Toon posts:

FTP-Server Maken Voor Vrienden

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt wil ik van mijn computer een server maken. Ik bedoel dan dat mijn vrienden in kunnen loggen op mijn Pc, in bepaalde mappen, en dan die spullen kunnen downloaden.

Ik duid hier op Word bestanden of filmpjes die we samen hebben gemaakt. Ook schoolwerk etc. Eigenlijk gewoon alles wat in deze map staat.

Ik heb in de search gekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Dat waren meer vragen over wat de beste programma's zijn om te FTP-en of te FXP-en. Ik heb overigens de volgende term gebruikt "ftp server maken met flashfxp". Voor het geval dat ik niet gelooft wordt B)

Tevens heb ik google gebruikt en kwam ik op een deze site uit. Hier wordt het allemaal wel duidelijk uitgelegd, maar ik weet niet of dit een gedateerde site is of juist niet.

Het liefst zou ik FlashFXP v2.1 [Build 924] gebruiken, omdat ik deze ook gebruik bij het downloaden. Maar ik weet helaas niet hoe dat moet en welke functies deze bevat.

Ik wil iig de volgende functies:
*Uitzetten van de Map wanneer ik wil.
*Dat ze kunnen Resumen.
*Dat ze niets eraf kunnen gooien, naam veranderen of iets dergelijks.
*Dat ze in moeten loggen met Username en Password.

Het komt dus eigenlijk neer op 1) inloggen 2) zoeken 3) downloaden

Ik wil het gewoon heel simpel houden.

:? Weet iemand met welk programma dit mogelijk is? (Het liefst FlashFXP) en hoe?

edit:
Bij Voorbaat Dank

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Serv-U? :)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

bulletproof ftp? :)

39

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:20
Flashfxp is een download client, je hebt ene programma nodig die server is zoals bulletproof ftp.

Als je het geinstalled heb is het relatief simpel te snappen. Heb het zelf nu ook 2 dagen draaien.

If it aint broke, fix it till it is!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-08 19:03
Iets uitgebreidere ftp server Guildftp.

En anders www.download.com en effe kijken.
Tucows is ook een goeie voor free, shareware.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

"ftp server maken met flashfxp" is een rare zoekopdracht, want je wil een server maken met een client?

Zoek eens met google naar ftp servers. Een client kan met alle ftp server connecten, dus dat is het probleem niet.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 14:37
bulletproof doet precies wat je wilt en is nog makkelijk in gebruik ook

Verwijderd

Het prog dat je nu hebt ken ik niet, maar ik gebruik wel naar tevredenheid het ftp-server-prog BlackmoonFtp.

De opties die jij wilt zijn zeker mogelijk. Ik zou zeggen, installeer, probeer en ik neem aan dat je dan tegen 1 of meerdere probleempjes op loopt. Zoek dan weer ff hier op GoT, dan moet je er zeker uit komen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Mijn fout. Ik wist niet dat er een verschil was. Ik ben namelijk nogal nieuw in dit wereldje. Maar ik moet dus een programma hebben dat als server kan dienen en aan de bovengestelde eissen voldoet. Iets wat met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Of iig weinig fouten veroorzaakt.

Welke raden jullie mij aan? Zou zeer fijn zijn als jullie het zouden zeggen, want ik heb er nog geen ervaring mee.

Is het eerder genoemde GuiltFTP het beste of raden jullie eerder Bulletproof of Serv-U aan.

Misschien wel een luie vraag, maar ik heb er geen ervaring in. Sorry :+

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad net even verkeerd gezocht: je zoekt een ftp server, geen ftp client. En zo'n beetje elke FTP server kan wat je wilt; het gaat om basic rechtenbeheer: readonly toegang geven aan alleen de mensen waar je een account voor maakt. Dan nog eeven volledige toegang voor alleen een account voor je zelf en bent er :)

Omdat je er met de genoemde FTP servers goed uit komt sluit ik je topic toch :o

G33rt heeft trouwens een howto gemaakt voor PureFTPd, zie onderaan de Software Algemeen: FAQ:)

edit:
en dan reageer je net :P

Maar dus "elke" voldoet. Het gaat er alleen om wat makkelijk is. Dus ik zou zeggen: check de websites, neem er een die gratis is en waar je ene goede howto van kan vinden. PureFTPd is misschien al wat te ingewikkeld om mee te beginnen. Maar aan de andere kant: je leert alleen van proberen, en als je het eerst even achter je firewall houdt, is het heel veilig & leerzaam om het zelf te proberen afhv een tutorial. Have fun :)

[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 24-03-2004 19:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.