[FotoCD]SlideshowSoftware

Pagina: 1
Acties:

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Ik ben al de hele dag bezig om een CD te maken met slideshow. Maar geen enkel programma wat ik gevonden heb via GoT of Google voldoet aan mijn eisen. Kunnen jullie mij verder helpen?

De CD (het programma) moet voldoen aan de volgende dingen:
- Foto's in losse mappen (geen stomme .exe's met alle foto's erin)
- Eventueel leuke effectjes
- Standalone (zonder voorgeinstalleerde programma's)
- Eventueel een HTML album ofzo

Tot nu toe voldoet ACDsee wel aan die eisen maar hij crasht. Ik zie alleen dit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4S6Q55W32D84/picserver.jpeg
Geen foto's alleen witte vlakken waar de tumbnails moeten staat. Als ik een knop wil klikken crasht IE. Waar ligt dit aan?

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
GsJosh schreef op 24 maart 2004 @ 18:38:
Ik ben al de hele dag bezig om een CD te maken met slideshow. Maar geen enkel programma wat ik gevonden heb via GoT of Google voldoet aan mijn eisen. Kunnen jullie mij verder helpen?

De CD (het programma) moet voldoen aan de volgende dingen:
- Foto's in losse mappen (geen stomme .exe's met alle foto's erin)
- Eventueel leuke effectjes
- Standalone (zonder voorgeinstalleerde programma's)
- Eventueel een HTML album ofzo

Tot nu toe voldoet ACDsee wel aan die eisen maar hij crasht. Ik zie alleen dit:
[afbeelding]
Geen foto's alleen witte vlakken waar de tumbnails moeten staat. Als ik een knop wil klikken crasht IE. Waar ligt dit aan?
Zoek eens naar software voor foto's op CD of DVD, er zijn er legio.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

http://www.nu2.nu/photovcd/
Kwou t binnenkort ook gaan doen, moet alleen nog 'ff' alle foto's bijmekaarzoeken en groeperen, wou bovenstaand progje gebruiken daarvoor.

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 18:53 ]

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Dit is voor VCD's.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z'n best

Met Arles Image Web Page Creator kan je eenvoudig een slideshow maken in een html pagina.

Of is dat niet wat je bedoelt?

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Topicstarter
Al mijn eisen staan in mijn openingspost... Dat programma van Padvinder is wel oke maar weet iemand hoe ik ACDSee aan de praat krijg?

[ Voor 52% gewijzigd door Josh op 25-03-2004 17:29 ]

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 14:09

Padvinder

doet z'n best

GsJosh schreef op 25 maart 2004 @ 17:29:
Al mijn eisen staan in mijn openingspost... Dat programma van Padvinder is wel oke maar weet iemand hoe ik ACDSee aan de praat krijg?
Post anders ff dat HTML bestand wat ACDSee genereert hier... misschien gaat daar iets fout? Ik heb eigenlijk nog nooit die optie in ACDSee gebruikt, dus wat er fout gaat :?

edit:
Ah... dat kan ook helemaal niet met ACDSee 2.43 :P

edit2:
Ik zie net dat Irfanview (freeware) ook een slideshow kan genereren, er zit zelfs een knopje "burn to cd" dus dat zou redelijk voldoen aan jouw eisen... probeer dat eens :)

www.irfanview.com

[ Voor 25% gewijzigd door Padvinder op 25-03-2004 18:28 ]

Verwijderd

Zoiets zoek ik ook, maar dan een programma welke leuke effecten heeft en ook geluid bij kan toevoegen. (om foto-cd te maken)
Nu zag ik laatst dat Magix ook zo'n software pakket heeft.

MAGIX FotoShow Maker: foto's erin - film eruit!

MAGIX Foto's op CD & DVD 3.0 verwerkt uw foto's nu ook tot sensationele videofilms - volautomatisch, gewoon met één muisklik! Uw opnamen worden als door een onzichtbare hand professioneel geoptimaliseerd, voorzien van onder andere bijpassende muziek en authentieke geluiden, indrukwekkende overgangen, aanpasbare tekstsjablonen, adembenemende animaties, spectaculaire effecten en videoclips. Eenvoudig uit 10 thema's kiezen - klaar! (bijv. verjaardag, huwelijk, lovestory, stomme film). Natuurlijk kunt u het resultaat ook altijd weer ongedaan maken of naar eigen inzicht verder bewerken. Laat u verrassen en verbaas uw familie en vrienden!

Kent iemand dit ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 12:03 ]

• tstrik
ja leuk programma, maar je moet er wel voor betalen.
Er zijn betere programma's voor minder die vaak geleverd worden bij bepaalde hardware.
Fotovideos zoals boven kun je ook maken met nerovision, sonic myDVD, pinnaclestudio, pixela dvd, en legio andere programma's.
Meestal zit dit soort software bij fotocamer's, videocamera's, dvdbranders.

Ook zijn er veel gratis probeerversies van dit soort software, waarmee je al een leuke fotoshow kan maken, kwestie van even zoeken met Google

Verwijderd

Afgezien van betalen, het moet een leuk programma zijn waar je dus mooie FOTO-CD's mee kan maken.
Dus geen vcd's o.i.d., nee....een mooie slideshow van digitale foto's op cd met wellicht menu's e.d.

• tstrik
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:10:
Afgezien van betalen, het moet een leuk programma zijn waar je dus mooie FOTO-CD's mee kan maken.
Dus geen vcd's o.i.d., nee....een mooie slideshow van digitale foto's op cd met wellicht menu's e.d.
De gratisversies of probeerversies zijn meestal beperkt tot het maken van vcd's.
Wil je meer dan moet je een plugin aanschaffen, voor het branden van svcd's of dvd's.

zelf gebruik ik MyDVD van Sonic meestal. Dvd's die ik hiermee maak werken altijd in mijn standalone dvdspeler.
Het programma'tje werd geleverd bij mijn dvdschrijver en heeft alle opties die nodig zijn voor het maken van foto en video dvd's, ook gecombineerd.

Verwijderd

Foto's op CD en DVD is een prima programma en in tegenstelling tot wat tstrik
zegt geloof ik niet dat er beter programma's zijn en al helemaal niet voor minder.

Ik gebruik zelf v2.0 en heb daar eens een review over gelezen waarbij er geen enkel ander pakket de functies die Foto's op CD en DVD heeft kan evenaren.

kortom, ik kan het je aanraden.

Verwijderd

Dat is mooi, dank je wel voor de info.
Ik ga eens kijken wat we kunnen regelen..... ervaringen zal ik hier dan vermelden.

Verwijderd

XNVIEW ( Gratis ACDSee kloon ) heeft een mogelijkheid tot slideshow. Wel zonder effecten, maar in ieder geval wel bruikbaar zonder installatie

www.xnview.com

Verwijderd

Klopt, maar deze software is niet gemaakt om een slideshow op CD te branden zodat je een foto-cd krijgt welke je in een willekeurige dvd-speler kan stoppen om de fotos te bekijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 15:55:
Klopt, maar deze software is niet gemaakt om een slideshow op CD te branden zodat je een foto-cd krijgt welke je in een willekeurige dvd-speler kan stoppen om de fotos te bekijken.
en als je de eerst post van TS leest zie je ook dat dat niet is wat ie wil !

Verwijderd

Klopt, maar ik haalde dit topic niet voor niets omhoog..... :)

• tstrik
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 14:27:
Foto's op CD en DVD is een prima programma en in tegenstelling tot wat tstrik
zegt geloof ik niet dat er beter programma's zijn en al helemaal niet voor minder.

Ik gebruik zelf v2.0 en heb daar eens een review over gelezen waarbij er geen enkel ander pakket de functies die Foto's op CD en DVD heeft kan evenaren.

kortom, ik kan het je aanraden.
Het gaat er ook niet om wat jij gelooft, met welke andere programma's heb jij ervaring?
Ik zeg niet dat het een slecht programma is , maar zeker niet het beste zoals jij uit een enkele review haalt.
Er hebben het afgelopen jaar enkele reviews gestaan in computerbladen, en die gingen over de verschillen van ongeveer 6 bekende softwarenamen.
Ik heb al zeker een 10 tal andere programma's uitgeprobeerd die meer mogelijkheden hadden en die de schijf maakte met minder problemen.
Zoek eens via google dan zul je zien dat Magix niet het enige programma is met de mogelijkheden die jij beschrijft.

[ Voor 4% gewijzigd door tstrik op 10-05-2004 20:25 ]

Verwijderd

Ik heb ervaring met div. andere programma's, maar aangezien die het niet halen bij Foto's op CD en DVD zijn die niet noemens waardig.

Ik vind dit programma zeer uitgebreid en doet volgens mij alles wat de topic starter wil.

een antwoord als : "zoek eens via google" daar hebben we hier niks aan, dan kun je elk forum meteen opheffen.

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje zitten spelen met magix, maar dat bevat me eigenlijk best.
Ik moet nu nog versie 3 proberen, in duitsland hebben ze versie 3.5 deluxe...die moet ik ook nog zien te "vinden".

Met deze programma's kan een kind de was doen...makkelijker kan bijna niet.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
ik heb pas flipalbum pro geprobeerd, mss is het iets..

Verwijderd

ProShow Gold is ook een heeeeel erg goed proggie
Je kan hier nog meer mee instellen als met het magix programma.
En het allerleukste .... hij is maar 9 mb .... :)

Plaatjes erin, mp3'tje erin. heerlijk en simpel
Pagina: 1