Toon posts:

[winxp]via netwerk inloggen onder ander account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok als ik via een xp machine op een xp machine wil inloggen kan dat, heb het guest account een passwoord gegeven en daarmee kun je nu inloggen.

Maar als ik via die xp machine op een andere naam wil inloggen kan dat niet want waar login naam (guest) staat is grijs van kleur en kun je niet veranderen. Ik heb ook nog een windows 2000 machine en daarmee kan het wel, ik kan dan bij login en passwoord invullen wat ik maar wil.

Iemand enig idee welke instelling ik moet veranderen onder xp, lijkt me dat het daar aan ligt.

Draai xp sp1, geen domein oid. gewoon dhcp via router.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Het is niet echt duidelijk of je nu in wil loggen in een netwerkmap, of bijvoorbeeld met extern bureaublad.

Verwijderd

als je op zijn hd wil kun je ook altijd een drive mappen , hier kan je "andere user" selecteren ( ik ken xp niet zo goed om andere opties aan te bieden )

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07

lier

MikroTik nerd

net use [drive] \\server\iets /USER:domein\[gebuiker] enz.

net use /?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ok ik doe gewoon vanaf start -> uitvoeren of start -> run

\\computernaam

en dan moet ik op die computer kunnen komen met ieder willekeurig account, want vanaf 2000 naar xp machine gaat gewoon.

maar xp naar xp mag ik alleen maar met guest.

zo misschien duidelijker?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 14:50:
ok ik doe gewoon vanaf start -> uitvoeren of start -> run

\\computernaam

en dan moet ik op die computer kunnen komen met ieder willekeurig account, want vanaf 2000 naar xp machine gaat gewoon.

maar xp naar xp mag ik alleen maar met guest.

zo misschien duidelijker?
Als je je eigen account (naam/pw) op XP PC1 ook aanmaakt op XP PC2; dus hier eenzelfde account maken...dan werkt het wel

suc6

had je dit echt niet ergens via de search kunnen vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 25-03-2004 14:53 ]

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

Topicstarter
nee

en wat is dat voor loze vraag, anders maak ik dit topic toch niet aan

daar zou eigenlijk een officiele waarschuwing op moeten staan

even melden

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 18:46

Gerco

Professional Newbie

Dat komt omdat de optie "simple file sharing" aanstaat (als ik het goed heb). Als je die uitzet op zowel de server (de computer die je probeert te benaderen met \\naam) als de client, dan zou je wel een naam moeten kunnen invoeren.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1