Toon posts:

Installatie met nieuwe HDD niet mogelijk..

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eind december heb ik een pc gebouwd.
MSI K7N2-L met 1na nieuwste bios)
XP 2600+ Barton & Aero7+
2X 256 DDR400 A-data Cl-2.5

Dit had ik in een kast gebouwd met std 300W voeding (sweex :X)
Oude onderdelen nog gebruikt:
- 20.4 Gig Seagate 7200
- DVD-speler
- Cd-brander
- GF4 ti4200

Hij draaide perfect met Windows Xp erop..
Toen ik een paar weken daarna een Maxtor 80 gig 7200 8mb cache kocht en windows erop wilde zetten, kreeg ik echter elke keer error loading os (engelse MBR)/Fout bij het laten besturingssysteem (NL).

Na heel veel proberen heb ik hem terug gebracht en me geld terug gekregen..

Vervolgens een Q-tec 550W gekocht.

Hiermee kon ik mijn systeem namelijker stabieler krijgen.

Mijn XP2600+ loopt vanaf dit moment (op std Vcore!) op 200X11.5 = 2300 mhz
Mijn A-data geheugen liep synchroom op DDR400 2.5-3-3-11 (Std volt)

Dit heb ik MEERDER malen getest..
Memtest-86 8uur laten draaien zonder fouten.
Prime95 24 uur X2 laten draaien stabiel.
Etcetc

Idle 39 graden
Stressed max 53 graden.

Niks aan het hadje verder dus, behalve een beperkte HDDruimte.

Nu zat mijn schijf al een aantal weken vol, en werd mijn systeem merkbaar slomer, dus had defragmentatie van windows aangezet.
Echter gaf deze aan een aantal bestanden niet te kunnen defragmenteren, en besloot ik de trail versie van diskkeeper te gebruiken.
Deze zonder problemen geinstalleerd en gerund --> problemen opgelost.
Ik had geen zin om het geld voor de full versie te betalen, dus gedeinstalleerd via het sofware lijstje.

Vervolgens heb ik mijn videokaart overgeclocked (naar waarden die ik al VELE malen had getest) omdat ik een 3dmark test wilde uitvoeren.

Mijn pc even uitgezet, en weer aan (dan scoort 3dmark hoger)

Krijg ik ineens in beeld:

NTLDR is missing, press CTRL-ALT-DELETE to restart.

Op dit probleem heb ik heel google afgezocht, en natuurlijk De GOT.
ALLE mogelijke oplossingen heb ik uitgeprobeerd.

Op een bepaald moment ben ik zover gekomen dat missing files van de Win XP cdrom te kopieren naar de schijf.
Toen ik echter de pc opnieuw opstartte kreeg ik een dossmilie te zien?
Deze was rood met groen. Ook zag ik nog 2 andere vage vormpjes.
Gelijk mijn pc uitgezet en van de router gehaald.

Dit zal dus wel een virus zijn d8 ik.
Er staan alleen belangrijke files op deze schijf, en formateren is geen mogelijkheid.
De virusscanner kreeg er echter geen virus uit, en of het een virus is of niet heb ik nog geen antwoord op. (In de library van virussen kwam ik wel een aantal virussen met mijn symptonen tegen, maar deze waren behoorlijk oud, en dan zou mijn virusscanner Mcafee hem er wel uit hebben gehaald)

Dus heb ik besloten om een andere harddisk te kopen (ditmaal een WesternDigital 120Gig 8 mb cache, om te voorkomen dat het een confict zou kunnen worden tussen maxtor en mijn mobo)

Zodra ik deze perfect geinstalleerd zou hebben (incl uptodate virusscanner) wilde ik mijn oude schijf erbij hangen, en de bestanden overzetten.

Deze in mijn pc geinstalleerd, en de jumpers 1000% zeker goed gezet. Ook de kabel vernieuwd voor de zekerheid.

De windows setup startte. Echter kreeg ik weer hetzelfde probleem als met de maxtor.
Na de 1e restart kreeg ik in beeld:
Fout bij laden besturingssysteem.

Nu heb ik daarop het volgende al geprobeerd:
*ALLE mogelijk jumper installingen.
*default bios instellingen (dus NON Oc')
* Andere Cd van Winxp
* Nogmaals gememtest-86 --> 0 fouten

Tot nu toe helpt niks.

Ik ben direct van plan om nogmaals Xp trachten te installeren, op een aangemaakte partitie van 5 gig.
Als dit niet lukt zal ik Windows ME proberen te installeren.
Misschien kan ik de dvdspeler loskoppelen, en de installatie proberen met een ander cd-station? (De HDD zit op primaire master, de CD op secundaire master)

Iemand iedeeen?

Mod --> Kun jij eventueel beter passende titel bedenken?

Ben echt te einde raad, mijn pc is hard nodig, en zo kan ik niks meer :S

Me = wanhopig :'(

Verwijderd

Jumper van je Maxtor goed staan ?

Er zijn Maxtor series met instellingen van:
1. Master
2. Master with Slave
3. Slave

Weet uit ervaring van 2 HD's op 1 cable en Maxtor staat op Master dat er vreemde dingen gebeuren.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:07:
Weet uit ervaring van 2 HD's op 1 cable en Maxtor staat op Master dat er vreemde dingen gebeuren.
Heb hier 2x 80GB Maxtor op 1 kabel en er gebeurt niks vreemds, dus dat zal wel meevallen :)

Lijkt in eerste instantie op een te ver overgeclocked systeem, zet'm eerst eens een flink eind terug, probeer het toch maar even met ander geheugen en opnieuw een schone windows instal op de 120GB schijf met die oude Seagate niet aangesloten :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
MIjn systeem heeft toch ruim 3 maanden PERFECT gewerkt, en alle testprogramma's stabiel..
Nu loopt hij tijdens de install helemaal std.
Maxtor heb ik niet meer, de westerndigital 120 nog wel.
1 geheugenchip eruit helpt ook niet

Met de installatie van Win Xp heb ik nu een keer voor Fat32 gekozen.
Dan zegt hij bij de restart:
Besturingssysteem ontbreekt.

De Win ME install geeft aan dat hij een partitie moet formateren voor de install.
Als hij echter op 99% vd format zit geeft hij aan dat hij de vaste schijf niet kan formateren.

• FragFrog
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:29:
MIjn systeem heeft toch ruim 3 maanden PERFECT gewerkt, en alle testprogramma's stabiel..
Nu loopt hij tijdens de install helemaal std.
Maxtor heb ik niet meer, de westerndigital 120 nog wel.
1 geheugenchip eruit helpt ook niet

Met de installatie van Win Xp heb ik nu een keer voor Fat32 gekozen.
Dan zegt hij bij de restart:
Besturingssysteem ontbreekt.

De Win ME install geeft aan dat hij een partitie moet formateren voor de install.
Als hij echter op 99% vd format zit geeft hij aan dat hij de vaste schijf niet kan formateren.
Een systeem kan 3 maanden perfect werken en vervolgens weigeren te booten op normale snelheid, raar maar waar. Probeer een stevige underclock, wellicht loopt er een onderdeel net wat te hard voor z'n smaak. Als je er aan kan komen is wat ander geheugen ook nooit verkeerd.

Zowiezo zul je altijd een HD volledig moeten formateren, ook met windows XP, wat gebeurt er als je die WD als NTFS formateert? (niet quick format!) En uiteraard met een niet te grote partitie, zelf raad ik 2GB aan voor een windows install partitie, die je verder ook niet meer gebruikt, op die manier kun je snel zonder dataverlies een nieuwe windowsinstall uitvoeren :)

Last but not least: controleer je kabels, schaf desnoods een nieuwe aan, heb het zelf ook eens meegemaakt dat een half verotte IDE kabel voor onverklaarbare problemen zorgde.

Verwijderd

Topicstarter
Een systeem kan 3 maanden perfect werken en vervolgens weigeren te booten op normale snelheid, raar maar waar. Probeer een stevige underclock, wellicht loopt er een onderdeel net wat te hard voor z'n smaak. Als je er aan kan komen is wat ander geheugen ook nooit verkeerd..
Dit kan ik vrijwel uitsluiten, want toen ik die melding kreeg met mijn Maxtor 2,5 maand geleden heb ik mijn oude 20.4 er opnieuw ingehangen. Vanaf dat moment deed mijn pc het weer perfect. (Dat die install vervolgens gaar werd kwam door virus). Als mijn oude er weer in hing was hij ook weer prime, memtest,3dmark etc stabiel
Het probleem van de install is dus ALLEEN geweest met de nieuwe grotere schijven.
Zowiezo zul je altijd een HD volledig moeten formateren, ook met windows XP, wat gebeurt er als je die WD als NTFS formateert? (niet quick format!) En uiteraard met een niet te grote partitie, zelf raad ik 2GB aan voor een windows install partitie, die je verder ook niet meer gebruikt, op die manier kun je snel zonder dataverlies een nieuwe windowsinstall uitvoeren :).
Ik heb met windowsXP install steeds alle partities weggegooid, en een nieuwe aangemaakt (van 5 gig) NTSF (Full format, geen quick!)

Mijn oude schijf (20.4) bestaat btw uit 2 partities, 1X5, 1X15. De 5 gig staat windows op. Alleen mijn favorieten, bureaubald en programfiles zijn ZEER belangrijk (Bepaalde cdkeys ben ik kwijt, en ik weet uit ervaring dat die programmas gewoon weer draaien als je bepaalde oude bestanden toevoegd)
Last but not least: controleer je kabels, schaf desnoods een nieuwe aan, heb het zelf ook eens meegemaakt dat een half verotte IDE kabel voor onverklaarbare problemen zorgde.
Kabel van hd naar IDE1 = NIEUW!
Heb em al keer vervangen door andere nieuwe kabel, zelfde resultaat.
(Btw, bij mij geeft hij em aan als IDE0? en de HDD als HDD0?)

Edit: Me pc loopt trouwens NIET VAST!!! KAN er ALLES mee! Alleen na de restart vd windows install geeft hij aan:
Fout bij het laten besturingssysteem.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 19:45 ]

Verwijderd

fdisk/mbr al geprobeerd ?
(wel in DOS)

Over het "NTLDR is missing"
Dit http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm al gelezen ?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]fdisk/mbr al geprobeerd ?
(wel in DOS)
[/qoute]

Ja, daardoor veranderde de message van ENG --> error loading os naar NL --> Fout bij het laden besturing systeem
Over het "NTLDR is missing"
Dit http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm al gelezen ?
Ja, die faq heb ik doorgewerkt.
Toen ik nadat dit was gelukt de pc restartte, kreeg ik die vage smilie in beeld :X

Het enige wat ik nog KAN doen is de oude 20.4 schijf tijdelijk in andere pc hangen om bestanden te redden.

Dan terughangen en Xp installeren.
Als dit lukt moet ik toch een probleem zijn met grotere/snellere hdd en mijn configuratie? :X

Edit:
Is het btw mogelijk om mijn hdd in de Secondary master te hangen, en me dvd in de primaire?
Misschien geeft de primaire master bij AtA100 problemen? (Me oude was Ultra Ata66)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 20:00 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

[quote]Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:57:
fdisk/mbr al geprobeerd ?
(wel in DOS)
[/qoute]
Ja, die faq heb ik doorgewerkt.
Toen ik nadat dit was gelukt de pc restartte, kreeg ik die vage smilie in beeld :X
Vage smilies zijn voor zover mijn kennis reikt geen onderdeel van Windows en zouden dus niet in beeld moeten komen na een reboot. Hooguit op het gelaat van de persoon die de reboot uitvoert.

Wel eens aan het idee VIRUS gedacht?

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 24-03-2004 20:01 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
LoL lees? :P
Dat is idd mijn idee.
DAAROM heb ik die nieuwe schijf gekocht.
Om hierop te kunnen instaleren, en mijn belangrijke bestanden van de oude af te halen en dan te formateren (+mbr vernieuwen) --> wss is het een mbr virus

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:03:
LoL lees? :P
Dat is idd mijn idee.
DAAROM heb ik die nieuwe schijf gekocht.
Om hierop te kunnen instaleren, en mijn belangrijke bestanden van de oude af te halen en dan te formateren (+mbr vernieuwen) --> wss is het een mbr virus
Het was een te lange topicstart met teveel aaninformatie die er niet toe doet denk ik. :)

Denk dat een move >BV beter is. Het is nl. geen hardware maar een virusprobleem.

ARME AOW’er

Verwijderd

He hallo,

probeer eens een bios update,

heb hetzelfde gehad met en packard bell computer. met de originele schijf erin werkt perfect. zodra er een 80 gig in ging zegt winxp dat ie files mist, elke keer een andre. maar goed

dus ik een bios update van het mobo, en tada... hij start meteen goed op.

veel succes 8)7

Verwijderd

Topicstarter
GuardianAngel schreef op 24 maart 2004 @ 20:07:
[...]

Het was een te lange topicstart met teveel aaninformatie die er niet toe doet denk ik. :)

Denk dat een move >BV beter is. Het is nl. geen hardware maar een virusprobleem.
Hmmz Topicstart was idd vrijveel zinloos verhaal, maar wilde et even kwijt uit frustratie ;)

Het probleem met de oude schijf is idd een virus probleem. Daarover vraag ik ook niks.

Mijn vraag gaat over het installeren van windows op de grotere nieuwere schijf.

Bios kan ik wel flashen, echter is Update Description Alleen -->Support Nvidia System Utility.....
Heeft flashen dan wel zin?

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een winnaar...of niet :X
Op mijn oude 20 gig installeerd windows zich zonder problemen.

Mijn pc kan dus blijkbaar NIET met grote schijven/snellere schijven om :X:X

• FragFrog
Wat volstrekt absurd is, gezien het feit dat er een nVIDIA® nForce2 SPP Chipset op je moederboard hangt. Z'n grote broer ondersteunt zelfs SATA en RAID, dit beestje hoort zeker alles tot 160GB standaart aan te kunnen, zoals ook te lezen valt in de compatability list. Probeer anders toch maar eens een nieuwe bios, you never know :)

offtopic:
Hmmz, kan de policy niet aangepast worden zodat iedereen ook even een linkje met wat specs van mamaplank moet plaatsen? Topicstart van 2 pagina's maar de belangrijkste gegevens moet ik zelf opzoeken.. :+

[ Voor 21% gewijzigd door FragFrog op 25-03-2004 03:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jah inderdaad.
En daarnaast is door mijn chipset op mijn mobo de PCI frequentie gelocked :)
Dus me schijven kunnen niet raar doen door een te hoge snelheid van PCI bus..

Overigens is mijn systeem nu met een schone install (op nieuwe geformateerde partitie) alweer aan aantal uren prime95 en burnk7 stabiel.
3dmark werkt, heb zelfde score als eerst (Die ook goed is voor mijn systeem)
Alles werkt weer.

Heb em vanacht uitgezet, ga em zo ff aanzetten om te kijken wat hij doet.

Als slaves werken de schijven perfect, kan de vollle ruimte benutten :X

Gvd dus kan die schijven niet als master instellen.

Dit schijfje van 20 gig is 1 vd eerste 7200 schijven, met min cache..

Zippen duurt zooo lang met die klote ding :X
Heb geen zin om een dure schijf van 120gig met 8mb cache daaraan als slave te hangen :X

Edit: Mijn excuses voor de startpost, neem met mijn stomme hoofd altijd aan dat iedereen weet dat mijn mobo Nforce2 is...en dus grotere hdd ondersteunt :X

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 10:59 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

...
...
...
Heb je er wel aan gedacht op de eerste partitie op de schijf ACTIVE te maken ? Dat scheelt nl. nogal en is volgens mij DE oplossing van dit probleem...
...
...
...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
all_by_myself schreef op 25 maart 2004 @ 12:05:
...
...
...
Heb je er wel aan gedacht op de eerste partitie op de schijf ACTIVE te maken ? Dat scheelt nl. nogal en is volgens mij DE oplossing van dit probleem...
...
...
...
Heb ik reeds meedere malen geprobeerd.
(Doet windows Xp install ook automatisch als je een partitie selecteerd/aanmaakt met de setup)

Mijn enige mogelijke laatste oplossing is dat mijn pc niet met 8 mb cache om kan gaan? :X

Hmmz, heb die ruimte echt nodig voor videobewerking, en de snelheid ook (die oude 20 gig = traaag :S)
Als slave eraan hangen is dus geen optie.

Heb gvd de K7N2-L, dus geen sata :X
Anders had ik wel een sata schijf gekocht :(

Heb ook al geprobeerd dmv image van de schijf (norton ghost, en maxtorprog om schijven extact te kopieren)

Na de image oude schijf losgekoppeld, en de nieuw als master stand alone ingesteld --> Zelfde fout :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 12:54 ]

Verwijderd

Jouw pc kan gewoon met 8mb cache omgaan lijkt me. Je hebt niet zo'n oud kreng als ik had en die van mij pakte een 8 mb cache schijf perfect . Misschien een low level format.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 13:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 13:08:
Misschien een low level format.
Geprobeerd --> helaas geen oplossing.

Bios dan maar flashen? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Als slave toch maar tijdelijk eraan gehangen --> Alles doet het perfect :X

Hmmz, als ik mijn software op de oude schijuf installeer en de tijdelijke wisselbestanden bij videobewerking etc opsla op de andere schijf..
Heb ik dan toch het voordeel van de snelheid (&xtra cache)?

Als ik de oude gebruik voor alleen Windows, Download temp, en programfiles...zal ik dan toch snelheid winnen als ik vb iets unzipp/ foto/video bewerk op de andere schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Goed, nu een aantal maanden later nogsteeds het probleem.
Me pc heeft de afgelopen tijd SUPER stabiel gelopen op 11.5X200.... (lees meer als 6 uur per dag DVD-rippen, Gamen etc etc) met de 20 gig schijf.
Echter heb ik nu ruimte gebrek kwa windows :P

Nu wil ik zowieso windowsXP opnieuw installeren, en nu EINDELIJK op de 120 gig

Heb toen alles al geprobeerd, op 2 dingen na:
- Schijf formateren in andere pc.
- Bios flash.

Het 1e zou ik zonder probs kunnen doen...heb ik toen gelaten omdat ik er stront ziek van was, en de 20 gig toen tijdelijk heb gebruikt als master (120 --> slave)

Het 2e heb ik niet gedaan omdat ik de nieuwste bios er al op had staan.
Nu is er echter een nieuwe bios uit.

Ik heb alleen een donkerbruin vermoeden dat als ik flash, mijn pc niet meer stabiel wil lopen op 11.5X200 & DDR400...

Is deze angst gegrond, of onzin?

Kan ik zonder risico flashen zonder dat mijn OC' 8eruit gaat? (Moet me flashe natuurlijk wel gelukt zijn ;))

Heb nu nl. ff tijd voor me pc...En aangezien hij ook stiller moet worden zou die 20 gig eruit al heel wat helpen..(+ kan er 20 euri voor vangen van me pa :P)

Krijg btw ook Antec Sonata... :Y)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb alleen een donkerbruin vermoeden dat als ik flash, mijn pc niet meer stabiel wil lopen op 11.5X200 & DDR400...
Probeer het :? Als de OC niet meer stabiel is, dan flash je toch terug :Y)

[ Voor 46% gewijzigd door BalusC op 07-07-2004 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mja opzich wel waar, maar vraag me af of hij dan na de terugflash niet ook minder OC'....
heb ik mijn electronicaleven nl wel vaker vage dingen meegemaakt :(

Verwijderd

Topicstarter
Whaaaa, flash gelukt :D

Hij draait op me 20gig schijf nu weer stabiel op 11.5X200 + DDR400 @ std voltages :P

Ga strx ff testen of hij nu wel werkt met die 120 gig schijf @ winxp install ;)

Heb alleen et gevoel dat me temps een paar graden hoger liggen....opzich is et niet erg, maar stressed @ warme zomerdag werd hij eerst 60 graden, met uitschieters naar 63/64 @ MBprobe...
Me shutdown temp staat op 65....
Dus als hij nu hoger wordt gegevens, slaat me pc uit ;)

Hmmz nog maar paar daagjes, en ben daar ook vanaf...
Dan Antec Sonata met 2X120mm fans...

Dan alleen nog CPUkoeler opnieuw installeren/andere halen...heb nu een Aero 7+

Verwijderd

Topicstarter
Kick......

*knip*

[hier stond wat gescheld]

Weer de melding:
Fout tijdens het laden van besturingssyteem...

Nu kan ik alleeen de schijf nog proberen te formateren in een andere pc, maar daarmee los ik indirect het probleem niet op.
Als ik strax mss een andere schijf wil installeren, heb ik weer hetzelfde probleem..

en dan ga ik er al vanuit DAT het werkt :S

Als slave werkt hij btw 100% naar behoren, maar blijf et zonde vinden van de snelheid vd schijf (7200, 8mb etc) + steeds irritante windowsschijfgebrek :S

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 09-07-2004 12:59 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier op GoT hebben we ook fatsoensnormen hoor ;) Schelden, oké, maar niet in het openbaar.

• Vorkie
  • Niet online
Ik heb helemaal nog niet gezien dat je hem teruggeklokt hebt, probeer dan gewoon eens, wie niet waagt wie nie wint zeg maar....

Verwijderd

Topicstarter
Allang geprobeerd ;)

Zelfs ondergeklokt :)

Waar een vriend van me mee aankwam,
was de 120 gig schij in zijn 1tje eraan te hangen als slave.
Aangezien de schijf als slave in Windows wel perfect werkt (als de 20 gig master is),
Zou ik het ook moeten gaan als de schijf er los aan te hangen als slave..en daaar dan XP op te zz...boot hij dan wel van de losse slave als ik de partitie active zet? :P

Ga ik zo wel proberen :)

Verwijderd

Gebruik Powermax....of maxblast hoe dat nu heet.

Daarmee kun je simpelweg diagnose laten draaien.

Installeer het voordat je de HDD gebruikt.

Flash je bios naar de nieuwste release.

Zelf had ik ook problemen, P4 presscot.

En ook ntldr's etc. (en heb Asus P4c800 deluxe).

Zegt XP ineens dat mijn MEM brak is....(Online Crash Analyse adviseer Microsoft Memtest....nou dan kun je lachen met dat prg);

Bios geupdate etc....nix.

Even mijn memory timings op manual gezet, ipv auto detect, en nu gaat het allemaal goed, gaat ie in 1x goed aan, draait alles.

Voor heen deed het het ook wel, maar af en toe problemen.

Nu stabiel, en DVD rippen in 30 minuten...hehe (+ transcoden/to divx etc)

EINDELIJK wel te verstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan :)

Heb al gedaan:
- geheugen @ memtest86 24H zonder fouten (DDR400, 2.5-3-3-11)
- prime95 48H @ 20 gig schijf
- Hdd door verschillende merken vervangen
- Diagnostics over Hdd
- Ghosten (image)
- Partitionmagic
- Mbr Fixen
- Fat32/NTFS alle mogelijkheden
- tig andere kabels
- 3 verschillende XP cd's
- Bios geflashed naar nieuwste
- Voeding vervangen
- Clean start (dus alleen hdd, cdrom, geheugen
- Zonder dualchannel
- Processor onderclocked tot 11.5X133
- Secondaire + Primaire Master (let op! ALS ALLEEN SLAVE DUS NOG NIET!!)
- Lowlevel format
- WindowsME/98se => Ongeveer zelfde fout
- PCI videokaartje ipv mijn ti4200

Als slave => Perfect (kan em dus gewoon gebruiken als 2e hdd)
Als master => Fout tijdens het laden besturingssysteem

Edit: Wss nog een hele hoop vergeten te vermelden wat ik wel al gedaan heb :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2004 14:24 ]

Pagina: 1