19 inch kast bevestigen in rack

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 08:43
Misschien een vreemde vraag maar ik kan nergens het antwoord vinden (google, search etc), maar goed hier komt ie

Hoe hangt een 19" kast nu in een rack? Hangt zo'n kast van bijvoorbeeld 60 cm diep alleen aan de vier schroeven aan de voorkant van het rack of hangt die kast ook ergens aan een schroefje aan de achterkant van het rack?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Sommige racks hebben speciale balken aan de achterkant, lijkt een beetje op systemen die ze in winkels gebruiken. Daar kun je op verschillende hoogtes een steun plaatsen. Dit is echter niet overal het geval.

Verwijderd

Meestal zijn er aan de zijkant van de kast rails bevestigd welke worden gemonteerd aan zowel de voorkant als ook de achterkant van de 19" rack. Zo kun je voor onderhoud ook heel makkelijk de kast er een eind uit trekken. Je zet de kast dan weer vast met thumbscrews om te voorkomen dat de kast op zijn rails uit het rack glijdt (al dan niet per ongeluk).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 17:55 ]

Verwijderd

Hier staan een paar plaatjes die alles wat duidelijker maken. Tom's Hardware.

Ik heb zelf wel geen 19" rack maar veronderstel dat het overgrote deel wel een vergelijkbaar systeem als dit gebruikt.

• raswic
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 08:43
Ok, zo moet dat dus.
Nu valt me op dat het voorbeeld in de door damoke genoemde link, zowel voor als achter een gatenprofiel heeft (het rack dan).
Mijn rack heeft alleen aan de voorkant dit gatenprofiel (weet even geen betere naam)
Hoort dit zo of mis ik gewoon een onderdeel?

[ Voor 4% gewijzigd door raswic op 24-03-2004 19:14 . Reden: verduidelijking ]