speedtouch en wancatan

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een speedtouch router en die geeft mij een intern ip van 10.0.0.150
Als ik nu wancatan wil spelen kan dat alleen met anderen die niet ook 10.0.0.150 als ip hebben.
Kan ik dit intern ip voor wancatan niet veranderen en zo ja hoe?

Ik heb al gezocht maar kon hier niks over vinden.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:48
10.0.0.150 is je interne IP-adres en daar kan je alleen iets mee op je eigen netwerk, als iemand naar jouw wil moet hij jouw externe IP-adres gebruiken en als jij naar iemand wil moet je zijn externe IP-adres gebruiken. Hoogst waarschijnlijk moet je dan ook nog op de router de poorten voor WAN-catan openzetten zodat dit door de router wordt gelaten en je interne pc ontvangen kan worden.

10.x.x.x & 192.168.x.x zijn beide interne IP-adressen ranges waar je niets mee kan naar de buitenwereld.

[ Voor 24% gewijzigd door squaddie op 24-03-2004 18:16 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Dark Matter
  • Niet online
Dat klopt ik heb een extern ip waarop andere spelers mij kunnen vinden en inloggen in mijn game.
Alleen als iemand anders ook 10.0.0.150 als intern ip heeft dan kunnen we niet samen spelen.
En dat zijn best veel mensen.
Dus als ik mijn intern ip kan veranderen dan kan ik weer met die mensen spelen.
Het gaat dus specifiek over wancatan.

Verwijderd

je luistert niet goed....een intern ip nummer is voor de buitenwereld onbereikbaar, dus daar kun je niets mee...je moet de mensen kontakt laten leggen met je extern ipnummer en de benodigde poorten doormappen naar je intern ipnummer

• Dark Matter
  • Niet online
Dat heb ik ook allemaal gedaan en ik kan ook gewoon wancatan spelen.

Met mijn extern ip 81.XXXX kan iedereen in mijn game komen en kunnen we gewoon spelen.

Het rare is dat wanneer iemand ook 10.0.0.150 als intern ip gebruikt dit een conflict geeft in wancatan en dan kunnen we niet spelen.

Nu dacht ik dat als ik mijn intern ip voor wancatan verander dat ik dan wel kan spelen met mensen die 10.0.0.150 als intern ip hebben.

Lees alsjeblieft goed wat mijn vraag is en geef dan pas antwoord.

• Dark Matter
  • Niet online
Ik heb in mijn router bij napt ook al poort 20931 voor wancatan opengezet.

Dus lees mijn vraag alsjeblieft goed.

MVG

Dark Matter

Verwijderd

Je moet de port forwarden naar het ipnummer van je spel computer, waarschijnlijk via Virtual Server of iets dergelijks.

Verwijderd

je kan wel je ip van je alcatel veranderen via routing, of door te telnetten naar je modem. Dit dus voor bijv. een andere range. Je kan ook je eigen interne ip veranderen naar 10.0.0.157 bijv.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 18:39 ]

• Dark Matter
  • Niet online
En hoe doe ik dat mijn eigen interne ip veranderen naar 10.0.0.157?

• Dark Matter
  • Niet online
Kan ik dat in ijn ini file van mijn router veranderen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zou inderdaad wat kunnen veranderen in de ini van je router. Het is echter ook gewoon mogenlijk om een vast ip adres te kiezen. Dit kan je gewoon in je ip instellingen doen. Je moet er dan wel goed op letten dat je je default gateway op 10.0.0.138 instelt. Volgens mij moet je je dns server ook op 10.0.0.138 instellen. Als je dns server dan niet werkt moet je even handmatig de dns server van je provider instellen. Dan heb je ook gewoon internet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Dark Matter
  • Niet online
Het is opgelost.

Ik heb in de ini file van de router de poolstart bij 10.0.0.160 laten beginnen ipv 10.0.0.150
Kost me wel 10 interne ip's maar het werkt wel.

pool config name=LAN_private intf=eth0 poolstart=10.0.0.160 poolend=10.0.0.200 netmask=24 gateway=10.0.0.138 server=10.0.0.138 leasetime=7200

Dus als iemand hetzelfde probleem heeft dan is dit een oplossing.

Greetz,

Dark Matter

• JvS
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

je had ook je ip adressen vast kunnen instellen (bij eigenschappen van je netwerkkaart) op 10.0.0.201 en dan subnet op 255.255.255.0 gateway 10.0.0.138 en dns 10.0.0.138. Als je een .ini kan aanpassen en die uploaden, dan acht ik je eigenlijk ook wel zo handig om dat gewoon handmatig in te stellen 8)7 (iets meer voor de hand liggende oplossing naar mijn mening ;)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dark Matter
  • Niet online
Ik heb sinds twee weken een router dus dit is allemaal helemaal nieuw voor mij.
Ik heb een vraag gesteld en geen duidelijk antwoord gekregen dus heb ik dit als oplossing verzonnen.
Als je me had uitgelegd hoe ik dat moest doen, dan had ik waarschijnlijk voor de makkelijkere oplossing gekozen.

Greetz.

• JvS
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maakt niet ui hoor, het werkt allebei maar ik vond jouw oplossing wel een stuk "moeilijker" dan de mijne, wat gewoon netwerk basics is. Wat jij doet valt meer onder "tweaken" :). Niets mis mee

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dark Matter
  • Niet online
Moet dat dan bij TCP/IP properties onder general of alternate?
Pagina: 1