Toon posts:

[oud bordje/processor] soyo sy-6kb welke pentium kan hier op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een collega een pctje gehad die ik moest opknappen voor zijn 'kids' zodat die wat konden msn-en en wat konden surven
nu heeft hij mij een pctje gegeven met een soyo SY-6KB moederbordje er in
met een celly 300 mhz nu heb ik nog een slot 1 processor liggen ( 450 Mhz)
die wil ik er in laten draaien maar nu ken ik er bij soyo en hier op het forum niks over vinden hoe ik evt wat moet instellen op het moederbordje.
wie kan mij wat info verschaffen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor cpu is die 450? P2's hoger dan 350MHz & P3's hebben een FSB van 100MHz, dat moet je dus goed zetten in het BIOS. Celly's hebben een FSB van 66, als het een budgetbordje was of een bord dat net nieuw was icm een nieuwe cpu kan deze waarschijnlijk geen 100MHz aan. Kijk iig wel wat de huidige bios-versie is en update deze zonodig

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55

The Third Man

The Third Jellyfish

Bord bevat 440LX, dus max 66 MHz FSB (wellicht nog ietsjes hoger te zetten maar 100 lijkt me onhaalbaar), dus P2/3 450 gaat op 300 MHz draaien. Hij is dan wel sneller dan die Celly (zeker als het geen Mendocino is), maar of hij ook gaat werken als het een P3 betreft weet ik niet zeker (in ieder geval moet dan het BIOS helemaal up to date zijn).

Verwijderd

Topicstarter
ok ik weet voldoende.
in iedergeval bedankt voor de reacties.
als hij niet hoger zal draaien als een 300 mhz
dan heb ik moet ik hem maar op 300 laten draaien, of moet er mijn oud bordje in bouwen, een asus p2b 440bx daar draaide hij wel op 450 mhz.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Lekkere Kwal schreef op 24 maart 2004 @ 18:08:
Bord bevat 440LX, dus max 66 MHz FSB (wellicht nog ietsjes hoger te zetten maar 100 lijkt me onhaalbaar), dus P2/3 450 gaat op 300 MHz draaien. Hij is dan wel sneller dan die Celly (zeker als het geen Mendocino is), maar of hij ook gaat werken als het een P3 betreft weet ik niet zeker (in ieder geval moet dan het BIOS helemaal up to date zijn).
Mijn P3 450 wilde niet eens door de post heen op 66MHz FSB :X. Maar ik had dan wel een zeer vroege (week 3 oid dat ze uit waren). Een bios-update zou ik zowiezo doen, het vergroot de kans dat het dan (beter) werkt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat wil ik wel doen maar op de site van soyo vind ik niets over dat bord
wel over de SY-6KBE
maar weet niet of dat het zelfde is en ik zo een bord heb waar een verkeerd werkend of niet werkend bios op zit.......
Pagina: 1