventueel beter passende titel bedenken?
Ben echt te einde raad, mijn pc is hard nodig, en zo kan ik niks meer
Me = wanhopig