Wie kan mij helpen met het volgende probleem? Ik heb een E-tech Dolphin isdn modem en draai op Suse Linux 7.0. Hoe kan ik verbinding maken met Het-net? Ik heb de standaard installatie van Suse Linux gevolgd.
Vertel eerst eens wat er fout gaat dan?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Kppp is voor modems; probeer het eens met KISDN.
E-Tech dolphin is toch een extern ISDN modem of niet?, dan kan je gewoon wvdial configen onder YaST. Hij detecteerd hem niet automatisch maar als je de goeie compoort (/dev/ttySx) specificeerd dan zou dat moeten werken. Ik heb zelf namelijk een E-Tech TA717 dat is volgens mij de voorganger van de dolphin. Ik heb als init string AT&F2 staan, dit selecteerd PPP over HDLC, geloof ik en draait als een treintje. In je modem boekje staat de goede initstring als het goed is.
Het is helaas nog niet gelukt. Het de file was 1,9 mb groot en paste dus niet op diskette. Ik heb hem geprobeerd om met Winzip op 2 diskettes te zetten en op m'n linux systeem weer te openen. Dit is niet gelukt, het unzip programma zegt dat het de mogelijkheid niet heeft om zulke bestanden uit te pakken. Weet je misschien een programma dat dat wel kan? En waar ik dat kan downloaden?
Het is niet gelukt om de isdn draaiend te krijgen, ik zit nu maar weer gewoon onder windows 2000. Ik werd er helemaal gek van dat je om 1 isdn kaart te installeren zo'n beetje 20 paketten nodig had. Eerst nog maar even wachten tot Linux wat meer Hardware compatible is. Annyway tnx:)
mmmmhhhh.... mijn antieke Teles 16.3 doet het al jaren onder Linux. Ik zal je een tip geven: als je een nieuw OS gaat proberen, denk dan vantevoren na over de hardware-compatibility... ik weet het niet van je E-tech, maar de allernieuwste hardware geeft meestal problemen. Ga voor de "industrie-standaard", werkt altijd!
Veel suc6 met je Linux-pogingen en geef vooral niet op!
Veel suc6 met je Linux-pogingen en geef vooral niet op!
Pagina: 1