[Mandrake 10] wireless lan

Pagina: 1
Acties:

• ATL
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb de afgelopen week linux op mijn laptop geinstalleerd, maar mijn wireless PCMCIA card doet het niet.

Ik heb de atmel drivers geinstalleerd, met ifconfig ziet hij mijn wireless card en met iwconfig ook.

Bij Mandrake Control Center kan ik mijn kaart niet selecteren bij netwerk setup.

Heeft iemand een oplossing? Ik ben de afgelopen weekend hiermee bezig geweest en kon het niet aan de praat krijgen (na search, google en verschillende linux sites gebruikt te hebben).

Verwijderd

Misschien dat je hier wat aan hebt:

Het is mij opgevallen dat Mdk 10 bij een netwerk setup bij de eerste poging alleen de eth0 laat zien.
Misschien dat het zin heeft om je kaart als eth0 toe te wijzen (zie daarvoor je /proc/bus/pci devices bestand).

Kijk ook eens wat (in console) het commando cat /proc/bus/pci laat zien, als je daar 2 ethernet kaarten te zien krijgt, dan heeft het waarschijnlijk wel zin om de bovenstaande actie te proberen.

Een andere mogelijkheid is:

configureer eth0 als een of andere niet aangesloten netwerk device: maw een dhcp netwerk aansluitting terwijl je er geen hebt.
En probeer vervolgens nogmaals de netwerk setup, bij mij liet harddrake toen wel de 2e netwerkkaart zien iig.