nForce 2 chipset drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:18

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Beste gebruikers van de nForce 2 chipset ;) (of ex :P).

Ik bezit hem al een lange tijd, maar ik vraag me nog steeds af hoe het nou zit met de software... "Ja Harry... Installeren!", nee dat bedoel ik niet... Welke versie moet je nou gebruiken "Ja euhh Harry, de nieuwste! :+ ", ook niet :/

Ik heb begrepen dat er grote verschillen zijn tussen de driver-versies, en dat er ook gehackte zijn... Maar welke zijn nou echt het beste? Dus bruikbaar :P

Ik maak nu gewoon gebruiken van de nVidia nForce 2 (Unified Drivers) v3.13 wat de nieuwste zijn... Maar de beste :?

Andere vraag :+

Ik heb een ABIT NF7-S, is het belangrijk welke S-ATA drivers je gebruikt? En moet je ook af-en-toe de BIOS van deze S-ATA (Promise) chipset updaten? Zoja, waar vind ik deze files? :+

Ik heb gezocht, en ben door verschillende meukpostings doorgegaan, maar ik ben er niet echt uitgekomen!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nou dat is heeeel simpel. Installeer stuk voor stuk alle beschikbare drivers.

Per driver ga je met HD-tach en Sandra benchmarken. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:39

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

aKra schreef op 24 maart 2004 @ 18:00:
Beste gebruikers van de nForce 2 chipset ;) (of ex :P).

Ik bezit hem al een lange tijd, maar ik vraag me nog steeds af hoe het nou zit met de software... "Ja Harry... Installeren!", nee dat bedoel ik niet... Welke versie moet je nou gebruiken "Ja euhh Harry, de nieuwste! :+ ", ook niet :/

Ik heb begrepen dat er grote verschillen zijn tussen de driver-versies, en dat er ook gehackte zijn... Maar welke zijn nou echt het beste? Dus bruikbaar :P

Ik maak nu gewoon gebruiken van de nVidia nForce 2 (Unified Drivers) v3.13 wat de nieuwste zijn... Maar de beste :?

Andere vraag :+

Ik heb een ABIT NF7-S, is het belangrijk welke S-ATA drivers je gebruikt? En moet je ook af-en-toe de BIOS van deze S-ATA (Promise) chipset updaten? Zoja, waar vind ik deze files? :+

Ik heb gezocht, en ben door verschillende meukpostings doorgegaan, maar ik ben er niet echt uitgekomen!
je moet gewoon de nforce drivers van Nvidia downloaden
en dan weet je ook zeker dat ze ook compitabel zijn.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Prutz0r schreef op 24 maart 2004 @ 18:02:
Nou dat is heeeel simpel. Installeer stuk voor stuk alle beschikbare drivers.

Per driver ga je met HD-tach en Sandra benchmarken. :)
En uiteindelijk heb je zo'n troep op je computer dat betere drivers zelfs voor lagere benchmarkscore's zorgen....

Als je die methode wilt toepassen moet je tussen elke driver-test door even een image terugzetten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:53

KabalA!

[ No-Life ]

Ik gebruik zelf de 2.03 drivers, omdat ik hiermee de hoogste framerate in ET e.d. haal ik combinatie met de rest van m'n systeem.
Het enige wat ik wel merk is dat als ik de 3.13 installeer, dat ik merk dat m'n hd preformance naar mijn gevoel toeneemt, maar als dat ten koste gaat van m'n framerate in games vind ik dat even iets minder belangrijk :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Maar dat is mijn probleem niet ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een tijdje gestoeid met allerlei drivers, o.a. de 'remixes'. Ik draai nu onder windows XP SP1 met nForce 3.13 UDP zonder SW-IDE Drivers, want daar heb ik nogal wat problemen mee gehad, terwijl de performance eigenlijk niet omhoog ging (misschien hooguit 5 MB/s winst, terwijl je meer problemen had...)
Voordat 3.13 uit was heb ik altijd met 2.03 gedraaid, aangezien ik daarmee de minste problemen had. 2.4x was een hel ;)

En S-ATA drivers, ik heb zelf een raptortje op m'n onboard controller (een Silicon Image 3112) en gebruik de drivers die op de CD staan (die je op een floppy moet zetten voor install van windows) Zelf nooit problemen mee gehad, maarja, ik gebruik t nog niet al te lang, dus de problemen zouden nog kunnen komen ;)

• aKra

aKra

Topicstarter
Hmmm... Ben al inderdaad een beetje op weg... Maar ik heb nooit problemen gehad met m'n SW-IDE drivers naar mijn idee, maar waar ik wel last van heb is als ik bijv. iets ga unRARren dat me hele PC lagged, en dan hebben we het over 10 tot 15% processor usage :/... Idem dito bij DVD's branden op 4X of op 8X.

Heeft iemand links naar "remixes" van de nForce 2 drivers?

Verwijderd

Heb je DMA aanstaan? Als het uit staat klopt het dat het idd gaat laggen. Welke OS gebruik je?

Hier staat info over de remixes: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=37922
En hier heb je de site van de beste remix pack die er beschikbaar is, van degeen die vroeger ook de remixes van de VooDoo Drivers maakte ;)
http://mwarhead.motherboardfaqs.com/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 19:54 ]

• aKra

aKra

Topicstarter
Ultra DMA, ja, natuurlijk... :X

Windows XP Professional, up-to-date.

Ik zal eens proberen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:53:
Heb je DMA aanstaan? Als het uit staat klopt het dat het idd gaat laggen.
Én dan bereikt de CPU usage een enorme hoogte van 100%. Hier heeft de topicstarter geen last van ;) Zie verder ook de FAQ van OM onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" B)
Pagina: 1